Ple ordinari 2010-01-22

Cerca sessions de Ple

E.g., 23/12/2024
E.g., 23/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 22 Gener, 2010

>
Acta núm. 01/10

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL
PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 22 DE GENER DE 2010

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior

S’aprova l’acta de la sessió ordinària del 4 de desembre de 2009.

2. Informació de l’Alcaldia

HONORS I DISTINCIONS

3. Concessió de la Menció Honorífica Municipal a la l’Escola de Dansa M. Carmen Fraga.

S’acorda:

Concedir a l’Escola de Dansa M. Carmen Fraga de Reus la Menció Honorífica Municipal, en reconeixement a la seva trajectòria en el món de la dansa així com a la seva participació en importants esdeveniments culturals de la nostra ciutat i, de manera especial, en acomplir-se durant aquest curs el 25è aniversari del començament de la seva trajectòria.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

4. Hisenda-Rendes i Exaccions. Acord d'imposició i ordenació de contribucions especials amb motiu del Projecte d’obres de remodelació dels carrers Josep Anselm Clavé, i trams la Selva del Camp, Sant Miquel, Sant Tomàs i Alt de Sant Pere.

S'acorda:

Primer: D’acord amb l'establert a l'art. 28 i següents del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i l'Ordenança fiscal municipal reguladora de les contribucions especials, aprovar la imposició i ordenació de les contribucions especials corresponents a les obres esmentades.

Segon: El percentatge a satisfer per les persones especialment beneficiades serà el 50% de l'import inicialment previst per a l'execució de l'obra en el projecte tècnic corresponent i la resta de documentació obrant dins l’expedient i que ascendeix:

Import projecte 819.293,23 €

Import contribucions especials 801.440,30 €
Aportació ajuntament 400.720,15 €
Aportació propietaris 400.720,15 €

S'haurà de tenir en compte que el cost pressupostat per a l'execució de l'obra tindrà caràcter provisional, per aquest motiu si el cost previst anteriorment, una vegada realitzada l'obra, resultés major o menor, aquest es repercutirà als contribuents segons el percentatge abans assenyalat.

Tercer: Aplicar com a mòdul de repartiment, d'acord amb l'establert a l'art. 32 del mateix Text refós els metres lineals de façana de les finques afectades per les obres, les quals s'assenyalen expressament al plànol cadastral que es troba en l'expedient.

Quart: Així mateix, i d'acord amb l'establert a l'art. 30 de la norma esmentada, els subjectes passius obligats a contribuir seran els propietaris de les finques afectades per les obres ja que són els qui es beneficien per la seva execució.

Cinquè: Aprovar la relació de contribuents i les quotes individuals resultants d’aplicar a la base imposable els mòduls establerts, referides a cadascuna de les finques i propietaris afectats, tal com figura especificat als repartiments de quotes que consten a l’expedient.

Sisè: Que es segueixin els tràmits reglamentaris per a la liquidació de quotes a cadascun dels contribuents fins a llur definitiva recaptació. No obstant això, una vegada aprovat l'expedient d'aplicació es procedirà a exigir les quotes tributàries per endavant, segons l'establert en l'art. 33.2 de la norma ja esmentada.

Setè: Un cop aprovada la imposició i ordenació es procedirà a l'exposició pública de l'acord, advertint-se que si en el termini establert no s'hagués presentat cap reclamació, l'acord adquirirà el caràcter de ferm. Així mateix, s'haurà d'advertir als interessats que durant el període d'exposició pública podran constituir-se en associació administrativa de contribuents.

Vuitè: La validesa d’aquest acord resta no obstant condicionada a l’aprovació definitiva del projecte tècnic de l’obra que haurà de resultar sense cap modificació o alteració respecte de la seva aprovació inicial que va ser adoptat per l’Ajuntament en data 13 de novembre de 2009.

5. Hisenda-Intervenció. Resolució de les reclamacions i aprovació definitiva del Pressupost general de l'Ajuntament de Reus per a l'exercici 2010.

S’acorda:

Primer: Desestimar les reclamacions presentades contra el Pressupost General de 2010 i els seus annexes formulades pel senyor Carles Pellicer i Punyed, en qualitat de portaveu del Grup municipal de CIU.

