Ple ordinari 2009-03-06

Cerca sessions de Ple

E.g., 23/12/2024
E.g., 23/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 06 Març, 2009

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DEL 6 DE MARÇ DE 2009

1. Aprovació acta sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió ordinària del 6 de febrer de 2009.

2. Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Designació de diversos membres d’organismes municipals i altres entitats.

S’ acorda:

Primer: Designar els membres dels següents organismes municipals complementaris i d’altres entitats que s’especifiquen:

CONSELL MUNICIPAL DE LA GENT GRAN

Un representat de cadascuna de les entitats de la ciutat legalment constituïdes i inscrites al registre municipal d’entitats ciutadanes que desenvolupin activitats que estiguin vinculades a les persones grans:

Aules d’extensió universitària per a la gent gran:
Suplent: Sr. Josep Colom Mallafré, en substitució del Sr. Albert Boix i Pàmies.

CONSELL MUNICIPAL DE LA DISCAPACITAT

Un representant de cadascuna de les entitats legalment constituïdes i inscrites al registre municipal d’entitats ciutadanes que desenvolupin activitats que estiguin vinculades a la discapacitat:

Associació de Sords de Reus:
Sr. Jose Antonio Mampel Gasulla (suplent: Sra. Dolores Montserrat Mestre)

Federació ECOM:
Sr. F. Xavier Nogués i Tomàs (suplent: Sra. Maria Teresa Campanera Gatell)

CONSELL ASSESSOR DEL CASAL DE LA GENT GRAN

Dos o dues representants de l’Ajuntament:

Sra. Rosa Garrido Arcones
Sra. Pilar Pérez López

4. Moció de l’Alcaldia. Donar compte d’un decret de l’Alcaldia.

El plenari queda assabentat del següent:

Primer: Nomenar el següent membre representant de l’entitat registrada al Registre Municipal d’Entitats per a formar part del Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació Internacional de l’Ajuntament de Reus:

-Sr. Rafael Díez Caballero de l’Associació ENTREPOBLES, en substitució del Sr. Xavier Joanpere Olivé.

Segon: Donar compte d’aquesta resolució en el proper Ple que es dugui a terme.

HONORS I DISTINCIONS

5. Concessió de la Menció Honorífica Municipal al Sr. Juvenal Sansó Garrit.

S’acorda:

Concedir al Sr. Juvenal Sansó Garrit la Menció Honorífica Municipal, en reconeixement a la seva trajectòria personal com a pintor artístic havent exposat en alguns dels museus més importants del món i, en concret, per haver estat mereixedor de distincions com la Creu d’Isabel la Catòlica i la Medalla del Mèrit de Filipines.

SERVEIS GENERALS

6. Hisenda-Rendes i Exaccions. Acord d'imposició i ordenació de contribucions especials amb motiu del projecte d’obres de pavimentació i serveis al carrer Vapor Vell.

S'acorda:

Primer: D’acord amb l'establert a l'art. 28 i següents del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i l'Ordenança fiscal municipal reguladora de les contribucions especials, aprovar la imposició i ordenació de les contribucions especials corresponents a les obres esmentades.

Segon: El percentatge a satisfer per les persones especialment beneficiades serà el 50% de l'import inicialment previst per a l'execució de l'obra en el projecte tècnic corresponent i la resta de documentació obrant dins l’expedient i que ascendeix:

IMPORT PROJECTE 269.876,24 €
IMPORT SUBVENCIÓ 134.938,12 €
APORTACIÓ AJUNTAMENT 67.469,06 €
APORTACIÓ PROPIETARIS 67.469,06 €

S'haurà de tenir en compte que el cost pressupostat per a l'execució de l'obra tindrà caràcter provisional, per aquest motiu si el cost previst anteriorment, una vegada realitzada l'obra, resultés major o menor, aquest es repercutirà als contribuents segons el percentatge abans assenyalat.

Tercer: Aplicar com a mòdul de repartiment, d'acord amb l'establert a l'art. 32 del mateix Text refós els metres lineals de façana de les finques afectades per les obres, les quals s'assenyalen expressament al plànol cadastral que es troba en l'expedient.

Quart: Així mateix, i d'acord amb l'establert a l'art. 30 de la norma esmentada, els subjectes passius obligats a contribuir seran els propietaris de les finques afectades per les obres ja que són els qui es beneficien per la seva execució.

Cinquè: Aprovar la relació de contribuents i les quotes individuals resultants d’aplicar a la base imposable els mòduls establerts, referides a cadascuna de les finques i propietaris afectats, tal com figura especificat als repartiments de quotes que consten a l’expedient.

