Ple ordinari 2009-12-18

Cerca sessions de Ple

E.g., 23/12/2024
E.g., 23/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 18 Desembre, 2009

>
Acta núm. 13/09

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ EXTRAORDINARIA DEL
PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 18 DE DESEMBRE DE 2009

1. Moció de l’Alcaldia. Acord de transposició a l’Ajuntament de Reus de la Directiva de Serveis.

S’acorda:

Primer: Iniciar els tràmits per tal d’adequar els preceptes del Reglament municipal de venda ambulant i de l’Ordenança sobre l’ús de les vies i els espais públics a la directiva de serveis.

Segon: Iniciar els tràmits per tal d’adequar el procediment relatiu a l’obertura d’activitats no incloses a l’àmbit de la Llei 3/1998 (mentre duri la seva vigència) o a la Llei sobre prevenció i control ambiental de les activitats (quan aquesta entri en vigor) al règim de comunicació prèvia establert al nou article 71 bis de la Llei 30/1992, introduït pel projecte de la Ley de modificación de diversas leyes para su adaptación a la ley sobre el libre acceso a las actividades de servicios y su ejercicio i contemplat també als articles 96 i 97 del ROAS.

Tercer: Iniciar els tràmits per a la revisió de l’ordenança municipal de serveis funeraris amb la finalitat d’afavorir la llibertat en la prestació i la simplificació administrativa en matèria de serveis funeraris, en el marc de la normativa general dictada per l’Estat i la Generalitat en aquesta matèria.

Quart: Fer extensiva aquesta revisió a qualsevol altra ordenança o reglament municipal susceptible de millora amb la finalitat d’afavorir la llibertat i la simplificació administrativa en relació a la intervenció municipal sobre l’establiment i prestació de serveis

Cinquè: Els departaments afectats en aquesta transposició de la directiva de serveis hauran de realitzar els tràmits oportuns perquè a través de la seu electrònica municipal, permetin als prestadors de serveis tramitar les sol·licituds relatives a l’establiment o prestació de serveis de forma electrònica i a distància a través de l'oficina virtual segons el reglament de registre electrònic de l'Ajuntament de Reus aprovat en data 24 de juliol de 2009.

2. Gestió Urbanística. Atorgament a la societat anònima municipal GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, SA de la condició d’administració actuant en relació amb el sector H.11 "Bellisens Oest" i amb el nou sector H.13 "Bellissens Horticultura" en tràmit de modificació.

S’acorda:

Primer: Atorgar a la societat anònima municipal GESTIÓ URBANÍSTICA PUBLICA, SA la condició per operar com administració actuant en la gestió urbanística del sector H.11 “Bellisens Oest”, que s'executa pel sistema d’actuació urbanística de reparcel·lació, modalitat compensació bàsica, i en la del nou sector H.13 "Bellissens Horticultura", actualment en tràmit de modificació puntual de la revisió del Pla general d'ordenació urbana, podent tramitar i aprovar definitivament els instruments de gestió corresponents i rebre el sòl de cessió obligatòria i gratuïta corresponent al 10 % de l’aprofitament urbanístic.

Segon: Publicar aquest acord en el Butlletí Oficial de la Província.

3. Gestió Urbanística. Aprovació provisional del Pla parcial urbanístic del sector E.2 “Camí de Valls”.

S’acorda:

Primer: Aprovar provisionalment el Pla parcial urbanístic del sector E.2 “Camí de Valls”, promogut per la Junta de Compensació d'aquest sector.

Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

4. Moció de l’Alcaldia. Autoritzar, si s'escau, a INNOVA i a REDESSA a formalitzar una operació de préstec sindicat a llarg termini.

4.a)

S’acorda:

Primer: Autoritzar a la societat municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS SL la concertació de la següent operació de crèdit a llarg termini:

1) Entitats financeres: ICF, BBVA, LA CAIXA, CAJA MADRID, BANESTO i/o d’altres entitats financeres a lliure elecció de les entitats directores.
2) Banc agent: BBVA
3) Import: 65 milions d'euros
4) Venciments:
a) 30 milions a 10 anys
b) 35 milions a 5 anys
5) Amortització:
a) amortitzable trimestralment, primer venciment als 18 mesos
b) al venciment
6) Període de disposició: 1 any
7) Període de carència: 1 any
8) Període d'interès: trimestrals
9) Tipus d'interès: euribor del període més el marge
10) Marge: 2,75%
11) Cobertura de tipus: formalització d'una cobertura del 75% de l'import del préstec
12) Tipus d'interès de demora: eonia més el marge més el 4% de penalització
13) Comissió de disponibilitat: 40% del marge sobre el saldo no disposat
14) Comissió de cancel·lació anticipada: 2% sobre l'import màxim disponible en aquell moment sempre que sigui per un nou finançament bancari.
15) Comissió d'obertura: 2,75%
16) Comissió d'agència: import anual a determinar a pagar al banc agent
17) Despeses: a càrrec d'INNOVA: taxacions immobiliàries, assessors legals, assessors tècnics, assegurances, notaris, tributs i càrregues…

