Junta de Govern Local 2009-02-20

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 18/07/2024
E.g., 18/07/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 20/02/2009

núm. 04/09

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 20 DE FEBRER DE 2009

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió de data 13 de febrer de 2009.

2. Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Modificació de la composició de la Comissió de delimitació amb el municipi de Castellvell del Camp.

A proposta de la presidència el tema queda sobre la mesa.

4. Moció de l’Alcaldia. Encàrrec a AMERSAM de l’execució de les obres d’urbanització de la meitat nord de l'avinguda Universitat, entre l’avinguda de Salou i el carrer Pau Gargallo), així com la construcció d’una nova rotonda. Encàrrec a l’EPEL INNOVA la supervisió i control d’aquesta actuació. Aprovar el conveni de col·laboració.

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SOCIETAT ANÒNIMA MUNICIPAL l’execució de la següent actuació:

Execució de les obres d’urbanització de la meitat nord del tram de l'Avinguda Universitat comprés entre l’Avinguda de Salou i el carrer de Pau Gargallo, així com la construcció d’una nova rotonda a la cruïlla entre l’Avinguda Universitat i l’Avinguda de Salou.

Segon: Encarregar a l’EPEL INNOVA la direcció, coordinació i supervisió de les actuacions que executarà la societat APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SOCIETAT ANÒNIMA MUNICIPAL en virtut de l’encàrrec efectuat al primer punt del present acord.

Tercer: Aprovar el conveni de col·laboració amb l’empresa municipal APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SOCIETAT ANÒNIMA MUNICIPAL i l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA relatiu a l’execució de les actuacions a què fan referència els acords anteriors.

Quart: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

5. Moció de l’Alcaldia. Encàrrec a l’EPEL INNOVA del desenvolupament i/o col·laboració en el Pla de Desenvolupament Comunitari del barri Gaudí, i en el Servei d'Informació i Atenció de les Dones (SIAD), així com en el suport al moviment associatiu.

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA, el desenvolupament i/o col·laboració en el Pla de Desenvolupament Comunitari del Barri Gaudí, i en el Servei d'Informació i Atenció de les Dones (SIAD), així com en el suport al moviment associatiu.

Segon: Pel que fa al desenvolupament del Pla de Desenvolupament del Barri Gaudí, el termini d’execució de l’encàrrec començarà el dia 13 de març i finalitzarà el dia 15 de desembre de 2009 i respecte a la col·laboració en el Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) la vigència d’aquest encàrrec començarà el dia 1 de març i finalitzarà el dia 31 de desembre de 2009.
Finalment, pel que fa al suport al moviment associatiu, la vigència d’aquest encàrrec començarà el dia 1 de març i finalitzarà el dia 30 de juny de 2009.

Tercer: L’encàrrec que s’efectua en l’acord anterior, serà realitzat per l’EPEL INNOVA qui, a la vegada, podrà encarregar la seva execució, total o parcialment, a qualsevol altra entitat depenent directa o indirectament d’aquest Ajuntament que sigui competent en la matèria.

Quart: El pagament es realitzarà mitjançant factura mensual que serà conformada per la Regidoria delegada de l’Àrea de Participació i Ciutadania, i que es farà efectiva en el termini màxim de 30 dies a comptar des de la data de la seva presentació per part de l’EPEL INNOVA, a les quals adjuntarà justificants dels costos suportats.

Cinquè: La despesa màxima prevista per els encàrrecs que s’efectuen és de 50.776,16 euros (9.689,97 euros, dinamització d’entitats, 22.434,60 euros, pla de desenvolupament comunitari del Barri Gaudí i 18.651,59 euros, SIAD)

Sisè: Facultat a la Regidora Delegada de l’Àrea de Participació Ciutadana per tal que mitjançant resolució motivada modifiqui la quantitat màxima prevista en l’apartat CINQUÈ, anterior, en funció de les millores o ampliacions del servei que siguin necessàries.

Setè: Correspondrà a l’Ajuntament la superior direcció, control i supervisió de l’encàrrec efectuat.

6. Moció de l’Alcaldia. Venda directa a GUPSA de part de la finca situada al carrer Maria Aurèlia Capmany núm. 12.

S’acorda:

Primer: La venda de forma directa d’una quota indivisa del 47,6% de la finca urbana, solar al terme municipal de Reus, situat al C/ Maria Aurèlia Capmany, núm. 12, propietat de l’Ajuntament de Reus, de referència catastral 2068501 CF4526G 0001 UI amb un preu –la quota indivisa del 47,6%- de 4.938.566,64 € IVA exclòs, lliure de càrregues, gravàmens (llevat de l’afecció al pagament del compte de liquidació) i arrendataris, mitjançant contracte de compra venda a la societat GUPSA, i transferir amb la propietat del terreny les obligacions establertes per la legislació urbanística en relació als béns del patrimoni públic del sòl i l’habitatge i els ingressos obtinguts per la seva alienació o gestió a la societat GUPSA, per tal de que sigui aquesta societat qui doni compliment a les finalitats establertes en la legislació urbanística.

Segon: La destinació final dels béns, el termini màxim de construcció, l’import de la venda i els altres aspectes i condicionants que resultin necessaris seran els que es determinin en els acords concrets d’alienació, havent de constar en el document públic d’alienació de conformitat amb l’establert en l’article 161 del Text Refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya.

Tercer: La societat GUPSA podrà, mitjançant un concurs públic i de conformitat amb el règim i condicionats establerts en la legislació urbanística per als béns integrants del patrimoni públic de sòl i l’habitatge, alienar a tercers els béns que siguin objecte d’alienació directa. Els recursos que obtingui la societat els haurà de destinar a les finalitats establertes per la legislació urbanística.

