Junta de Govern Local 2008-01-18

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 17/08/2024
E.g., 17/08/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 18/01/2008

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 18 DE GENER DE 2008

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió de data 11 de gener de 2008.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Aprovar el Pla de reposicions, millores i noves inversions al sistema de sanejament de Reus.

S’acorda:
Primer: Aprovar la proposta del Pla de reposicions, millores i noves inversions al sistema de Sanejament de Reus per al període comprès entre els anys 2008 a 2012, ambdós inclosos, elaborat per l’empresa Gestió Ambiental i Abastament, SA.

Segon: Remetre aquest Pla a l’Agència Catalana de l’Aigua, als efectes pertinents.

4. Moció de l’Alcaldia. Sol·licitud a l’ACA del finançament dels costos d’explotació, conservació i manteniment de l’EDAR per a l’any 2008.

S’acorda:

Primer: Sol·licitar a l’Agència Catalana de l’Aigua del Departament de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya la quantitat de 2.747.130’39 € (dos milions set-cents quaranta-set mil cent trenta euros amb trenta-nou cèntims), als quals cal afegir l’IVA, en concepte de despeses d’explotació, manteniment i conservació de l’Estació Depuradora d’Aigües Residuals de Reus i del sobrecost per tractament de fangs per a l’exercici 2008, d’acord amb el detall que seguidament s’especifica i conforme :

∑ Costos d´explotació:
- Costos directes d´explotació 1.433.812,83 €
- Costos indirectes (despeses de gestió instal·lacions) 89.773,37 €
- Costos indirectes (despeses de gestió del sistema) 44.121,98 €
- Servei de manteniment i d’operació de la central
de cogeneració 60.101,21 €
- Noves inversions sol·licitades per l’any 2008 404.400,00 €
- Reposicions i millores sol·licitades per l’any 2008 443.541,00 €
∑ Sobrecost per tractament de fangs 214.655,00 €
Total 2.747.130,39 €

Segon: remetre a l’agència catalana de l’aigua el present acord.

5. Moció de l’Alcaldia. Conveni amb AMERSAM per a la gestió de multes i senyalització viària per a l’any 2008.

S’acorda:

Primer: Aprovar el conveni de col·laboració amb l’empresa municipal APARCAMENTS I MERCATS REUS, SAM relatiu a l’encàrrec a aquesta societat de les tasques de suport administratiu a la gestió de sancions per infraccions de circulació, així com de suport tècnic en la senyalització viària de la ciutat de Reus.

Segon: Als efectes escaients, l’Ajuntament habilitarà el crèdit pressupostari corresponent.

Tercer: Facultar al regidor adjunt a l’Alcaldia de la Guàrdia Urbana, Sr. Josep Eduard Ortiz Castellón, la signatura de l’esmentat conveni.

6. Moció de l’Alcaldia. Encàrrec a INNOVA i aprovació del conveni de col·laboració relatiu al servei de neteja i el subministrament i/o reposició de material higiènic dels centres i dependències municipals.

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” l’execució de l’actuació corresponent a la prestació del servei de neteja i el subministrament i/o reposició de material higiènic dels centres i dependències municipals i la seva gestió i assegurament qualitatiu.

Per a l’efectivitat de l’encàrrec, la societat podrà formalitzar els contractes necessaris de conformitat amb la normativa aplicable.

Segon: Aprovar el conveni de col·laboració amb l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” relatiu a l’execució de l’actuació a què fa referència l’apartat primer.

Tercer: Correspondrà a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s'encarreguen.
Quart: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

7. Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació relació de despeses.

S’acorda:

Primer: Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total d’ 1.651.331,71 € (un milió sis-cents cinquanta-un mil tres-cents trenta-un euros amb setanta-un cèntims), amb càrrec a les corresponents partides de l’exercici 2007, d’acord amb la base 40 de les Bases d’Execució del Pressupost i procedir al seu pagament.

Segon: Aprovar el reconeixement extrajudicial de crèdits en el pressupost 2008 per import de 8.798,43 € (vuit mil set-cents noranta-vuit euros amb quaranta-tres cèntims) corresponent a despeses en concepte d’obres, subministraments i serveis d’exercicis anteriors incloses en la relació comptable que consta a l’expedient, juntament amb l’informe d’intervenció, a l’emparament d’allò que disposa l’article 60.2 del Reial Decret 500/1990, de 20 d’abril i la base 20.3 de les Bases d’Execució del Pressupost, i procedir al seu pagament.