Segon: aprovar la carta de compromís de l’Ajuntament de Reus en relació a l’operació de crèdit a què fa referència l’acord primer anterior.

Tercer: donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

4.b)

S’acorda:

Primer: Autoritzar a la societat REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC SA. la concertació de la següent operació de crèdit a llarg termini:

1) Entitats financeres: ICF, BBVA, La Caixa, Banesto i/o d’altres entitats financeres a lliure elecció de les entitats directores
2) Banc agent: La Caixa
3) Import: 43 milions d'euros
4) Venciments: A 20 anys
5) Amortització: 19 quotes anuals
6) Període de disposició: 1 any
7) Període de carència : 1 any amb la data màxima de 31 de gener de 2011
8) Període d'interès: Anuals
9) Tipus d'interès: Euribor del període més el marge
10) Marge: 2,75 %
11) Cobertura de tipus Formalització d'una cobertura del 100% de l'import del préstec
12) Tipus d'interès de demora: EONIA més el marge més el 4% de penalització
13) Comissió de disponibilitat: 0,80% anual amb pagaments trimestrals
14) Comissió de cancel·lació anticipada: 1% sobre l'import màxim disponible en aquell moment sempre que sigui per un nou finançament bancari.
15) Comissió d'obertura: 2,75%
16) Comissió d'agència: Import anual a determinar a pagar al Banc agent
17) Despeses: A càrrec de REDESSA: taxacions immobiliàries, assessors legals, assessors tècnics, assegurances, notaris, tributs i càrregues…

18) Garanties: Carta de compromís de l’Ajuntament de Reus
Promesa d’hipoteca/hipoteca sobre actius del projecte propietat de REDESSA i de naturalesa hipotecable i legalment possible.
Pignoració del compte principal.
Pignoració i domiciliació irrevocable de les aportacions estipulades en el conveni entre l’Ajuntament de Reus i REDESSA amb data 17 de juliol de 2008 i les seves addendes.

Aquestes condicions s’han d’entendre negociables sempre que siguin més favorables a REDESSA.

Segon: Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

5. Moció de l’Alcaldia. Autorització a diferents societats del grup hospital per a la constitució d’altres empreses i autorització a la societat de l’esmentat grup que es determini a participar en l’accionariat de la societat “LABORATORI DE REFERENCIA DE CATALUNYA SA”, fins a un màxim del 2% del seu capital.

S’acorda:

Primer: Autoritzar a les empreses municipals HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS SAM i GESTIÓ COMARCAL HOSPITALÀRIA SA a participar, conjuntament, amb la FUNDACIÓ PRIVADA SAGESSA-SALUT en la constitució de la nova societat LABORATORI DE REFERÈNCIA CAMP DE TARRAGONA I TERRES DE L’EBRE SL.

Segon: Autoritzar, així mateix, a la societat SAGESSA ASSISTÈNCIA SANITÀRIA I SOCIAL, SA a participar conjuntament amb l’INSTITUT MUNICIPAL D’ASSISTÈNCIA SANITÀRIA en la constitució de la nova societat IMATGE MÈDICA INTERCENTRES SL.

Tercer: Aprovar els estatuts socials de les noves societats esmentades en els paràgrafs primer i segon, anteriors.

Quart: Autoritzar a l’entitat participada per la societat anònima HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS, S.A.M., que es consideri més adient, per a participar en el capital social de la societat LABORATORI DE REFERÈNCIA CATALUNYA SA mitjançant l’adquisició d’un màxim del 2% del seu capital social.

