Junta de Govern Local 2008-04-18

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 23/12/2024
E.g., 23/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 18/04/2008

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 18 D’ABRIL DE 2008

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió de data 11 d’abril de 2008.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Encàrrec a INNOVA per a l’execució de les següents actuacions. Aprovació dels respectius convenis de col·laboració: Construcció del Monument a la Sardana. Adequació d’un espai lúdic i cultural entre el barranc del Roquís i el barranc dels Capellans. Subministrament de jocs infantils per a ser instal·lats a diverses àrees de la ciutat.

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” l’execució de les següents actuacions:

- Construcció del Monument a la Sardana
- Adequació d’un espai lúdic i cultural entre el barranc del Roquís i el barranc dels Capellans
- Subministrament de jocs infantils per a ser instal·lats a diverses àrees de la ciutat

Segon: Aprovar els convenis de col·laboració amb l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” relatius a l’execució de les actuacions a que fa referència l’acord anterior.

Tercer: Correspondrà a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s'encarreguen, sense perjudici del que s’estableix en el conveni formalitzat amb INNOVA amb data 17-12-2007.

Quart: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

4. Moció de l’Alcaldia. Conveni amb l'Ajuntament de Rubí per al desenvolupament comú del projecte "Gestió electrònica dels serveis socials".

S’acorda:

Primer: Aprovar el conveni de col·laboració entre aquest Ajuntament i el de Rubí, per al desenvolupament d’un projecte de gestió electrònica integral dels Serveis Socials municipals i per a l’establiment de les condicions en què s’ha sol·licitat una subvenció al Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç per al desenvolupament del projecte referenciat, en base a la resolució de la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i per a la Societat de la Informació del dia 4 de març de 2008 i a l’Ordre ITC/464/2008, de 20 de febrer.

Segon: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde i al tinent d’alcalde delegat de recursos generals i hisenda, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin l’esmentat conveni i qualsevol altre document que esdevingui necessari per donar compliment a les previsions de l’esmentat conveni.

Tercer: Notificar aquest acord a l’Ajuntament de Rubí, als efectes escaients.

5. Moció de l’Alcaldia. Adhesió al conveni de col·laboració entre IMSERSO i la Fundació ONCE per a la cooperació i integració social de persones amb discapacitat.

S’acorda:

Primer: Aprovar l’adhesió al conveni marc de col·laboració que formalitzaren l’IMSERSO del Ministeri de Treball i Assumptes Socials i la Fundació ONCE el dia 20 de febrer de 2008, per a la cooperació i integració social de persones amb discapacitat, per tal de desenvolupar un programa d’accessibilitat universal.

Segon: Aprovar els projectes corresponents als plans d’accessibilitat i els projectes d’accessibilitat pels quals se sol·licita cofinançament a l’IMSERSO del Ministeri de Treball i Assumptes Socials i a la Fundació ONCE, de conformitat amb el previst en el conveni referenciat a l’acord anterior.

Tercer: Instar dels departaments pertinents la preparació de la documentació que determina el conveni marc formalitzat el dia 20 de febrer de 2008 per sol·licitar-ne l’adhesió al mateix.

Quart: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde i al regidor delegat de l’àrea de recursos generals i hisenda per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin els documents necessaris per possibilitar l’adhesió al citat conveni marc i per al desenvolupament de les actuacions i plans en matèria d’infoaccessibilitat que es pretenen desenvolupar, inclosa la formalització dels convenis singulars que, en el seu cas, remeti la Comissió de seguiment prevista en l’esmentat conveni marc, per al desenvolupament de les accions d’infoaccessibilitat.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

6. Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació relació de despeses.

S’acorda:

Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de 994.099,06 € (nou-cents noranta-qualtre mil noranta-nou euros amb sis cèntims), amb càrrec a les corresponents partides de l’exercici 2008, i procedir al seu pagament.

7. Assessoria Jurídica. Autorització del traspàs de la parada 82 del Mercat Central.

S’acorda:

Primer: Estimar la sol·licitud formulada i per tant autoritzar el traspàs de la parada núm. 82 del Mercat Central, en favor de la Sra. Montserrat Cortés Hernández, amb les següents condicions:

Segon: S’haurà d’ingressar a la Recaptació municipal la quantitat de tres-cents setanta-u euros amb trenta-cinc cèntims (371,35 €), en els següents terminis:

- Si aquesta resolució es notifica entre els dies 1 i 15 del mes, el termini de pagament finalitzarà el dia 20 del mes següent.

- Si la notificació es realitza entre els dies 16 i darrer del mes, el termini de pagament finalitzarà el dia 5 del segon mes següent.