Segon: Aprovar definitivament el Pressupost General de l’Ajuntament de Reus per a l’exercici 2010, que entrarà en vigor l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província del Pressupost resumit per capítols així com la plantilla del personal.

Tercer: Simultàniament a la tramesa de l’edicte esmentat al punt anterior, i d’acord amb allò disposat a l’article 169.4 del Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, es remetrà còpia del Pressupost definitivament aprovat, a les administracions autonòmica i estatal.

6. Recursos Humans. Aprovació del catàleg de llocs de treball de l'Ajuntament de Reus per a l'any 2010.

S’acorda:

Primer: Aprovar el catàleg de llocs de treball de l’Ajuntament de Reus a efectes de complement específic, d’acord amb el que diu l’article 170 del Reglament de personal al servei de les Entitats locals, en relació amb la Disposició Transitòria segona del RD 861/86, i que consta com Annex al present Dictamen.

Segon: Assignar els nivells de complement de destinació en la forma establerta per l’esmentat catàleg.

Tercer: Fixar la quantitat global anual destinada a assignació de complements específics als funcionaris, en el 75% de la massa salarial.

Quart: Fixar la quantitat global anual destinada a complement de productivitat als funcionaris, en el 16,93% de la massa salarial.

Cinquè: Fixar la quantia global anual destinada a gratificacions dels funcionaris, en el 4,20 % de la massa salarial.

Sisè: Aprovar els criteris que han de regir la concessió del complement de productivitat, segons la quantitat global assignada, els quals queden establerts de la següent forma:

a) Especial rendiment, activitat extraordinària i l’interès i iniciativa amb els que els funcionaris desenvolupin el seu treball.

b) Retribuirà aquells funcionaris que portin a terme esporàdicament i provisionalment, per necessitats del servei, tasques de conducció de vehicles dels diferents serveis corporatius. Aquesta productivitat també serà aplicable al personal que ocupi una plaça o lloc de treball de xofer de la plantilla de la plantilla de la Corporació.

Correspon a l’alcalde o regidor en qui delegui la distribució de la quantitat consignada en pressupost entre els diferents programes i àrees de l’administració municipal, així com l’assignació individual d’acord amb els anteriors criteris.

L’apreciació de la productivitat es farà en funció de circumstàncies objectives relacionades directament amb el desempenyorament del lloc de treball i objectius assignats al mateix. L’alcalde o regidor en qui delegui podrà demanar informe no vinculant als caps dels funcionaris proposats per ser retribuïts amb el complement de productivitat.

Així mateix s’aprova un complement de productivitat en concepte d’assistència de 160,00 € /mes per tot el personal de la plantilla de l’Ajuntament, a excepció de la Guàrdia Urbana d’acord amb determinats criteris. Pels conserges de col·legi que tinguin la jornada partida aquest import es veurà incrementat en 36,06.-€.

Per poder percebre aquest complement, serà necessari que mensualment no es falti al treball més d’un dia, amb l’exempció dels següents supòsits: llicència per maternitat, vacances, assumptes propis, situacions d’incapacitat laboral derivades d’accident laboral, assistència a cursos de perfeccionament, crèdit horari sindical, permís per deures inexcusables i permís per defunció de pares, sogres, cònjuge, fills i germans. Totes les absències de dos o més dies comportaran la minoració d’aquest complement en 25,00 €.

S’estableix una productivitat per al personal adscrit a la Biblioteca Municipal de 18 euros per dissabte realment treballat.

També s’estableix un plus de conducció per un import de 18,03 € / mes.

Així mateix s’abonarà la productivitat prevista en el punt quart de l’acord de data 22 de maig de 2008, aprovat pel ple en sessió tinguda el dia 30 de maig de 2008.

En cap cas els complements de productivitat percebuts durant un període de temps originaran cap tipus de dret individual respecte a valoracions o apreciacions corresponents a períodes successius.

En quant a la productivitat del personal de la recaptació executiva s’estarà als criteris establerts pel ple de la Corporació de data 2 de maig de 2000.