8. Contractació i Patrimoni. Adjudicació del servei integral de telecomunicacions i atenció telefònica municipal.

S’acorda:

Primer: Adjudicar el servei integral de telecomunicacions i atenció telefònica municipal a les següents empreses :

- Lot núm. 1: Externalització del servei d’atenció telefònica ciutadana, centraleta de l’Ajuntament i informació de ciutat.
Empresa : ASSTEL SIS S.L
Costos inicials ........................................ 12.178,00€
Costos de manteniment .................... 32.400,00€
Total fix mes variable...............................6.329,28€ x 36 mensualitats
Import total. 227.854,08€ ( IVA inclòs)

- Lot núm. 2: Sistemes i serveis de comunicació de veu fixa integrada i no integrada.
Empresa: TELEFONICA DE ESPAÑA SAU, pels imports detallats en la seva oferta econòmica presentada de data 9 de juliol de 2007.

- Lot núm. 3: Serveis de comunicacions de mòbils.
Empresa : TELEFONICA MOVILES ESPAÑA SA, pels imports detallats en la seva oferta econòmica de data 5 de juliol de 2007.

- Lot núm. 4: Serveis de comunicacions de dades i Internet.
Empresa: CABLE EUROPA SAU
Inclou alta més 36 quotes (3 anys) per un import de 239.050,77€ (IVA inclòs).

Les empreses adjudicatàries hauran de dipositar en la Caixa Municipal, en el termini de 8 dies naturals a partir de la notificació d'aquest acord, les garanties definitives segons la clàusula 19 del plec de clàusules administratives tal i com estableixen els art. 36 i 41 del TRLCAP en tràmit reduït, a l’haver-se declarat la urgència en la tramitació de l’expedient:

- Lot núm. 1: garantia definitiva de 10.980,00€, adjudicat a l’empresa ASSTEL SIS SL.

- Lot núm. 2: garantia definitiva de 21.484,50€, adjudicat a l’empresa TELEFONICA DE ESPAÑA SAU.

- Lot núm. 3: garantia definitiva de 17.621,50€, adjudicat a l’empresa TELEFONICA MOVILES ESPAÑA SA.

- Lot núm. 4: garantia definitiva de 10.597,84€ adjudicat a l’empresa CABLE EUROPA SAU.

Segon: Formalitzar els contractes administratius en el termini de 15 dies naturals al Departament de Contractació i Patrimoni, a l’empara dels articles 54 i 76 del TRLCAP, a comptar des del següent a la recepció de la notificació d’aquest acord.

L’inici de les prestacions del servei es pot efectuar una vegada es constitueixin les garanties definitives, de conformitat amb el que disposa l’article 71.c) del TRLCAP.

Tercer: Acorda la devolució de la garantia provisional als licitadors no adjudicataris, en els termes previstos a l’article 65 del RD 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el reglament que desenvolupa la llei de contractes de les administracions públiques.
Quart: Atorgar els recursos legals oportuns.

9. Contractació i Patrimoni. Ampliació del servei de conservació i manteniment de les instal·lacions d’enllumenat públic i ornamental de Reus.

S’acorda:

Primer: Adjudicar a l’empresa concessionària SECE SA els treballs d’adequació de les instal·lacions de l’enllumenat públic de la urbanització El Pinar i del Mas del Carpa, per un import de 180.000 euros (IVA inclòs).

L’empresa haurà de dipositar en la Caixa Municipal, en el termini de 15 dies naturals a partir de la notificació d’aquest acord, una garantia definitiva complementària per import de 7.200 euros, tal i com estableix l’article 42 del TRLCAP.

Segon: Formalitzar la modificació del contracte administratiu en el termini de 30 dies naturals al Departament de Contractació i Patrimoni, a l’empara dels articles 54 i 101.2 del TRLCAP, a comptar des del següent a la recepció de la notificació d’aquest acord.

Tercer: Donar audiència a l’empresa concessionària per tal que en el termini de 10 dies hàbils, a comptar des del següent a la recepció de la notificació d’aquest acord, realitzi les manifestacions que consideri pertinents, amb el benentès que en cas de no realitzar-ne el present acord tindrà caràcter definitiu.

Quart: Atorgar els recursos legals oportuns.

10. Recursos Humans. Actualització de la prima de la pòlissa d’assistència sanitària del personal al servei de la Corporació per a l’any 2008.

S’acorda:

Primer: Aprovar l'actualització de la prima en 40,45 € per persona i mes acordada per a l’any 2008 i corresponent a la pòlissa d’assistència sanitària subscrita entre l’Ajuntament de Reus i la societat ADESLAS.

Segon: Els efectes d’aquest acord seran de 1r de gener de 2008.