Una vegada transcorreguts els terminis assenyalats per al pagament en període voluntari, sense haver-se efectuat l’ingrés, s’iniciarà el procediment de constrenyiment, amb els recàrrecs, interessos de demora i costes del procediment que procedeixin.

Tercer: La nova titular haurà de continuar destinant les parades en qüestió a l’activitat de aus, ous i cacera, la qual s’haurà de desenvolupar amb estricte compliment del que disposen el Reglament de Mercats Municipals de Reus i la resta de normativa vigent aplicable.

Quart: La ubicació de l’esmentada parada, podrà ser modificada per l’Ajuntament sense dret a cap indemnització per part de la Sra. Montserrat Cortés Hernández en el cas que sobrevinguin circumstàncies tècniques o d’interès públic, que pel bon funcionament del mercat, així ho aconsellin.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

8. Gestió Urbanística. Recepció definitiva de les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions del Polígon I del Pla parcial del sector A.8 “Roureda”.

S’acorda:

Primer: Rebre definitivament les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions del Polígon I del Pla parcial del sector A.8 “Roureda”, corresponents a les xarxes de sanejament d’aigua potable, la jardineria i la legalització de l’enllumenat públic, les quals juntament amb les obres rebudes definitivament per la Junta de Govern en data 1 de febrer de 2008 completen la totalitat de les obres.

Segon: Retornar la fiança d’import 319.080,87 €, dipositada en data 6 d’octubre de 2005 per PLADEPRO, SA mitjançant aval de Bancaixa núm. 539811, per respondre de l’execució de les esmentades obres d’urbanització, i la d’import 79.473,65 € dipositada el 17 de novembre de 2003 (aval de C. Madrid núm. 2003/042.135) per a la realització d'assaigs de control de qualitat de les obres, si bé compensant, si s’escau, les quantitats que es trobin pendents de pagament.

Tercer: Facultar el regidor delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per subscriure l’acta de recepció definitiva i demés documents necessaris per fer efectiu aquest acord.

9. Gestió Urbanística. Aprovació definitiva dels Estatuts i de les Bases d’Actuació de la Junta de Compensació del Pla parcial urbanístic del subsector 2 del sector H.9 “Aigüesverds II”.

S’acorda:

Primer: Estimar l’al·legació número 12 de les presentades mitjançant escrit de data 17 de setembre del 2007 pels Srs. Pere Pàmies Ollé i Montserrat Auví Rebull, Francisco Mir Montero i Àngel de Cortés Julián, per la qual cosa s’haurà de suprimir la Base 20a de les aprovades inicialment, i desestimar la resta d’al·legacions presentades, sense perjudici de l’aplicabilitat dels preceptes de la normativa urbanística vigent que s’al·leguen en les al·legacions 5, 9, 10 i 11, tot i que la seva transcripció a les Bases d’actuació sigui innecessària, en base a les consideracions resultants de l’informe emès en data 28 de març de 2008 pel Tècnic de Serveis Territorials, que s’incorpora com a fonament d’aquest acord.

Segon: Aprovar definitivament els Estatuts i Bases d’Actuació de la Junta de Compensació del Pla parcial urbanístic del subsector 2 del sector H.9 “Aigüesverds II”, promogut per les societats mercantils VALLESDACIA SL, PROMOCIONES VALLE DEL IROCA SL, ARI 16 SL, CONSTRUCCIONES FRANCIA SA, PROMOCIONES SÁDABA E HIJOS SA i PROMOCIONES DICASA 26 SL.

Tercer: Publicar els Estatuts i Bases definitivament aprovats al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, i notificar aquest acord als propietaris del sector, en els termes que preveu l’article 190.1 del Reglament de la Llei d’urbanisme.

10. Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, de l’àrea 4.63 “Camí Vell de Riudoms” (B).

S’acorda:

Aprovar definitivament el Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, de l’àrea 4.63 “Camí Vell de Riudoms” (B), promogut per CAM-SES 2006, SL.”

11. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, de l’Àrea 4.81 “Partida Vila”.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, de l’àrea 4.81 “Partida Vila”.

Segon: Sotmetre’l a informació pública per un termini d’un mes perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents i concedir audiència a les persones interessades, amb citació personal.

12. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del Pla parcial urbanístic del sector A.9d) “Barranc Martí o del Cementiri”.
S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del Pla parcial urbanístic del sector A.9d) “Barranc Martí o del Cementiri”, condicionat a la presentació d’un text refós, per triplicat exemplar, que incorpori les determinacions següents:

- La valoració de l’aprofitament mitjà s’ha de realitzar sense deduir les despeses d’urbanització. El valor de referència a aplicar del valor del sòl privat serà el corresponent a 350€/m2 sostre, deduïdes les despeses d’urbanització (sector A.9a), promogut per Sideco, SA).
- D’acord amb l’article 147.a) del Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme, s’han de formar tantes finques com porcions de sòl no contigües entre si amb la mateixa destinació urbanística quan es tracta de finques destinades a domini i ús públic.
- S’haurà d’aportar documentació registral de domini i càrregues ja que l’annexada al projecte data de l’any 1999.

