Junta de Govern Local 2009-04-03

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 18/07/2024
E.g., 18/07/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 3/04/2009

núm. 09/09

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 3 D’ABRIL DE 2009

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió de data 27 de març de 2009

2. Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Encàrrec a Reus Transport Públic S.A de la licitació, contractació i supervisió de les marquesines dels punts de parada del servei de transport urbà i dels panells publicitaris de la ciutat.

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal REUS TRANSPORT PÚBLIC SA la licitació, contractació i supervisió del subministrament, la instal·lació, el manteniment i l’explotació de les marquesines dels punts de parada del servei de transport urbà i dels panells publicitaris de la ciutat.

Segon: Atorgar a l’empresa municipal REUS TRANSPORT PÚBLIC SA, la concessió d’ús dels espais públics necessaris per dur a terme l’encàrrec referit al punt anterior per un període màxim de 20 anys, a comptar des de l’adjudicació de la licitació.

Tercer: Els contractes que hagi de realitzar REUS TRANSPORT PÚBLIC SA, per a la realització d’aquest encàrrec s’hauran de sotmetre a la Llei de contractes del sector públic, en els termes que siguin procedents d’acord amb la naturalesa de l’entitat i el tipus i quantia dels mateixos. Així mateix l’adjudicatari haurà de sol·licitar els permisos i llicències pertinents.

Quart: REUS TRANSPORT PÚBLIC SA haurà de comunicar a l’Ajuntament el resultat de la licitació efectuada.

4. Moció de l’Alcaldia. Establiment preu públic del tercer volum “Obres completes” de Xavier Amorós.

S’acorda:

Aprovar per al llibre “L’agulla en un paller”, un preu públic de venda al públic al detall, de 60,00 (4% d’IVA inclòs) i per venda a llibreters, de 54,88 euros (4% d’IVA inclòs ).

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

5. Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació relació de despeses.

S’acorda:

Primer: Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total d’ 1.647.320,20 € (un milió sis-cents quaranta-set mil tres-cents vint euros amb vint cèntims), amb càrrec a les corresponents partides de l’exercici 2009, i procedir al seu pagament.

Segon: Aprovar el reconeixement extrajudicial de crèdits en el pressupost 2009 per import de 453.286,50 € (quatre-cents cinquanta-tres mil dos-cents vuitanta-sis euros amb cinquanta cèntims) corresponent a despeses en concepte d’obres, subministraments i serveis d’exercicis anteriors incloses en la relació comptable que consta a l’expedient, juntament amb l’informe d’intervenció, a l’emparament d’allò que disposa l’article 60.1 del Reial Decret 500/1990, de 20 d’abril i la base 20.3 de les Bases d’Execució del Pressupost, i procedir al seu pagament.

Tercer: Aprovar el reconeixement extrajudicial de crèdits en el pressupost 2009 per import de 23.204,49 € (vint-i-tres mil dos-cents quatre euros amb quaranta-nou cèntims) corresponent a despeses en concepte d’obres, subministraments i serveis d’exercicis anteriors incloses en la relació comptable que consta a l’expedient, juntament amb l’informe d’intervenció, a l’emparament d’allò que disposa l’ article 60.2 del Reial Decret 500/1990, de 20 d’abril i la base 20.3 de les Bases d’Execució del Pressupost, i procedir al seu pagament.

6. Intervenció. Reconeixement extrajudicial de crèdits en el Pressupost de l'exercici 2009 de l'Institut Municipal de Turisme i Comerç de Reus, per import de 32.841,40€.

S’acorda:

Aprovar el reconeixement extrajudicial de crèdits en el pressupost de l’exercici 2009 del Patronat Municipal de Turisme i Comerç de Reus per import de 32.841,40€ (trenta-dos mil vuit-cents quaranta-un euros amb quaranta cèntims), corresponent a despeses en concepte d’obres, subministraments i serveis d’exercicis anteriors incloses en la relació comptable que consta a l’expedient, juntament amb l’informe d’intervenció, a l’emparament d’allò que disposa l’article 60.2 del Reial Decret 500/1990, de 20 d’abril i la base 20.3 de les Bases d’Execució del Pressupost, i procedir al seu pagament.

7. Contractació i Patrimoni. Adjudicació provisional de les obres del nou Centre Cívic Llevant de Reus.

-Aquest tema s’ha retirat de l’ordre del dia.

8. Contractació i Patrimoni. Adjudicació provisional de les obres de construcció del Centre de Salut Municipal, amb construcció d’una oficina de serveis socials d’atenció primària, un centre polivalent diürn, i dues unitats d’atenció residencial social, al barri Fortuny.

