Ple ordinari 2008-06-26

Cerca sessions de Ple

E.g., 23/12/2024
E.g., 23/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous 26 Juny, 2008

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE
L’AJUNTAMENT DE REUS DE 26 DE JUNY DE 2008

1. Aprovació acta sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió ordinària del 30 de maig de 2008.

Presa de possessió del Sr. Josep Allueva Latorre, nou membre de la Corporació

2. Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Nomenament de membres de distintes comissions, entitats i organismes autònoms municipals

S’acorda:

Primer: Donar compte al Ple de la Corporació de la integració del Sr. Josep Allueva Latorre en el Grup Municipal Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC-PM).

Segon: Cessar la Sra. Martina Garcia Frontera com a membre de la Comissió Informativa de Serveis Personals i, també com a membre del Consell General de l’Institut Municipal de Formació i Empresa en qualitat de persona relacionada amb l’activitat objecte de l’Institut.

Tercer: Cessar el Sr. Josep Allueva Latorre com a membre del Consell General de l’IMFE en representació del Grup Municipal Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC-PM).

Quart: Nomenar als següents regidors, membres de les següents comissions informatives, organismes autònoms municipals i entitats amb representació municipal que seguidament es relacionen:

COMISSIÓ INFORMATIVA DE SERVEIS PERSONALS

Sr. Josep Allueva Latorre

COMISSIÓ INFORMATIVA DE SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

Sra. Martina Garcia Frontera

INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIÓ I EMPRESA,

Sr. Josep Allueva Latorre, com a persona relacionada amb l’activitat objecte de l’Institut.

PATRONAT MUNICIPAL DE TURISME I COMERÇ

Sra. Martina Garcia Frontera, com a Regidora responsable de la gestió dels assumptes relatius a turisme i promoció de la ciutat.

FUNDACIÓ OFICIAL DE LA FIRA DE REUS

Sra. Martina Garcia Frontera

JUNTA DE GOVERN DE LA BORSA DEL COL.LECCIONISTA

Sra. Martina Garcia Frontera

REUS CENTRE, A.I.E.

Sra. Martina Garcia Frontera

4. Moció de l’Alcaldia. Donar compte de distints decrets de l’Alcaldia relatius a l’organització municipal

- 4. a) Decret de l’Alcaldia número 1621:

Es dóna compte:

Primer: Modificar l’apartat vintè del Decret d’aquesta Alcaldia de data 21 de juny de 2007 pel que es va crear la regidoria delegada de Turisme i Comerç, i que a partir del dia d’avui restarà amb el següent text:

“Vintè A: Crear la Regidoria delegada de Comerç Adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea de Promoció la qual exercirà per delegació de l’Alcaldia les següents atribucions:

Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de Comerç.
Amb la coordinació de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, associacions, empreses, organitzacions i institucions en relació a la mateixa matèria.
Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita, la preparació de l’esborrany de Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes de comerç, tenint en compte el Protocol de l’Acord polític per a la formació del govern de coalició.
Proposar al Regidor delegat de l’Àrea de Promoció la formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.

Vintè B: Crear la Regidoria delegada de Promoció de Ciutat Adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea de Promoció la qual exercirà per delegació de l’Alcaldia les següents atribucions:

Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de promoció de ciutat, turisme, agència del paisatge urbà, i en matèria de promoció de l’aeroport.
Amb la coordinació de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, associacions, empreses, organitzacions i institucions en relació a les mateixes matèries.
Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita, la preparació de l’esborrany de Pla d’Actuació Municipal pel que fa als temes de promoció de la Ciutat, tenint en compte el Protocol de l’Acord polític per a la formació del govern de coalició.
Proposar al Regidor delegat de l’Àrea de Promoció la formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.”

Segon: Modificar l’apartat vint-i-dosè del Decret de l’Alcaldia de data 21 de juny de 2007 pel que es va crear la regidoria delegada de Formació, que a partir d’aquesta data es denominarà regidoria delegada de Formació i Ocupació adscrita a la regidoria delegada de l’Àrea d’Educació i Formació amb les mateixes competències en aquella data fixades.

Tercer: Deixar sense efectes el nomenament de la Sra. Martina Garcia Frontera com a Regidora delegada de Formació adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea d’Educació i Formació.