Segon: Sotmetre’l a informació pública per un termini d’un mes perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents i concedir audiència a les persones interessades, amb citació personal.

13. Gestió Urbanística. Aprovació inicial dels Estatuts i de les Bases d’Actuació de la Junta de Compensació de l’àrea 4.79 “Angullo”.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte dels Estatuts i de les Bases d’Actuació de la Junta de Compensació de l’àrea 4.79 “Angullo”, presentat per ANGULLO EMPRESA CONSTRUCTORA, SA i ALARCA, SL, condicionat a la presentació d’uns nous exemplars d’Estatuts i Bases d’Actuació que incorporin les determinacions assenyalades a l’informe emès en data 14 d’abril de 2008 pel Tècnic de Serveis Territorials d’aquest Ajuntament, el qual s’annexa com a fonament d’aquest acord.

Segon: Sotmetre’l a informació pública per un termini d’un mes perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents i concedir audiència a les persones interessades, amb citació personal.

14. Patrimoni del Sòl. Aprovació de l’acta de cessió de 77’68 m2. de terreny, afectats per sistema viari, situats al c/. de la Mineta, 13-15.

S’acorda:

Primer: Acceptar la cessió gratuïta dels 77’68 m2 de terrenys de l’immoble situat al c/. de la Mineta núm. 13-15, efectuada pel Sr. Joan Abelló Ollé a favor de l’Ajuntament de Reus, afectada per sistema viari del PGOU, aprovant en la seva integritat l’acta de cessió de data 17.03.08.

Segon: Subscriure els documents necessaris per a l’execució d’aquest acord i formalització de la cessió.

15. Patrimoni del Sòl. Ampliació del termini concedit per a la formalització de l’escriptura de compravenda d’un sobrant de via pública situat a l’antic Carreró dels Franciscans.

S’acorda:

Ampliar tres mesos el termini concedit per a la formalització de l’escriptura pública de compravenda del sobrant de via pública indicat al paràgraf primer de la part expositiva d’aquest acord. Aquest termini s’iniciarà a comptar l’endemà de la notificació d’aquest acord.

16. Patrimoni del Sòl. Aprovació de l’acta de cessió de terrenys a compte de les cessions obligatòries del Sector d’urbanitzable anomenat B-4 MATET, del PGOU.

S’acorda:

Aprovar en la seva integritat l’acta de cessió de terrenys, abans referida, a compte de les cessions obligatòries i gratuïtes del Sector d’urbanitzable anomenat B-4 MATET.

Aquesta cessió és la següent:

Situació Referència cadastral Superfície
Camí de la Selva del Camp núm. 4 1693803 CF4519D 0001 PT 13.097’- m_

De conformitat amb l’indicat a l’esmentada acta caldrà aportar i/o completar les facultats del legal representant de l’entitat “Club Reus Deportiu”.

17. Patrimoni del Sòl. Compareixença com a part demandada al recurs contenciós administratiu núm. 667/2007 de la Secció segona de la sala contenciosa administrativa el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, interposat pels Srs. Gabriel Dièguez Castro i Carmen Fernández Queija.
S’acorda:

Primer: Comparèixer com a part demandada en el recurs contenciós administratiu 667/2007 de la Secció segona de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, interposat pels Srs. Gabriel Dièguez Castro i Carmen Fernández Queija contra l’acord del Jurat d’Expropiació de Catalunya de data 19.06.07, que fixa el preu just per l’expropiació forçosa de 271’35 m2. de superfície de l’immoble núm. 29 del Passeig de l’Oliver, que resulta afectat parcialment per sistema viari del PGOU, a executar mitjançant el Projecte d’obres de prolongació del c/. Robert Gerhard, entre el Sector F-1 i el Passeig de l’Oliver.

Segon: Encomanar la representació de la Corporació al Procurador Sr. Àngel Quemada Ruiz, i la direcció de la defensa a la lletrada Sra. M. Dolors Codina Feixa.

18. Patrimoni del Sòl. Aprovació de l’acta de cessió de terrenys a compte de les cessions obligatòries del Sector d’urbanitzable anomenat D-5a Prolongació del c/. Joan Fuster del PGOU.