Sisè: Que es segueixin els tràmits reglamentaris per a la liquidació de quotes a cadascun dels contribuents fins a llur definitiva recaptació. No obstant això, una vegada aprovat l'expedient d'aplicació es procedirà a exigir les quotes tributàries per endavant, segons l'establert en l'art. 33.2 de la norma ja esmentada.

Setè: Un cop aprovada la imposició i ordenació es procedirà a l'exposició pública de l'acord, advertint-se que si en el termini establert no s'hagués presentat cap reclamació, l'acord adquirirà el caràcter de ferm. Així mateix, s'haurà d'advertir als interessats que durant el període d'exposició pública podran constituir-se en associació administrativa de contribuents.

7. Recursos Humans. Declaració compatibilitat de l’exercici del lloc de treball d’un treballador al servei de la Corporació amb l’activitat de docència.

S’acorda:

Primer: Declarar la compatibilitat de l’exercici del lloc de treball ocupat pel treballador al servei d’aquesta Corporació Sr. Albert Farré Bravo, amb la corresponent activitat de docència sol·licitada.

Segon: Aquesta declaració ve subjecte al compliment de les condicions previstes en els articles 324, 325, 326, 329, 330, 335, 343 del Reglament del personal al servei de les entitats locals i més concretament el personal autoritzat no podrà realitzar les activitats següents:

Aquelles que tinguin per clients persones físiques o jurídiques amb interessos econòmics a la ciutat de Reus.
Aquelles que el seu resultat hagi de ser sotmès a autorització, llicència, permís, ajuda financera o control de l’Ajuntament de Reus.
Les que es relacionin directament amb la que realitza en la unitat o servei a què estigui adscrit el personal autoritzat.
Aquelles que requereixin o puguin requerir la coincidència d’horari o la presència física del personal amb el que tingui atribuït en l’Ajuntament.
Les què el assumptes en què intervingui o hagi intervingut en els dos darrers anys o en els que hagi d’intervenir per raó del lloc públic.
Aquelles que es tractin de gestories, mediació, representació i defensa d’interessos de particulars davant l’Ajuntament de Reus o dels seus organismes autònoms.

El personal no podrà invocar la seva condició pública, ni fer-ne ús, per a l’exercici de cap activitat.

Tercer: Els efectes dels anteriors acords seran des de la data d’avui.

SERVEIS TERRITORIALS

8. Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a terrenys del Club Natació Reus Ploms i del Passeig de Misericòrdia.

S’acorda:

Primer: Assumir i aprovar inicialment la proposta de modificació puntual de la revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a terrenys del Club Natació Reus Ploms i del Passeig de Misericòrdia, formulada pel Club Natació Reus Ploms, condicionat a la rectificació de l’errada material advertida a l’informe ambiental atès que no és concordant en algun apartat amb la proposta de modificació presentada en aquest moment.

Segon: Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer: Demanar informe als organismes sectorials afectats i concedir audiència, si escau, als ajuntaments el terme municipal dels quals confini amb l’àmbit d’aquesta modificació puntual.

9. Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta als sistemes d’equipaments i espais lliures del sector G.1.c) “Mas Iglesias”, del sector E.3 “Partida Vila”, de l’àrea 6.3 “Hort de Ros”, del sector C.2.b) “Ctra. d’Alcolea”, de la zona verda del c/ de la Menta i de la zona VI-22 Niloga.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta als sistemes d’equipaments i espais lliures del sector G.1.c) “Mas Iglesias”, del sector E.3 “Partida Vila”, de l’àrea 6.3 “Hort de Ros”, del sector C.2.b) “Ctra. d’Alcolea”, de la zona verda del c/ de la Menta i de la zona VI-22 Niloga.

Segon: Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer: Demanar informe als organismes sectorials afectats i concedir audiència, si escau, als ajuntaments el terme municipal dels quals confini amb l’àmbit d’aquesta modificació puntual.

10. Gestió Ambiental. Ratificació del Decret de 20 de gener de 2009 d’aprovació de l’adhesió al Conveni Marc subscrit entre l’Agència de Residus de Catalunya i ECOVIDRIO en data 27.10.2008 per la gestió de residus d’envasos de vidre.

S’acorda:

Primer: Ratificar el Decret d’Alcaldia de 20 de gener de 2009 d’aprovació de l’adhesió de l’Ajuntament de Reus al Conveni Marc subscrit entre l’Agència de Residus de Catalunya i la societat ECOLÓGICA DEL RECICLADO DE ENVASES DE VIDRIO (ECOVIDRIO), gestora del sistema integrat de gestió SIG en data 27.10.2008 per tal d’aplicar el sistema integrat de gestió de residus d’envasos de vidre que es generin en virtut de l recollida sel·lectiva de residus municipals.