Quart: Els ingressos que obtingui l’Ajuntament es destinaran a alguna de les finalitats de l’article 153.4 del Text Refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya, com són entre altres, preveure, posar en marxa i desplegar, tècnicament i econòmicament, l’expansió de les poblacions i la millora de la qualitat de vida.

Cinquè: L’Ajuntament i la societat GUPSA, conjuntament, desenvoluparan els procediments necessaris per tal de portar a terme aquest acord.

SERVEIS TERRITORIALS

7. Gestió Urbanística. Encarregar a la societat municipal Gestió Urbanística Pública, SA, l’estudi de la solució urbanística per la connectivitat dels sectors A.12 “Riera del Molinet” i H.11 “Bellisens Oest”, i dotació de terrenys destinats a serveis tècnics, així com la formulació d’instruments urbanístics de planejament i gestió necessaris.

S’acorda:

Encarregar a la societat municipal Gestió Urbanística Pública, SA, l’estudi de la solució urbanística per la connectivitat dels sectors A.12 “Riera del Molinet” i H.11 “Bellisens Oest”, i dotació de terrenys destinats a serveis tècnics, així com la formulació d’instruments urbanístics de planejament i gestió necessaris.

8. Gestió Urbanística. Aprovació definitiva dels estatuts i de les bases d’actuació de la Junta de Compensació del Pla parcial urbanístic del sector A.10 “Mas Cort”.

S’acorda:

Primer: Aprovar definitivament els Estatuts i les Bases d’Actuació de la Junta de Compensació del Pla parcial urbanístic del sector A.10 “Mas Cort”, presentats per VIQUISA EMPRESARIAL, SL i BUTHOTAR, SL, amb la rectificació d’ofici de l’errada advertida en la redacció de les Bases novena i desena en el sentit que l’enumeració que es fa de l’article 174.1 del Reglament de la Llei d’urbanisme ha de ser substituïda per l’article 171.4 del mateix Reglament.

Segon: Notificar aquest acord als propietaris del sector, en els termes que preveu l’article 190.1 del Reglament de la Llei d’urbanisme, aprovat per Decret 305/2006, de 18 de juliol.

Tercer: Supeditar l’executivitat d’aquest acord i consegüent publicació al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona a la publicació del Pla parcial urbanístic del sector A.10 “Mas Cort”, que es tramita simultàniament i li dóna suport.

9. Patrimoni del Sòl. Aprovació del conveni d’extinció del dret d’arrendament de mutu acord del pis 2n. 2a. del carrer Closa de Freixa, núm. 6, afectats per l’execució del PAU 13 de la modificació del PGOU al barri del Carme, creació de la Pl. del Bisbe Grau.

S’acorda:

Primer: Aprovar en la seva integritat el Conveni d’extinció del dret d’arrendament de mutu acord del pis 2n. 2a. de l’immoble núm. 6 del C/ Closa de Freixa, afectat per l’execució del PAU 13 de la modificació del PGOU al Barri del Carme, Creació de la Pl. del Bisbe Grau, subscrit en data 15.01.09 amb els Srs. Aurelio Ayuso simon i pilar garcia garcia, i que importa la quantitat total de 2.000,00 Euros.

Segon: Abonar la quantitat fixada a l’esmentat Conveni mitjançant transferència bancària al compte de La Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona núm. 2100-1090-31-0100660516 del qual són titulars els Srs. Aurelio Ayuso Simon i Pilar García García.

SERVEIS PERSONALS

10. Educació i Formació. Bases per a l'atorgament de subvencions per als centres educatius finançats amb fons públics de la ciutat de Reus que portin a terme actuacions relatives a activitats culturals diverses i celebracions pròpies.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment les bases que han de regir la concessió de subvencions, pel procediment de concurrència competitiva, per tal de fomentar i donar suport a les activitats culturals i educatives i a les celebracions organitzades pels centres públics d’ensenyament de la ciutat de Reus.

Segon: Sotmetre les bases anteriors al tràmit d’informació pública en la forma reglamentàriament prevista. En cas que no es formulin al·legacions o reclamacions en l’esmentat tràmit, les bases restaran definitivament aprovades.

Tercer: Facultar a la regidora delegada de l’Àrea d’Educació i Formació, Sra. Misericòrdia Dosaiguas Pérez, per tal que efectuï les pertinents convocatòries d’aquestes bases i adopti qualsevol altra resolució necessària per a l’aplicació efectiva d’aquestes bases.

11. Educació i Formació. Bases per a l'atorgament de subvencions per a les entitats que portin a terme actuacions relatives a la dotació de monitors/es de menjadors escolars a la ciutat de Reus.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment les bases que han de regir la concessió de subvencions, pel procediment de concurrència competitiva, per a la dotació de monitors/ores de menjador escolar dels centres públics d’ensenyament obligatori de la ciutat de Reus.

Segon: Sotmetre les bases anteriors al tràmit d’informació pública en la forma reglamentàriament prevista. En cas que no es formulin al·legacions o reclamacions en l’esmentat tràmit, les bases restaran definitivament aprovades.

Tercer: Facultar a la regidora delegada de l’Àrea d’Educació i Formació, Sra. Misericòrdia Dosaiguas Pérez, per tal que efectuï les pertinents convocatòries d’aquestes bases i adopti qualsevol altra resolució necessària per a l’aplicació efectiva d’aquestes bases.

Reus, 25 de febrer de 2009

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.