Tercer: Facultar al regidor delegat de l'Àrea de Recursos Generals i Hisenda, Sr. Carles Salas Martí per tal que pugui signar tots els documents que siguin necessaris per a l’efectivitat d’aquest acord.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

11. Patrimoni del Sòl.- Cessió gratuïta de la finca situada al c/ Velers 83 al Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya per la construcció d’un CEIP: Assumpció del compromís de dotar el solar de potència elèctrica suficient pel funcionament del futur CEIP.

S’acorda:

Assumir el compromís de dotar el solar situat al C/ Velers, 83 de potència elèctrica suficient pel funcionament del futur CEIP de dues línies, i notificar aquest acord al Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

12. Patrimoni del Sòl.- Compareixença com a part demandada al recurs contenciós administratiu núm. 488/2007 de la Secció segona de la sala contenciosa administrativa el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, interposat pels Srs. Lluís, Francesc i Alfons Fontboté Vidal.

S’acorda:

Primer: Comparèixer com a part demandada en el recurs contenciós administratiu 488/2007 de la Secció segona de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, interposat pels Srs. Lluís, Francesc i Alfons Fontboté Vidal contra l’acord del Jurat d’Expropiació de Catalunya de data 29.05.07, que fixa el preu just per l’expropiació de l’immoble situat a la Pl. de La Patacada, núm. 10, afectat per l’execució del PAU 2 al Barri del Carme, Illes de La Patacada i dels Rentadors.

Segon: Encomanar la representació de la Corporació al Procurador Sr. Angel Quemada Ruiz, i la direcció de la defensa a la lletrada Sra. M. Dolors Codina Feixa.

13. Gestió Urbanística. Aprovació de la constitució de la Junta de Compensació de l’àrea 4.27 “Carrer Monestir de Ripoll”.

S’acorda:

Primer: Aprovar la constitució de la Junta de Compensació de l’àrea 4.27 “Carrer Monestir de Ripoll”.

Segon: Demanar a la Direcció General d’Urbanisme la seva inscripció al Registre d’entitats urbanístiques col·laboradores.

14. Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte d’urbanització del polígon IV del sector G.1 “Mas Iglesias”.

S’acorda:

Aprovar definitivament el Projecte d’urbanització del polígon IV del sector G.1 “Mas Iglesias”, promogut per la Junta de Compensació, condicionat a la presentació d’un text refós que incorpori les prescripcions assenyalades a l’informe emès el 29 de novembre de 2007 pel tècnic de jardineria i als apartats 4.1 “Dotacions necessàries”, 4.2 “Ubicació dels trafos” i 4.3 “No construcció de la Xarxa de BT” de l’informe del cap del Servei d’Enginyeria de data 13 de novembre de 2007.

15. Salut Pública – Acceptar la subvenció atorgada pel departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya per a la realització de dues campanyes de sensibilització contra l’abandonament d’animals de companyia, identificació i registre dels animals.

S’acorda:

Primer: Acceptar la subvenció atorgada pel departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya per la campanya de sensibilització contra l’abandonament d’animals de companyia, identificació i registre dels animals. per un import de 4.324,78 € (IVA inclòs).

Segon: Remetre el present acord a la Direcció General del Medi natural del Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya.

16. Contractació i Patrimoni.- Aprovació inicial del projecte executiu del Parc Gandhi de Reus.

- Aquest tema ha estat retirat de l’ordre del dia abans de l’inici de la sessió.

17. Contractació i Patrimoni.- Aprovació inicial del projecte bàsic i executiu d’obres d’interiorisme a l’edifici del Tanatori de Reus situat a la Plaça Pablo Picasso núm 1 de Reus.

S’acorda:

Primer: Declarar la urgència en la tramitació de l’expedient per raons d’interès públic.

Segon: Aprovar inicialment el projecte bàsic i executiu d’obres d’interiorisme a l’edifici del Tanatori de Reus situat a la Plaça Pablo Picasso núm 1 de Reus, amb un pressupost d’execució material de 890.345,00 euros (IVA inclòs).

Tercer: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 15 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

En cas que no es presentin al·legacions, el projecte esdevindrà definitivament aprovat.

18. Contractació i Patrimoni.- Aprovació de la modificació del projecte de les obres de pavimentació amb gespa artificial del Camp Poliesportiu de l’Estadi Municipal.

S’acorda:

Aprovar la modificació del projecte de les obres de pavimentació amb gespa artificial del Camp Poliesportiu annex a l’Estadi Municipal de Reus amb un pressupost de contracta de 655.156,14€ ( IVA inclòs) .

ASSUMPTES SOBREVINGUTS. No n’hi ha.

Reus, 21 de gener de 2008

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.