Segon: Donar trasllat d’aquest acord a l’Agència de Residus de Catalunya.

SERVEIS PERSONALS

11. Educació i Formació. Cessament de membres del Consell Escolar Municipal.

S’acorda:

Primer: Cessar els membres del Consell Escolar Municipal que tot seguit s'assenyalen:

Sr. Jordi Salvadó Rius. Sector professorat - primària concertada
Sra. Helena Piquer Biarnés. Sector professorat – secundària pública
Sra. Josepa Masdeu Abril. Sector professorat – secundària pública

Segon: Agrair als membres cessants la seva dedicació i esforços esmerçats des del Consell Escolar Municipal vers la gestió educativa de la ciutat de Reus.

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ DELS GRUPS MUNICIPALS

12. Proposta d’ICV-EUiA, perquè les polítiques de combat de la crisi incloguin la perspectiva de gènere.

S’acorda:

Primer: Instar al Govern de la Generalitat i al Govern de l’estat a defensar els drets socials incrementant la despesa social: la crisi no pot servir d’excusa per retallar els serveis i les prestacions socials. Els serveis públics de benestar tenen un gran impacte de gènere directe i indirecte.

Segon: Demanar als governs que les polítiques de creació d’ocupació incorporin també aquells sectors que construeixen la infrastructura més important: la del capital humà, i no només en aquells sectors masculinitzats com la construcció o l’automoció que aporten poc valor afegit a la nostra economia.

Tercer: Instar al Govern de la Generalitat i al Govern de l’estat a atendre les necessitats específiques dels col·lectius de dones que es troben en situació d’especial vulnerabilitat com les dones migrades, les dones monomarentals, les dones de l’àmbit rural, les dones grans amb pocs recursos o les dones joves.

Quart: Integrar en les polítiques de combat de la crisi que desenvolupi cada administració, actuacions específiques contra les desigualtats de gènere de caràcter estructural en el mercat laboral com la diferència salarial, la segregació vertical i horitzontal o la temporalitat.

Cinquè: Exigir als governs que les polítiques anti-crisi abordin les desigualtats entre dones i homes que genera un repartiment injust del treball reproductiu, és a dir, el de la cura de les persones i del treball domèstic, tot incorporant els efectes que té sobre les oportunitats professionals de les dones.

Sisè: Demanar als governs que elaborin polítiques per tal que les dones s’integrin en els nous sectors econòmics com el de les energies renovables i en aquells que creen més valor afegit com les inversions en R+D+I.

Setè: Que es consideri l’impacte de gènere en el conjunt de polítiques públiques i en particular pel que fa a les polítiques de combat de l’economia submergida.

Vuitè: Que l’Ajuntament de Reus i altres organismes municipals relacionats amb promoció econòmica i l’ocupació incorporin la perspectiva de gènere a tots els estudis i anàlisis econòmics que es portin a terme i en relació a la crisi en l’àmbit municipal, fent un seguiment periòdic de les dades i indicadors recollits.

Novè: Fer arribar aquests acords a la Comissió Europea i al Parlament Europeu, al govern de la Generalitat, al govern de l’Estat, als sindicats i a les entitats ciutadanes relacionades amb el món de la dona.”

13. Proposta del PPC, sobre els preus de la vivenda protegida.

-Sotmesa la proposta a votació, es desestimada

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

14. Moció de CiU, per a la dotació d’equipaments socials en l’àmbit de les zones del Carrilet i Mas Iglesias.

-Sotmesa la proposta a votació, es desestimada

15. Moció de CiU, per a la implantació a Reus dels estudis superiors de disseny d’art, en la seva vessant de disseny d’interiors.

S’acorda:

Que l’Ajuntament de Reus sol·liciti al Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya la implantació a Reus dels Estudis Superiors de Disseny d’Art, en la seva vessant de Disseny d’Interiors.

16. Moció de la CORI, per la creació d’un servei d’assistència pels veïns de les obres del barri del Carme.

-Sotmesa la proposta a votació, es desestimada

17. Moció de la CORI, per a la creació d’un coffee-shop tipus Holandès a Reus. Amb la particularitat de ser municipal.

-Sotmesa la proposta a votació, es desestimada

ASSUMPTE SOBREVINGUT. No n’hi han.

PRECS I PREGUNTES.

Reus, 9 de març de 2009

El secretari general accidental

Fernando Grugués Cabré

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.