6. Gestió Econòmica i Pressupostària. Expedient de modificació de crèdits de la Corporació

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits i llur finançament en el pressupost de l’Ajuntament el resum del qual per capítols és el següent :

AJUNTAMENT DE REUS

ALTES DE DESPESES

CAPITOL VI Inversions reals 5.087.774,68
CAPITOL VII Transferencies de capital 2.720.033,32
CAPITOL VIII Actius financers 116.062,00
Total altes de despeses 7.923.870,00

BAIXES DE DESPESES

CAPITOL VI Inversions reals 4.535.215,44
CAPITOL VII Transferencies de capital 116.062,00
Total baixes de despeses 4.651.277,44

ALTES D’INGRESSOS

CAPITOL III Taxes i altres ingressos 493.773,00
CAPITOL VII Transferencies de capital 1.363.423,12
CAPITOL VIII Actius financers 1.415.396,44
Total altes d’ingressos 3.272.592,56
ALTES DE DESPESES

CAPITOL I Despeses de personal 7.732,99
CAPITOL II Despeses de bens corrents i serveis 131.944,48
CAPITOL IV Transferències corrents 65.775,52
CAPITOL VI Inversions reals 4.921,69
Total altes de despeses 210.374,68

BAIXES DE DESPESES

CAPITOL II Despeses de bens corrents i serveis 210.374,68
Total baixes de despeses 210.374,68

Segon: Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament de Reus i per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

7. Intervenció. Aprovació del Pressupost General de la Corporació exercici 2010.

S’acorda:

Primer: Aprovar el pressupost de l'ajuntament i les seves Bases d'Execució, corresponents a l'exercici de 2010 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :

I N G R E S S O S
A)OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Impostos directes 41.889.240,00
Capítol II Impostos indirectes 3.896.330,00
Capítol III Taxes i altres ingressos 26.029.510,68
Capítol IV Transferències corrents 21.502.926,55
Capítol V Ingressos patrimonials 6.619.366,91

B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VII Transferències de capital 5.844.680,50
Capítol IX Passius financers 8.750.000,00
TOTAL INGRESSOS… 114.532.054,64

D E S P E S E S
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 32.834.635,81
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 42.429.741,40
Capítol III Despeses financeres 2.600.000,00
Capítol IV Transferències corrents 12.476.759,89

B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 7.821.950,31
Capítol VII Transferències de capital 7.618.967,23
Capítol VIII Actius financers 750.000,00
Capítol IX Passius financers 8.000.000,00
TOTAL DESPESES… 114.532.054,64

Segon: Aprovar de conformitat a l'establert en l'apartat precedent, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat Pressupost.

Tercer: Aprovar el pressupost de l'INSTITUT MUNICIPAL D'ACCIÓ CULTURAL i les seves Bases d'Execució corresponent a l'exercici de 2010 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :

I N G R E S S O S
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol III Taxes i altres ingressos 33.123,00
Capítol IV Transferències corrents 1.907.174,00
Capítol V Ingressos patrimonials 340,00
TOTAL INGRESSOS 1.940.637,00

D E S P E S E S
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 510.646,00
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 1.043.707,30
Capítol IV Transferències corrents 386.203,70
B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 80,00
TOTAL DESPESES 1.940.637,00

Quart: Aprovar de conformitat amb el punt anterior, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Cinquè: Aprovar el pressupost de l'INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIÓ I EMPRESA i les seves Bases d'Execució corresponent a l'exercici de 2010 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :

I N G R E S S O S
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol III Taxes i altres ingressos 53.000,00
Capítol IV Transferències corrents 4.113.118,86
Capítol V Ingressos patrimonials 3.000,00
TOTAL INGRESSOS 4.169.118,66

D E S P E S E S
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 3.224.839,02
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 651.446,87
Capítol III Despeses financeres 300,00
Capítol IV Transferències corrents 267.962,77
B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 24.570,00
TOTAL DESPESES 4.169.118,66

Sisè: Aprovar d'acord amb el punt anterior, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Setè: Aprovar el pressupost de l’ INSTITUT MUNICIPAL DE MUSEUS i les seves Bases d'Execució, corresponent a l'exercici de 2010 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :

I N G R E S S O S
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol III Taxes i altres ingressos 32.145,00
Capítol IV Transferències corrents 1.016.692,00
Capítol V Ingressos patrimonials 10,00
TOTAL INGRESSOS 1.048.847,00

D E S P E S E S
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 672.600,00
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 376.217,00
Capítol IV Transferències corrents 0,00
B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 30,00
TOTAL DESPESES 1.048.847,00

Vuitè: Aprovar d'acord amb el punt anterior, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Novè: Aprovar el pressupost del PATRONAT MUNICIPAL DE TURISME I COMERÇ i les seves Bases d'Execució, corresponent a l'exercici de 2010 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :

I N G R E S S O S
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol III Taxes i altres ingressos 285.300,00
Capítol IV Transferències corrents 713.280,21
Capítol V Ingressos patrimonials 150,00
TOTAL INGRESSOS 998.730,21

D E S P E S E S
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 297.318,00
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 671.372,21
Capítol IV Transferències corrents 30.000,00
B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 40,00
TOTAL DESPESES 998.730,21

Desè: Aprovar de conformitat a l'establert en l'apartat anterior, la plantilla de personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Onzè: Aprovar el pressupost de l'INSTITUT MUNICIPAL DE PUERICULTURA DR. FRIAS i les seves Bases d'Execució corresponent a l'exercici de 2010 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :

I N G R E S S O S
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol III Taxes i altres ingressos 50,00
Capítol IV Transferències corrents 182.240,77
Capítol V Ingressos patrimonials 1.010,00
TOTAL INGRESSOS 183.300,77

D E S P E S E S
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 121.126,00
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 42.020,77
Capítol IV Transferències corrents 19.900,00
B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 254,00
TOTAL DESPESES 183.300,77

Dotzè: Aprovar d'acord amb el punt anterior, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Tretzè: Aprovar els pressupostos de les societats municipals i el programa d’actuació, inversions i finançament, corresponent a l’exercici 2010, segons es relaciona a continuació:

GRUP INNOVA, S.L.:

• INNOVA, S.L. , sent el seu total d'ingressos de deu milions cent cinquanta-nou mil quatre-cents trenta-set euros (10.159.437,00 €), el de despeses de deu milions cent cinquanta-un mil cent vuitanta un euros (10.151.181,00 €), els beneficis de vuit mil dos-cents cinquanta-sis euros (8.256,00 €).

• AIGÜES DE REUS EMPRESA MUNICIPAL, S.A., sent el seu total d'ingressos de onze milions tres-cents setanta-un mil vuit-cents setanta euros (11.371.870,00 €), el de despeses de deu milions set-cents vint mil cinc-cents vuitanta-cinc euros (10.720.585,00 €), els beneficis de sis-cents cinquanta-un mil dos-cents vuitanta-cinc euros (651.285,00 €) i el total d’inversions de tres milions cinc-cents dinou mil set-cents deu euros (3.519.710,00 €).

• GESTIÓ AMBIENTAL I ABASTAMENT, S.A., sent el seu tot
l d'ingressos de cinc milions sis-cents disset mil nou-cents noranta-dos euros (5.617.992,00 €), el de despeses de cinc milions sis-cents dos mil vuit-cents divuit euros (5.602.818,00 €), els beneficis de quinze mil cent setanta-quatre euros (15.174,00 €) i el total d’inversions de tres-cents set mil sis-cents quaranta-tres euros ( 307.643,00 €).

• SANEJAMENT AMBIENTAL, S.A., sent el seu total d'ingressos de dos milions cinc-cents disset mil vuit-cents euros (2.517.800,00 €), el de despeses de dos milions quatre-cents noranta-set mil sis-cents noranta-nou euros (2.497.699,00 €), els beneficis de vint mil cent un euros (20.101,00 €) i el total d’inversions de setanta-sis mil dos-cents setanta-set euros (76.277,00 €).

• GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA,S.A., sent el seu total tant d'ingressos com de despeses de dos milions set-cents seixanta-set mil vuit-cents seixanta-sis euros (2.767.866,00 €) i el total d’inversions de cinc milions noranta-tres mil cent cinquanta-cinc euros (5.093.155,00 €).

• APARCAMENTS I MERCATS DE REUS SOCIETAT ANÒNIMA MUNICIPAL, sent el seu total d'ingressos de vuit milions trenta-nou mil cinc-cents cinc euros (8.039.505,00 €), el de despeses de set milions nou-cents noranta-cinc mil cent setanta-un euros (7.995.171,00 €), els beneficis de quaranta-quatre mil tres-cents trenta-quatre euros (44.334,00 €) i el total d’inversions de catorze milions tres-cents noranta-set mil vuit-cents vuitanta-dos euros (14.397.882,00 €).