Setè: Aprovar els criteris que han de regir la concessió del complement de productivitat al personal de la Guàrdia Urbana, els quals queden establerts de la forma següent:

Els criteris de cobrament d’aquest Complement de Productivitat seran els següents:

1. S’estableixen quatre ítems de valoració
a) Baixes laborals prolongades (no més de 7 dies al semestre)
b) Formacio continuada
c) Implicacio del personal en les especialitats.
d) Condecoracions
o Medalla al mèrit professional
o Medalla d’honor

2. Per optar a aquesta productivitat s’hauran d’assolir necessàriament, al menys, dos dels ítems exposats al punt 1. Un dels quals haurà de ser necessàriament el punt a).

3. Excepcionalment es procedirà a la valoració de les baixes produïdes per motius laborals.

4. La remuneració econòmica mensual corresponent a aquest Complement de Productivitat serà de 150 € pels agents i de 200 € pels caporals.

5. Aquest cobrament es farà cada sis mesos (dos pagaments anuals) sempre i quan durant aquest període s’hagin assolit els ítems especificats al punt 1. Es percebrà als mesos de març i setembre.

El personal de la plantilla de la Guàrdia Urbana percebrà una nocturnitat per nit real treballada de 10,00 € / dia.

Vuitè: Aprovar els criteris que han de regir la concessió de gratificacions als funcionaris segons la quantitat global destinada a aquest concepte, que queden establerts de la següent forma:

- Realització de serveis extraordinaris fora de la jornada normal de treball, i assistència a judicis per raó del servei.

Correspon a l’Alcalde o Regidor en qui delegui l’assignació individual de les gratificacions amb subjecció a l’anterior criteri.

Les gratificacions no podran ser fixes en la seva quantia ni periòdiques en la seva percepció.

Novè: Els anteriors acords tindran efectes de 1er. de gener de 2010.

7. Recursos Humans. Aprovació de les bases i barems de mèrits específics que han de regir la convocatòria per a proveir el lloc de treball d'Intervenció d'aquesta Corporació.

S'acorda:

Primer: Aprovar les Bases i els Barems de mèrits específics que han de regir la convocatòria de concurs ordinari de mèrits per a proveir el lloc de treball de Intervenció d'aquesta Corporació, reservat a funcionaris amb habilitació de caràcter estatal.

Segon: Donar a l'expedient la tramitació reglamentària.

8. Recursos Humans. Declaració de compatibilitat de l'exercici del lloc de treball ocupat per un funcionari d'aquesta Corporació amb l'activitat de docència.

S’acorda:

Primer: Declarar la compatibilitat de l’exercici del lloc de treball ocupat pel funcionari al servei d’aquesta Corporació Sr. Baldomero Rovira López, amb la corresponent activitat de docència sol·licitada.

Segon: Aquesta declaració ve subjecte al compliment de les condicions previstes en els articles 324, 325, 326, 329, 330, 335, 343 del Reglament del personal al servei de les entitats locals i més concretament el personal autoritzat no podrà realitzar les activitats següents:

a) Aquelles que tinguin per clients persones físiques o jurídiques amb interessos econòmics a la ciutat de Reus.
b) Aquelles que el seu resultat hagi de ser sotmès a autorització, llicència, permís, ajuda financera o control de l’Ajuntament de Reus.
c) Les que es relacionin directament amb la que realitza en la unitat o servei a què estigui adscrit el personal autoritzat.
d) Aquelles que requereixin o puguin requerir la coincidència d’horari o la presència física del personal amb el que tingui atribuït en l’Ajuntament.
e) Les què el assumptes en què intervingui o hagi intervingut en els dos darrers anys o en els que hagi d’intervenir per raó del lloc públic.
f) Aquelles que es tractin de gestories, mediació, representació i defensa d’interessos de particulars davant l’Ajuntament de Reus o dels seus organismes autònoms.

El personal no podrà invocar la seva condició pública, ni fer-ne ús, per a l’exercici de cap activitat.

Tercer: Els efectes dels anteriors acords seran des de la data d’avui.