S’acorda:

Primer: Adjudicar provisionalment a l’empresa CONSTRUCTORA SAN JOSE SA el Lot número 1 per un import de 2.613.987,37 € (IVA inclòs) dels quals 2.253.437,39€ es correspon al preu del contracte i 360.549,98€ es correspon a l’IVA , i el Lot núm 2 per un import de 2.145.607,18€ (IVA inclòs) dels quals 1.849.661,36€ es correspon al preu del contracte i 295.945,82€ es correspon a l’IVA .

El nombre de persones que l’empresa es compromet a ocupar, que actualment es troben en situació d’atur, és de 93 segons acredita en el model de declaració responsable presentat per l’ empresa adjudicatària, segons detall següent:

Lot número 1 : 48 persones.
Lot número 2 : 45 persones.

Segon: Notificar la present resolució als licitadors que han participat en la fase de licitació i publicar-la en el perfil del contractant de l’ Ajuntament de Reus .

Tercer: Requerir a l’adjudicatari provisional per tal que en el termini màxim de 8 dies hàbils, a comptar des del següent a l’ esmentada publicació al perfil del contractant, constitueixi la garantia definitiva que es detalla, presentin la documentació justificativa de trobar-se al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat, i presentin el Pla de Seguretat i Salut:

-Lot número 1 s’ha de constituir una garantia definitiva per import de 112.671,87€ .
-Lot número 2 s’ha de constituir una garantia definitiva per import de 92.483,07€

També s’haurà de presentar a l’empara de la clàusula 24 del plec el preu de l’oferta econòmica desglossat en relació al detall de les unitats d’obra que comprèn el projecte. Aquest desglossament que haurà de ser aprovat per la Direcció Facultativa, i que determinarà els preus unitaris en termes absoluts i percentuals, integrant el preu total ofertat.

L’adjudicatari haurà de instal·lar el cartell amb el model normalitzat , d’acord amb les característiques que l’ Ajuntament indicarà i haurà d’encomanar-lo a l’empresa FABRICATS I MANIPULATS SIGNO SL , que ho farà per interès de l’ Administració i a càrrec de l’empresa adjudicatària, el cost del qual que es descomptarà de la primera certificació de les obres.

Quart: Establir que l’adjudicació provisional esdevindrà definitiva, sense necessitat d’una nova resolució expressa, sempre que l’adjudicatari hagi presentat la documentació assenyalada i constituït la garantia definitiva, dins del termini atorgat.

Cinquè: Excloure a les empreses SASTRE HERMANOS SA , BECSA SAU i TEYCO SA de la licitació de les obres de construcció del Centre de Salut municipal, construcció d’una Oficina de Serveis Socials d’Atenció Primària i Centre Polivalent Diürn, al Barri Fortuny , pels motius exposats en la part expositiva d’aquest acord.

Sisè: Excloure a l’UTE CONSTÈCNIA 3, SL – CONSTRUCTORA D’ARO SA - CONSTRUCCIONES Y REHABILITACIONES JALDO SL pel lot número 2 de la licitació de les obres de construcció del Centre de Salut municipal, construcció d’una Oficina de Serveis Socials d’Atenció Primària i Centre Polivalent Diürn, al Barri Fortuny.

Setè: Formalitzar, en el seu cas, el contracte administratiu en el termini dels 5 dies hàbils següents a comptar des de la notificació d’aquesta resolució, a comptar des de l’adjudicació definitiva i acreditació del compliment dels requisits documentals sol·licitats.

Vuitè: Publicar, l’anunci d’adjudicació definitiva en el perfil del contractant i en el Butlletí Oficial de la Província de Tarragona.

Novè: Atorgar els recursos legals oportuns.

9. Benestar-Serveis Socials. Aprovació de la modificació del preu públic per la prestació del Servei de Teleassistència.

S’acorda:

Modificar els articles 3, 4 i 5 del Preu Públic per la prestació del servei de teleassistència, aprovat per la Junta de Govern Local del dia 4 de maig de 2007, que restarà en els termes que seguidament s’expressen:

Art.3rt.- Obligats al Pagament

2.1.- Persones susceptibles de gaudir del servei de teleassistència bàsic:
• Persona més gran de 65 anys que viu sola.
• Persona més gran de 65 anys que viu amb parella + gran de 65 anys.
• Persona més gran de 65 anys que viu amb parella amb dependència moderada/severa.
• Persona més gran de 65 anys que viuen en família que passen moltes hores absents del domicili familiar.