• GESTIÓ DE SERVEIS FUNERARIS REUS, S.A., sent el seu total d'ingressos de tres milions set-cents divuit mil tres-cents quaranta-sis euros (3.718.346,00 €), el de despeses de tres milions sis-cents deu mil quatre-cents seixanta-set euros (3.610.467,00 €), els beneficis de cent set mil vuit-cents setanta-nou euros (107.879,00 €) i el total d’inversions de un milió tres-cents deu mil euros (1.310.000,00 €).

• REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC, S.A., sent el seu total d'ingressos de tres milions nou-cents vuitanta-nou mil quatre-cents quinze euros (3.989.415,00 €), el de despeses tres milions vuit-cents seixanta-set mil noranta-un euros (3.867.091,00 €), els beneficis de cent vint-i-dos mil tres-cents vint-i-quatre euros (122.324,00 €) i el total d’inversions de un milió dos-cents vuitanta-cinc mil quatre-cents setze euros amb seixanta-set (1.285.416,67 €)

• CONSOLIDAT INNOVA, S.L., sent el seu total d'ingressos de quaranta-tres milions vuitanta-quatre mil set-cents setanta euros (43.084.770,00 €), el de despeses quaranta-dos milions cent quinze mil quatre-cents disset euros (42.115.417,00€), els beneficis de nou-cents seixanta-nou mil tres-cents cinquanta-tres euros (969.353,00 €)

GRUP EPEL INNOVA:

• EPEL INNOVA , sent el seu total tant d'ingressos com de despeses de dotze milions quatre-cents seixanta-vuit mil catorze euros (12.468.014,00 €).

• HOSPITAL DE SANT JOAN,S.A.M., sent el seu total tant d’ingressos com de despeses de noranta-vuit milions tres-cents vuitanta mil tres-cents trenta-un euros (98.380.331 €) i el total d’inversions de vuit-cents noranta-tres mil vint-i-cinc euros (893.025,00 €).

• GESTIÓ COMARCAL HOSPITALÀRIA,S.A., sent el seu total tant d’ingressos com de despeses de vint milions nou-cents cinquanta-nou mil cinc-cents setanta-quatre euros (20.959.574,00 €) i el total d’inversions de dos-cents seixanta-un mil dos-cents seixanta-dos euros (261.262,00€).

• CENTRE M.Q.REUS,S.A., sent el seu total tant d’ingressos com de despeses de onze milions set-cents seixanta-cinc mil set-cents cinquanta-sis euros (11.765.756,00 €) i el total d’inversions de dos-cents quinze mil vint-i-tres euros (215.023,00 €).

• CENTRE OFTALMOLÒGIC REUS,S.L., sent el seu total tant d’ingressos com de despeses de cinc-cents deu mil noranta-un euros (510.091,00 €) i el total d’inversions de cinquanta-nou mil sis-cents euros (59.600 €).

• GESTIÓ INTEGRAL SANITÀRIA I ASSISTENCIAL,A.I.E., sent el seu total tant d’ingressos com de despeses de sis milions dos-cents noranta-tres mil cinquanta-un euros (6.293.051,00 €) i el total d’inversions de setze mil cinc-cents tres euros (16.503,00 €).

• SAGESSA, ASSISTENCIA SANITÀRIA I SOCIAL,S.A., sent el seu total tant d’ingressos com de despeses de nou milions vint-i-dos mil quatre-cents vint euros (9.022.420 €) i el total d’inversions de dotze mil tres-cents vuitanta-quatre euros (12.384,00 €).

• GRUP D’ATENCIÓ PRIMÀRIA DE SALUT,S.A., sent el seu total tant d’ingressos com de despeses de dos mil cent vint-i-nou euros (2.129,00 €).

• REUS TRANSPORT PÚBLIC, S.A., sent el seu total tant d'ingressos com de despeses tres milions tres-cents quaranta-set mil set-cents quatre euros (3.347.704,00 €) i el total d’inversions de set-cents mil euros (700.000,00 €).

• REUS ESPORT I LLEURE, S.A., sent el seu total tant d'ingressos com de despeses quatre milions set-cents vuitanta-nou mil cinc-cents trenta-vuit euros (4.789.538,00 €) i el total d’inversions de trenta mil euros (30.000.00 €).

