Ple ordinari 2008-02-29

Cerca sessions de Ple

E.g., 23/12/2024
E.g., 23/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 29 Febrer, 2008

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 29 DE FEBRER DE 2008

1. Aprovació actes sessions anteriors.

S’aprova l’acta de la sessió ordinària del 25 de gener de 2008 i l’acta de la sessió extraordinària del 11 de febrer de 2008.

2. Informació de l’Alcaldia.

Es dóna compte del Manifest del Dia Internacional de la Dona, aprovat per la Junta de Portaveus de data 29 de febrer de 2008.

3. Moció de l’Alcaldia. Nomenament personal directiu.

S’acorda:

Primer: Nomenar a la Sra. Núria Roset Roig, per tal d’ocupar el lloc de treball de gerenta d’Àmbit, de la plantilla de personal directiu de la Corporació, amb les retribucions i dedicació corresponents al 60% dels empleats de l’Ajuntament amb nivell 28 – I, amb especial dedicació. Es farà càrrec de l’àmbit corresponent a la Comissió informativa de Serveis Territorials.

Segon: Els efectes de l’anterior nomenament seran de 1r de març de 2008.

Tercer: La designada per ocupar el lloc de treball de personal directiu, podrà ser cessada lliurement pel Ple de la Corporació en qualsevol moment, sense que sigui necessària l’observança de cap forma. Cessarà, així mateix, quan expiri el mandat del Ple de la Corporació que l’ha nomenada.

Quart: En tot allò relatiu al personal directiu s’observarà el que s’estableix pels articles 306 del text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i 9 i següents del decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals. Malgrat això, en cas de dictar-se les normes de desenvolupament de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Basic de l’empleat públic, es procedirà a l’adequació del règim jurídic d’aquest personal a la nova regulació.

Cinquè: Facultar al Molt Il.ltre. Sr. Alcalde, per tal que pugui modificar en qualsevol moment, la dedicació de la citada directiva d’acord amb els interessos d’aquesta Corporació.

4. Moció de l’Alcaldia. Modificació estatuts del Consorci del Transport Públic de Tarragona.

S’acorda:

Primer: Ratificar la modificació dels Estatuts del Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona aprovada inicialment per Consell d’Administració en sessió del dia 8 de febrer de 2008, amb publicació d’anunci d’informació pública per un termini de 30 dies que es farà pels propis òrgans del Consorci. La present ratificació sobre l’acord d’aprovació inicial, es considerarà de caràcter definitiu, si una vegada transcorregut el termini d’exposició pública no es presenten al·legacions o reclamacions, sense necessitat de nou acord.

Segon: Facultar al Sr. Lluís Miquel Pérez i al Sr. Ernest París per a la signatura de qualsevol document que es derivi del present acord.

Tercer: Donar trasllat del present acord al Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona per al seu coneixement i efectes.

5. Moció de l’Alcaldia. Designació dels membres d'un organisme autònom i d'òrgans municipals complementaris.

S’acorda:

Designar els membres d’un organisme autònom i d’òrgans municipals complementaris:

INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIÓ I EMPRESA

Una persona o entitat relacionada amb l’activitat objecte de l'Institut.

Sra. Ma dels Àngels Gonzàlez Estremad en substitució del Sr. Francesc Roig Queralt.

CONSELL MUNICIPAL DE LA GENT GRAN

Un representat de cadascuna de les entitats de la ciutat legalment constituïdes i inscrites al registre municipal d’entitats ciutadanes que desenvolupin activitats que estiguin vinculades a les persones grans:

Sr. Albert Boix Pamies, com a representant de l’Associació de Jubilats i Pensionistes A.J.P. Reus (Baix Camp) i a la Sra. Maria Teresa Ricart Clivilles com a suplent.

CONSELL MUNICIPAL DE SOLIDARITAT I COOPERACIÓ INTERNACIONAL

Un representant de cada partit polític o coalició electoral amb representació al Consistori:
- Sra. Carme Asens Masalias (ERC).

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

6. Gestió Urbanística. Aprovació provisional del Pla especial d’assignació d’usos al sistema d’infraestructures de serveis tècnics a la Partida Mas Calbó al terme municipal de Reus, promogut per CONTENEDORES REUS, SA.

S’acorda:

Primer: Assumir el contingut de la resposta a les al·legacions formulada pels promotors del Pla especial mitjançant escrit de data 19 de febrer de 2008, presentat el 20 de febrer, i desestimar les al·legacions presentades per l’Associació de Veïns Reus Sud Misericòrdia i d’altres en els termes que resulten de l’esmentat escrit.

Segon: Aprovar provisionalment el Pla especial d’assignació d’usos al sistema d’infraestructures de serveis tècnics a la Partida Mas Calbó al terme municipal de Reus, promogut per CONTENEDORES REUS, SA

Tercer: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

7. Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus relativa a la finca de Pich Aguilera.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus relativa a la finca de Pich Aguilera.

Segon: Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer: Demanar informe als organismes sectorials afectats i concedir audiència, si s’escau, als ajuntaments el terme municipal dels quals confini amb l’àmbit d’aquesta modificació puntual.”

8. Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual del Pla parcial urbanístic del sector H.12 “Mas Sunyer”.

S’acorda:

Primer: Aprovar provisionalment la modificació puntual del Pla parcial urbanístic del sector H.12 “Mas Sunyer”, promogut per la Junta de Compensació del sector.

Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

9. Intervenció. Escenari pressupostari plurianual, 2008-2010.

S’acorda:

Primer: Aprovar l’Escenari Pressupostari Plurianual consolidat de l’Ajuntament de Reus i els seus ens dependents subjectes a tutela financera pels exercicis 2008, 2009 i 2010, d’acord amb els llistats annexos, el resum del qual és el següent:

Exercici 2009
Ingressos Ajuntament Ajuntament consolidat
Capítol 1 Ingressos directes 42734729,00 42404888,00
Capítol 2 Ingressos indirectes 5975868,00 5975868,00
Capítol 3 Taxes i altres 24191666,70 134373579,63
Capítol 4 Transferències corrents 22916351,90 26661210,22
Capítol 5 Ingressos patrimonials 1888491,00 2023628,03
Capítol 6 Alienació patrimoni 2000000,00 2000000,00
Capítol 7 Transferències capital 5000000,00 5293746,13
Capítol 8 Actius financers 0,00 0,00
Capítol 9 Passius financers 5900000,00 5900000,00
Variació fons maniobra i rtats extraord   1871805,44

Despeses Ajuntament Ajuntament consolidat
Capítol 1 Despeses de personal 29933059,52 99485021,90
Capítol 2 Compra béns i serveis 43862165,34 94107766,88
Capítol 3 Interessos 6250000,00 6459460,80
Capítol 4 Transferències corrents 12913763,02 5480574,15
Capítol 6 Inversions reals 11418518,72 12541406,42
Capítol 7 Transferències de capital 329600,00 329600,00
Capítol 8 Actius Financers 0,00 0,00
Capítol 9 Passius financers 5900000,00 6167393,72
Amortitzacions   1933501,58

Segon: Insertar, amb efectes exclusivament informatius, en el Butlletí Oficial de la Província, l’Escenari Pressupostari Plurianual aprovat pel Ple, en el seu resum per capítols.

Tercer: Comunicar, a la Direcció General de Política Financera i Assegurances de la Generalitat de Catalunya l’Escenari aprovat fins a la finalització de la seva vigència.
10. Hisenda-Gestió Jurídica. Donar compte decret de l'alcadia de 4/2/08 pel qual es declarava la inadmissibilitat del recurs de reposició interposat per la Federació Empresarial d'Autotransport de la Província de Tarragona interposat contra l'acord plenari de 30/11/07 i ratificar-ne el seu contingut.

“Atès que en data 15 de gener de 2008 la Federació Empresarial d’Autotransport de la Província de Tarragona va interposar recurs de reposició contra l’acord plenari de data 30 de novembre de 2007, pel qual es declarava la inadmissibilitat per extemporani del seu escrit d’al·legacions a la modificació de l’Ordenança fiscal núm. 19 reguladora de la Taxa per la utilització de béns i instal·lacions municipals i alhora s’aprovava definitivament la modificació de diverses ordenances fiscals.

Atès que per motius d’urgència es va dictar en data 4 de febrer de 2008, decret de l’alcaldia de conformitat a l’informe tècnic emès, pel qual es resolia declarar la inadmissibilitat del referit recurs de reposició atès que l’acord plenari impugnat només és susceptible de recurs contenciós administratiu i alhora sotmetre la referida resolució a ratificació en la propera sessió plenària.

Vist el què disposa l’article 21.1.k) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i art. 124 del ROM, la Comissió Informativa ha informat sobre el present assumpte i el Ple acorda el següent:

Donar compte del decret de l’Alcaldia de data 4 de febrer de 2008 pel qual es declarava la inadmissibilitat del recurs de reposició interposat per la Federació Empresarial d’Autotransport de la Província de Tarragona interposat contra l’acord plenari de data 30 de novembre de 2007 i ratificar-ne el seu contingut.”

Els membres del plenari es donen per assabentats.

PROPOSTES DE RESOLUCIONS

11. Proposta d’ICV-EUiA. Sobre els feminicidis a Mèxic i Amèrica Central.

S’acorda:

Primer. Manifestar la nostra solidaritat amb les dones de Mèxic i Guatemala, amb les dones islàmiques i amb totes les dones del món que són víctimes de la violència masclista arreu del món.

Segon. Instar a les institucions europees a prendre les mesures necessàries per eradicar la violència de gènera arreu del món.

Tercer. Traslladar la necessitat que els governs de Mèxic i Amèrica Central reconeguin la tasca i donin suport als grups de la societat civil que davant una situació d’impunitat legal i pública s’han autoorganitzat per fer front a aquesta xacra.

Quart. Demanar al govern de la Generalitat i al de l’Estat espanyol, així com als Parlaments de Catalunya i Estatal, a que se impliquin am més intensitat en eradicar la violència de gènera en la línia aprovada pel Parlament Europeu.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

12. Moció de la CORI. Perquè es realitzin les barraques de Festa Major de Sant Pere 2008, al Mas Iglesiès de Reus.

- Sotmesa la proposta a votació, es desestimada.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

13. Gestió Urbanística. Aprovació del text refós de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector H.11 “Bellisens Oest”.

S’acorda:

Primer: Aprovar el text refós de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector H.11 “Bellisens Oest”.

Segon: Ratificar els convenis d’adhesió subscrits amb els senyors Ramon Cubero Quilez i Maria-Dolors Toset Senado i amb la senyora Eugenia Barrera Vaqué, en dates 28 de febrer de 2007 i 3 d’octubre de 2007, respectivament.

Tercer: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya perquè resolgui sobre la seva aprovació definitiva.

14. Gestió Urbanística. Aprovació provisional del Pla parcial urbanístic del sector A.10 “Mas Cort”.

S’acorda:

Primer: Aprovar provisionalment el Pla parcial urbanístic del sector A.10 “Mas Cort”, promogut per Buthotar, SL i Viquisa Empresarial, SL.

Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

PRECS I PREGUNTES

Reus, 9 d’abril de 2008

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.