2.2.- Persones susceptibles de gaudir del servei de teleassistència ampliat:
• Persona de + de 80 anys que viu sola sense cap recurs social extern (SAD, Centre de dia,...) i amb dependència moderada/severa.
• Persona de + de 80 anys, sense cap recurs social extern (SAD, Centre de dia,...) amb dependència moderada/severa i que viu amb parella de + de 65 anys.
• Persona de + de 80 anys amb dependència moderada/severa, sense cap recurs social extern (SAD, Centre de dia,...) i que viu amb parella amb dependència moderada/severa.

2.3. El servei de teleassistència bàsic o ampliat és podrà prestar a qualsevol persona que, segons criteri dels professionals de les EBAS de Serveis Socials municipals ho informin positivament per raó social.

Art.4rt.- Tarifes

Les tarifes que es detallen a continuació estan subjectes a l’Impost sobre el Valor Afegit

1. Servei de Teleassistència bàsic :

Els ciutadans/nes de + de 65 anys que viuen sols o amb parella gran o amb dependència....................................................................................................................3,74€ servei/mensual (IVA no inclòs).

Els ciutadans/nes de + de 65 anys que viuen amb família ..................... 9,346€ servei/mensual (IVA no inclòs).

2. Servei de teleasistència ampliat......................................................................... 4,00€ servei/mensual(exempt IVA).

3. Els ciutadans/nes de + de 65 i aquells que pateixin alguna discapacitat o dependència reconeguda i que no reuneixin cap de les condicions indicades a l'article 3, podran gaudir del Servei de Teleassistència, sempre que l'empresa prestadora del servei disposi d'aparells i no siguin necessaris per cobrir les necessitats dels ciutadans/nes que reuneixen els requisits, sent la tarifa a pagar el 100% del cost del servei.

4. El servei de teleassistència bàsic o ampliat és podrà prestar de forma gratuïta a qualsevol persona amb necessitats excepcionals previ informe dels professionals de les EBAS de Serveis Socials.

Article 5è.- Normes de Gestió

1. L’obligació de pagar el preu públic neix amb l’inici de la prestació del servei.

2. S’entén com inici de la prestació del servei el moment en què es produeix la instal·lació de l’equip de comunicació en el domicili de la persona titular.

3. Per la comprovació de la unitat de convivència caldrà adjuntar a la documentació un volant d’empadronament.

SERVEIS TERRITORIALS

10. Patrimoni del Sòl. Acceptació de l’acord del Jurat d'Expropiació de Catalunya de data 05.11.08, fixant el preu just de la propietat de l’immoble situat al C/ Closa de Freixa, núm. 4, baixos 3a., afectat per l’execució del PAU 13 del barri del Carme, creació de la Pl. del Bisbe Grau.

S'acorda:

Primer: Acceptar en la seva integritat l’acord del Jurat d'Expropiació de Catalunya de data 05.11.08 fixant el preu just de l’immoble situat al C/ Closa de Freixa, núm. 4, baixos 3a., afectat per l’execució del PAU 13 del Barri del Carme, Creació de la Pl. del Bisbe Grau, propietat dels Srs. Francisco Granero Bardeny i Antònia Domínguez Hernández, i que importa la quantitat total de 47.108,72 Euros.

Segon: Pagar el preu just fixat pel Jurat, abans referit, junt amb els interessos legals produïts en la fixació del preu just, (170,37 €, segons els càlculs existents a l’expedient) als Srs. Francisco Granero Bardeny i Antònia Domínguez Hernández, els quals percebran la quantitat total de 47.279,09 Euros, segons el següent detall:

Nom
DNI Domicili Import

( )
( )
( )
( )

( )
( )
( )
( )

Tercer: L’ordre de pagament que derivarà de la present resolució, s’haurà d’emetre amb caràcter de “a justificar”. Ateses les característiques de la mateixa, el pagament s’emetrà directament a nom del tercer beneficiari del dret de crèdit contra l’Ajuntament i, per tant, la justificació diferida es farà per part del responsable del servei una vegada lliurats els fons mitjançant la documentació acreditativa de l’operació jurídica corresponent.

11. Patrimoni del Sòl. Acceptació de l’acord del Jurat d'Expropiació de Catalunya de data 05.11.08, fixant el preu just de la propietat de l’immoble situat al C/ Closa de Freixa, núm. 4, 2n. 1a., afectat per l’execució del PAU 13 del barri del Carme, creació de la Pl. del Bisbe Grau.