SERVEIS TERRITORIALS

9. Oficina d’Habitatge. Aprovació de la declaració d’especial interès i d’utilitat municipal de les obres de rehabilitació dels blocs Verd i Siena del Barri Gaudí.

S’acorda:

Declarar d’especial interès i d’utilitat municipal les obres de rehabilitació dels blocs Verd i Siena del Barri Gaudí, a l’efecte de procedir a la bonificació, en el percentatge que estableix l’article 9è. de l’ordenança fiscal núm. 5, de la quota de l’ICIO que s’acrediti com a conseqüència de la seva realització.

10. Gestió Urbanística. Aprovació provisional del Pla parcial urbanístic del sector G.14B "Camí de la Plana i Gaudí-Mar".

S'acorda:

Primer: Aprovar provisionalment el Pla parcial urbanístic del sector G.14B "Camí de la Plana i Gaudí-Mar", promogut per Centre Comercial Perifèric, SL.

Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

11. Gestió Urbanística. Aprovació del text refós de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector G.2 "Granja Massó”."

S’acorda:

Primer: Aprovar el text refós de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector G.2 "Granja Massó”.

Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya perquè resolgui sobre la seva aprovació definitiva.

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ DELS GRUPS MUNICIPALS

12. Proposta de la CORI, perquè l’Ajuntament de Reus exigeixi al Govern Central la derogació o modificació de l’article 25.1 de la Llei orgànica de seguretat ciutadana 1/1992 de 21 de febrer.

-Sotmesa la proposta a votació, és desestimada.

13. Proposta de la CORI, perquè l’Ajuntament de Reus estudiï la possibilitat de que Reus sigui capital de Vegueria, amb una Vegueria pròpia.

-A proposta de la presidència el tema queda sobre la mesa.

14. Proposta de CiU, per al manteniment de les línies d’autobusos que uneixen Reus amb la comarca del Baix Camp.

S’acorda:

Que l’Ajuntament de Reus sol·liciti al Departament de Política Territorial i d’Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya que revoqui la seva decisió de deixar de subvencionar determinades línies d’autobús que enllacen Reus amb municipis de la comarca del Baix Camp, com la línia Reus-Maspujols-Aleixar-Vilaplana-Alforja- o de reduir-ne freqüències, cas de la línia Reus-Castellvell del Camp-Almoster-, amb l’objectiu de mantenir el servei i exercir la capitalitat que li correspon a Reus.

15. Proposta de CiU, per a la gestió del territori de l’Aeroport de Reus.

S’acorda:

Primer: Que l’Ajuntament de Reus insti al Govern de l’Estat que procedeixi, amb caràcter immediat, a desclassificar l’Aeroport de Reus com a instal·lació d’interès general per tal de fer possible que la gestió correspongui a les institucions catalanes (Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Reus, Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Reus, entre altres) garantint, d’aquesta manera, una autonomia suficient a efectes de dissenyar polítiques pròpies que li permetin posicionar-se amb estratègies tan comercials com amb els operadors.

Segon: Que l’Ajuntament de Reus promocioni un front comú per a que, conjuntament amb les institucions, entitats i associacions del territori, i en especial les de Reus, es reclami aquesta desclassificació de l’Aeroport de Reus com a instal·lació d’interès general per tal de fer possible que la gestió correspongui a les institucions del territori.

Tercer: Comunicar l’adopció d’aquest acord al Parlament de Catalunya, al Govern de la Generalitat de Catalunya, al Congrés de Diputats, al Senat, als Diputats catalans del Congrés de Diputats, als Senadors catalans del Senat i al Govern de l’Estat.

ASSUMPTE SOBREVINGUT

16. Proposta de la Junta de Portaveus sobre els cooperants de l’ONG Barcelona Acció Solidària segrestats per Al Quaeda a Mauritània.

S’acorda:
Comunicar aquesta resolució a l’ONG Barce
ona Acció Solidària perquè la faci també extensiva a les famílies dels cooperants, a l’Ajuntament de Barcelona, a l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament i a l’Agencia Española de Cooperación Internacional.

PRECS I PREGUNTES

Reus, 27 de gener de 2009

El secretari general accidental

Fernando Grugués Cabré

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.