Quart: Nomenar Regidora delegada de Comerç adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea de Promoció a la Sra. Martina Garcia Frontera.

Cinquè: Nomenar Regidora delegada de Promoció de Ciutat adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea de Promoció a la Sra. Martina Garcia Frontera.

Sisè: Nomenar Regidor delegat de Formació i Ocupació adscrit a la Regidoria delegada de l’Àrea d’Educació i Formació al Sr. Josep Allueva Latorre.

Setè: D’aquesta resolució se’n donarà compte al Ple de la Corporació i resta condicionada al que es preveu en el Reglament orgànic municipal i la resta de legislació aplicable.
- 4.b) Decret de l’Alcaldia número 1620

Es dóna compte:

Primer: Delegar la presidència del Patronat Municipal de Turisme i Comerç en la regidora, Sra. Martina García Frontera.

Segon: L’Alcaldia es reserva la facultat d’avocar les competències delegades o bé de revocar els nomenaments i delegacions si així ho aconsellessin circumstàncies sobrevingudes.

Tercer: Donar compte al Ple de la Corporació del contingut d’aquesta resolució en la propera sessió que tingui lloc.

5. Moció de l’Alcaldia. Modificació estatuts CONGIAC i autorització a AREMSA per tal de formar part de la nova societat GIAC SA.

S’acorda:

Primer: Ratificar la proposta de modificació dels Estatuts del CONGIAC, acordada per l’assemblea General del mateix en sessió plenària de 25 de març de 2008 segons consta a l’expedient administratiu.

Segon: Aprovar la derrama extraordinària en favor del CONGIAC per un import de catorze mil dos-cents seixanta euros amb trenta cèntims (14.260,30 €), essent el seu desglossament de mil nou-cents seixanta-sis euros amb noranta-quatre cèntims (1.966,94 €) en concepte d’iva i de dotze mil dos-cents noranta-tres euros amb trenta-sis cèntims (12.293,36 €) en concepte de base imposable.

Tercer: Autoritzar la participació d’Aigües de Reus Empresa Municipal SA (AREMSA) en la societat anònima en la societat resultant de la transformació de GESTIÓ INTEGRAL D’AIGÜES DE CATALUNYA, AIE en una societat mercantil anònima amb el mateix nom, aprovant els seus nous estatuts i autoritzant a AREMSA la subscripció de cinquanta (50) noves accions per un capital social de trenta-nou mil nou-cents euros (39.900,00), que determinaran una participació final de setanta nou accions, representatives del 12’60% del capital social.
Quart: Donar a l’expedient la tramitació legal i reglamentària corresponent.

Cinquè: Delegar en el Molt Il.ltre Sr. Lluís Miquel Pérez Segura, alcalde-president d’aquest Ajuntament, en el regidor – president de la societat AIGÜES DE REUS EMPRESA MUNICIPAL SA i en el gerent-apoderat de la citada empresa, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, puguin subscriure tots els documents que siguin necessaris per a l’efectivitat dels anteriors acords.

6. Moció de l’Alcaldia. Aprovació definitiva de la constitució i dels estatuts de la Entitat Pública Empresarial Local INNOVA.

S’acorda:

Primer: Aprovar definitivament la constitució de la Entitat Pública Empresarial Local INNOVA i els corresponents Estatuts.

Segon: Publicar integrament el text dels citats Estatuts en el BO de la Província de Tarragona i inserir una referència d’aquesta publicació al Diari oficial de la Generalitat de Catalunya.

Tercer: Inscriure la citada Entitat Empresarial Local en la secció complementària del registre d’ens locals que porta el Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya.

Quart: Adscriure la citada Entitat Empresarial Local a l’alcaldia d’aquesta Corporació.

Cinquè: Serà necessària l’autorització de l’alcaldia per tal que la Entitat pugui subscriure contractes de quantia superior a les quantitats prèviament fixades per aquella, i estarà sotmesa a controls específics sobre l’evolució de les despeses de personal i de la gestió dels seus recursos humans per part de l’alcaldia que també efectuarà un control d’eficàcia sobre l’entitat.