S'acorda:

Primer: acceptar en la seva integritat l’acord del Jurat d'Expropiació de Catalunya de data 05.11.08 fixant el preu just de l’immoble situat al C/ Closa de Freixa, núm. 4, 2n. 1a., afectat per l’execució del PAU 13 del Barri del Carme, Creació de la Pl. del Bisbe Grau, propietat de les Sres. M. Remedios Tascón García i M. Magdalena López Tascón, i que importa la quantitat total de 38.229,41 Euros, segons el següent detall:

Nom
DNI Domicili Import

( )
( )
( )
( )

( )
( )
( )
( )

Segon: L’ordre de pagament que derivarà de la present resolució, s’haurà d’emetre amb caràcter de “a justificar”. Ateses les característiques de la mateixa, el pagament s’emetrà directament a nom del tercer beneficiari del dret de crèdit contra l’Ajuntament i, per tant, la justificació diferida es farà per part del responsable del servei una vegada lliurats els fons mitjançant la documentació acreditativa de l’operació jurídica corresponent.

12. Patrimoni del Sòl. Acceptació de l’acord del Jurat d'Expropiació de Catalunya de data 05.11.08, fixant el preu just de la propietat de l’immoble situat al C/ Sant Benet, núm. 9, afectat per l’execució del PAU 13 del barri del Carme, creació de la Pl. del Bisbe Grau.

S'acorda:

Primer: Acceptar en la seva integritat l’acord del Jurat d'Expropiació de Catalunya de data 05.11.08 fixant el preu just de l’immoble situat al C/ Sant Benet, núm. 9, afectat per l’execució del PAU 13 del Barri del Carme, Creació de la Pl. del Bisbe Grau, propietat del Sr. Joan Cazorla Agustench, i que importa la quantitat total de 154.704,93 Euros.

Segon: Pagar el preu just fixat pel Jurat, abans referit, junt amb els interessos legals produïts en la fixació del preu just, (489,55 €, segons els càlculs existents a l’expedient) al , el qual percebrà la quantitat total de 155.194,48 Euros. ( ).

Tercer: L’ordre de pagament que derivarà de la present resolució, s’haurà d’emetre amb caràcter de “a justificar”. Ateses les característiques de la mateixa, el pagament s’emetrà directament a nom del tercer beneficiari del dret de crèdit contra l’Ajuntament i, per tant, la justificació diferida es farà per part del responsable del servei una vegada lliurats els fons mitjançant la documentació acreditativa de l’operació jurídica corresponent.

13. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Pla Parcial urbanístic del sector D.5a “Prolongació c/ Joan Fuster”.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el Pla Parcial urbanístic del sector D.5a “Prolongació c/ Joan Fuster”, promogut per Promocions i Naus Industrials, SA, condicionat a les determinacions resultants de l’informe emès en data 31 de març de 2009 per l’arquitecta dels Serveis Tècnics d’Arquitectura i Urbanisme d’aquest Ajuntament, que s’adjunta com a fonament d’aquest acord.

Segon: Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

ercer: Sol·licitar informe als organismes sectorials afectats.

14. Gestió Urbanística. Aprovació de l’operació jurídica complementària a la modificació puntual del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del polígon IV del sector G.1 “Mas Iglesias”.

S’acorda:

Primer: Aprovar l’operació jurídica complementària a la modificació del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del polígon IV del sector G.1 “Mas Iglesias”, consistent en eliminar de la fitxa de la parcel·la resultant RP-4a la càrrega de nova creació que es detalla a continuació:

La part de la finca no edificable en planta baixa s’haurà de destinar a espai lliure comunitari i mancomunar-se amb la de les finques adjudicades RP-4b, RP-5a i RP-5b.

Segon: En coherència amb aquesta operació es rectifica d’ofici la referència a la necessitat de mancomunar-se amb la parcel·la RP-4a que es fa a les fitxes de les parcel·les següents: RP-4b, RP-5a i RP 5b.

15. Contractació i Patrimoni. Aprovació inicial del projecte de la Rotonda cruïlla carrer Astorga amb avinguda President Tarradellas.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte de la Rotonda cruïlla carrer Astorga amb l’Avinguda President Tarradellas, amb un pressupost per a coneixement de l’administració de 448.372,88€ (IVA inclòs). En aquest import s’inclou el pressupost de l’estudi de seguretat i salut de les obres de construcció.

Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

En cas que no es presentin al·legacions, el projecte esdevindrà definitivament aprovat.

16. Contractació i Patrimoni. Aprovació inicial del projecte de les obres de construcció d’un nou dipòsit Anti-DSU del camí dels Morts.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment l’avantprojecte del nou Dipòsit Anti-DSU del Camí dels Morts per un import de 973.568,19€ (IVA inclòs) .

Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 15 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

En cas que no es presentin al·legacions, l’avantprojecte esdevindrà definitivament aprovat.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS. No n’hi ha.

Reus, 28 d’abril de 2009

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.