S’acorda:

Aprovar en la seva integritat de l’Acta de cessió de 669,06 m_ de superfície de la finca situada a la Ct. d’Alcolea del Pinar, núm. 191, a compte de les cessions obligatòries i gratuïtes del Sector d’urbanitzable anomenat D-5a Prolongació del C/ Joan Fuster, subscrit amb la Sra. Ramona Grau Serra, en data 02.04.08, i que també implica el pagament de la quantitat de 1.260 €.

19. Contractació i Patrimoni.- Aprovació de la modificació del projecte de reforma parcial (fase 2) de l’edifici “Mas Carandell” Seu de l’IMFE.

S’acorda:

Aprovar la modificació del projecte de reforma parcial (FASE 2) de l’edifici “Mas Carandell” Seu de l’IMFE amb un pressupost de contracta de 784.180,67 € ( IVA inclòs), amb el benentès que resta pendent de realitzar el tràmit d’activitats corresponent.

20. Contractació i Patrimoni.-Aprovació inicial del projecte d’Adequació de l’enllumenat Públic de Reus (1a Fase): Substitució de llums de vapor de mercuri de menys de 4m d’alçada i FHS>10%.

S’acorda:
Primer: Aprovar inicialment el projecte d’adequació de l’enllumenat públic de Reus (1a Fase): Substitució de llums de vapor de mercuri de menys de 4 m d’alçada i FHS>10% amb un pressupost de contracta de 877.623,81 euros (IVA inclòs).

Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

En cas que no es presentin al·legacions, el projecte esdevindrà definitivament aprovat.

21. Contractació i Patrimoni.- Aprovació inicial
del projecte de renovació del paviment del carrer Balmes.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte “Renovació paviment del carrer Balmes” amb un pressupost contractual de 568.116,66 euros (IVA inclòs), import que inclou el pressupost de l’estudi de seguretat i salut de les obres de construcció, d’acord amb el RD 1627/97, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.

Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

En cas que no es presentin al·legacions, el projecte esdevindrà definitivament aprovat.

COMISSIÓ INFORMATIVA SERVEIS PERSONALS

22. Assessoria Jurídica. Conveni amb ADIGSA per a la col·laboració en el projecte de suport a les juntes d’escales.

S’acorda:

Primer: Aprovar la formalització d’un conveni entre aquest Ajuntament i Administració, Promoció i Gestió, S.A. (ADIGSA) per a l’impuls de forma conjunta del “Projecte de Suport a les juntes administradores d’escales i comunitats de propietaris, assessorament i mediació”, així com pel desenvolupament d’accions concretes de dignificació i reforma de determinats espais.

Segon: Aprovar la despesa màxima de 20.000 euros, que assumeix aquest Ajuntament per impulsar i desenvolupar el projecte abans referenciat.

Tercer: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde per tal que formalitzi l’esmentat conveni i qualsevol altre document que esdevingui necessari per fer efectius aquests acords.

23. Assessoria Jurídica. Encàrrec a la societat municipal Reus Esport i Lleure, SA de la realització dels Casals d’Estiu Municipals 2008.

S’acorda:

Primer: Aprovar l’encàrrec a la societat municipal Reus Esport i Lleure SA (RELLSA) de la realització i execució dels Casals d’Estiu Municipals 2008, d’acord amb el projecte i el pressupost presentat.

Segon: Aquest encàrrec s’aprova per un import màxim de 35.857,98 € (IVA inclòs), d’acord amb el projecte i el pressupost presentat per RELLSA, a càrrec de la partida pressupostària 42210-227 de la Regidoria d’Educació i Formació.

Tercer: L’Àrea d’Educació i Formació, sens perjudici de l’encàrrec de realització efectuat, assumirà la direcció i la coordinació general, i intervindrà en la definició i el seguiment de les activitats, i podrà demanar a RELLSA la informació i les dades que consideri d’interès en el desenvolupament dels Casals d’Estiu Municipals, que tindran lloc entre el 23 de juny i el 25 de juliol.

Un cop tancada la programació d’activitats d’aquests Casals d’Estiu i, en tot cas abans del 31 d’octubre de 2008, RELLSA presentarà la memòria dels Casals d’Estiu Municipals, que inclourà la corresponent liquidació econòmica.

Quart: Facultar la Sra. Misericòrdia Dosaiguas Pérez, Regidora Delegada de l’Àrea d’Educació i Formació, per a l’aprovació del projecte definitiu i per a la signatura dels documents que siguin necessaris per fer efectius aquests acords. Facultar-la, així mateix, per aprovar, mitjançant resolució, qualsevol variació en l’encàrrec sempre i quan aquesta no suposin un increment o disminució superior al 30 per cent del pressupost global inicialment previst.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS. No n’hi ha.

Reus, 22 d’abril de 2008

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.