Sisè: Acordar la incorporació a la repetida Entitat Empresarial de les participacions accionarials de les quals es titular l’ajuntament de Reus i que a continuació es relacionen:

Cinc-centes noranta-cinc accions (595 accions) amb un valor nominal de sis mil deu euros amb dotze cèntims (6.010,12 €) cadascuna, numerades del 1 al 595, ambdós incloses, de HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS SA MUNICIPAL, societat constituïda per escriptura elevada a pública davant el Notari d’aquesta ciutat Sr. Francisco Cantos Albertos, el dia 18 de desembre de 1986, amb el número 1156/1986 del seu protocol, amb número de CIF A43096692.
Noranta-una accions (91 accions) amb un valor nominal de set-cents setanta euros (770,00 euros) cadascuna, numerades del 1 al 91, ambdós incloses, de REUS ESPORT I LLEURE SA societat constituïda per escriptura atorgada davant el notari d’aquesta ciutat Sr. Pedro Carrion Garcia de Parada, el dia 14 de juliol de 1998, amb el número 2049/1998 del seu protocol, amb número de CIF A43544626.
Dos mil set-centes una accions (2.701 accions) amb un valor nominal de sis-cents un euros i un cèntim (601,01 euros) cadascuna, numerades del 1 al 2.701, ambdós incloses de REUS TRANSPORT PÚBLIC SA, societat constituïda per escriptura atorgada davant el notari d’aquesta ciutat Sr. Joaquin Ochoa de Olza Vidal en substitució i pel protocol del notari Sr. Cruz Gonzalo López-Muller Gómez, el dia 26 de juny de 1997, amb el número 656/1997 del seu protocol, amb número de CIF A43511161.

Li pertanyen per devolució no dinerària efectuada pel seu titular INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS SL per retorn al soci únic derivada de la reducció de capital de la citada societat INNOVA acordada per la seva Junta General extraordinària celebrada el dia 28 de març de 2008.

Setè: Facultar al Molt Il·ltre. Sr. Lluís Miquel Pérez segura, alcalde-president de l’Excm. Ajuntament de Reus per tal de formalitzar els documents públics i privats que siguin necessaris per a l’efectivitat dels anteriors acords, molt especialment pel que fa a les operacions de canvi de titularitat de les mencionades participacions accionarials d’acord amb el que preveu la Disposició addicional dotzena de la Llei de Bases del Regim Local aprovada per la Llei 7/85, de 2 d’abril de 1985, en la seva modificació aprovada per las Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

7. Gestió Econòmica i Pressupostària. Expedient de modificació de crèdits de l’Ajuntament i dels Organismes Autònoms Administratius.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en els pressupostos de l’Ajuntament i de l’Institut Municipal de Formació i Empresa, el resum dels quals per capítols és el següent:

AJUNTAMENT DE REUS

Altes de despeses
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 52916,58
Capítol IV Transferències corrents 34473,80
Capítol VI Inversions reals 1008705,02
Capítol VII Actius financers 450000,00
Total altes de despeses ……………… 1546095,40

Baixes de despeses
Capítol I Despeses de personal 17900,00
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 35016,58
Capítol VI Inversions reals 811893,93
Total baixes de despeses …………… 864810,51

Altes d’ingressos
Capítol III Taxes i altres ingressos 298484,89
Capítol VII Transferències de capital 382800,00
Total altes d'ingressos ……………… 681284,89

INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIÓ I EMPRESA

Altes de despeses
Capítol III Despeses financeres 8000,00
Total altes de despeses …………… 8000,00

Baixes de despeses
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 8000,00
Total altes d'ingressos ……………… 8000,00

Segon: Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en els pressupostos de l’Ajuntament I de l’Institut Municipal de Formació i Empresa per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

SERVEIS TERRITORIALS

8. Gestió Urbanística. Aprovació del text refós de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a l’àrea 6.1 “Mas Mainer”.
S’acorda:

Primer: Aprovar el text refós de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a l’àrea 6.1 “Mas Mainer”.

Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya perquè resolgui sobre la seva aprovació definitiva.

9. Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus relativa a la finca de Pich Aguilera.

S’acorda:

Primer: Aprovar provisionalment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus relativa a la finca de Pich Aguilera.

Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS. No n’hi ha.

Reus, 22 de juliol de 2008

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.