• CONSOLIDAT GRUP EPEL INNOVA , sent el seu total tant d'ingressos com de despeses de cent cinquanta-vuit milions nou-cents setanta-quatre mil sis-cents noranta-un euros (158.974.691,00 €)

Catorzè: Aprovar la consolidació dels pressupostos de caràcter administratiu i de les societats, que és la següent :

INGRESSOS
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Impostos Directes 41.420.958,00
Capítol II Impostos Indirectes 3.896.330,00
Capítol III Taxes i altres ingressos 193.471.049,68
Capítol IV Transferències corrents 30.604.302,81
Capítol V Ingressos patrimonials 7.060.184,91
B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Alienació patrimoni 0,00
Capítol VII Transferències de capital 8.494.275,50
Capítol VIII Actius financers 0,00
Capítol IX Passius financers 27.866.202,74
- Subvencions de capital transferides a l’exercici 2.245.550,00
- Variació fons de maniobra 6.492.119,68
TOTAL 321.550.973.32

DESPESES
A) OPERACIONS CORRENTS

Capítol I Despeses personal 126.150.678,83
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 128.014.126,55
Capítol III Interessos 7.447.693,00
Capítol IV Transferències corrents 5.206.792,98
B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 26.306.863,31
Capítol VII Transferències de capital 6.918.967,23
Capítol VIII Actius financers 750.000,00
Capítol IX Passius financers 10.065.453,42
- Amortitzacions i provisions 9.721.045,00
- Benefici 969.353,00
TOTAL 321.550.973,32

Quinzè: Exposar al públic els esmentats pressupostos per un termini de 15 dies hàbils, a l'efecte que puguin ser examinats i presentar reclamacions davant el Ple de conformitat al què disposen els arts. 112.3 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i 169 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora d’Hisendes Locals.

Setzè: Elevar la present aprovació a definitiva si durant el termini d'exposició al públic no es presentessin reclamacions.

8. Propostes de la Junta de Portaveus

8.a) Proposta de resolució de la Junta de Portaveus de suport a l’Estatut de Catalunya.

S’acorda:

Primer: Manifestar de forma solemne el nostre convenciment en la constitucionalitat de l’Estatut d’Autonomia de 2006 i el nostre compromís a defensar-lo i vetllar pel seu compliment. L’Estatut va ser aprovat pel Parlament de Catalunya, negociat al Congrés dels Diputats i al Senat, aprovat per les Corts Generals com a Llei orgànica i referendat pels ciutadans i ciutadanes de Catalunya. És l’expressió de la voluntat de la societat catalana per la qual cal exigir el màxim respecte.

Segon: Traslladar aquests acords al president del Govern de la Generalitat, al president del Parlament de Catalunya, al President del Govern de l’Estat, al President del Congrés de Diputats, al President del Senat, a la Federació de Municipis de Catalunya i a l’Associació Catalana de Municipis i Comarques.

8.b) Proposta de resolució de la Junta de Portaveus per a l’adhesió de l’Ajuntament de Reus a la iniciativa comunitària, “Pacte d’alcaldes”.

S’acorda:

Primer: Adherir-se als objectius de la Unió Europea per l’any 2020 i adopta el compromís de reduir les emissions de CO2 en el seu territori en més del 20 per cent per a 2020, mitjançant la creació de plans d’acció a favor de les fonts d’energies renovables en la iniciativa “Pacte d’Alcaldes”.

Segon: Comprometre’s a elaborar un Pla d’Acció d’Energia Sostenible en un termini màxim d’un any, a comptar des de la data d’adhesió al pacte.

L’abast del document respondrà a les directrius que estableixin per part de la Comissió de Transport i Energia de la Unió Europea i inclourà una estimació de les emissions i una proposta d’accions a seguir per a conseguir els objectius plantejats.

Tercer: Comprometre’s a elaborar un informe bianual per l’avaluació, control i verificació dels objectius, a organitzar el Dia de l’Energia, a informar de les fites obtingudes en acompliment del Plà d’Acció i a participar en la Conferència d’Alcaldes/esses per l’Energia sostenible a Europa.

Quart: Comunicar aquests acords al Comissari de Transports i Energia de la Unió Europea.

Cinquè: Facultar al tinent d’alcalde delegat de Medi Ambient, en representació d’aquesta Corporació, per la signatura dels documents que siguin necessaris per fer efectiu aquest acord.

8.c) Proposta de resolució de la Junta de Portaveus perquè la via de la façana de l’Hospital de Sant Joan porti el nom del doctor Josep Laporte i Salas.

S’acorda:

Que la via pública que transcorre per la façana del nou Hospital Sant Joan de Reus porti el nom del doctor Josep Laporte i Salas.

PRECS I PREGUNTES

Reus, 29 de gener de 2009

El secretari general accidental

Fernando Grugués Cabré

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.