Notes de premsa

Més de 100 persones troben pis en mig any a través de la Borsa d’Habitatge de Lloguer

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 6/08/2007

’un centenar de persones han trobat pis des de principis d’any a través de la Borsa d’Habitatge de Lloguer que gestiona l’Oficina de l’Habitatge de Reus. L’oficina, oberta des de febrer a la plaça del Baluard, ha tramitat 342 sol·licituds d’ajudes al lloguer i més de 200 sol·licituds per accedir a un habitatge de protecció oficial.

L’Oficina de l’Habitatge ha gestionat la signatura de 56 habitatges de lloguer durant els primers sis mesos d’enguany, la qual cosa ha permès allotjar un total de 103 persones. El preu mitjà dels lloguers és de 397,48 euros, el que suposa una mitjana de 6,63 euros per metre quadrat. Actualment, des de la Borsa d’Habitatge de Lloguer es gestiona el lloguer de 258 habitatges.
La Borsa d’Habitatge de Lloguer facilita l’accés a l’habitatge a la població jove i a altres col·lectius amb dificultats, a la vegada que desenvolupa una tasca de sensibilització i de dignificació de l’habitatge de lloguer. L’Oficina de l’Habitatge complementa aquest servei amb la intermediació amb el parc privat. Es facilita així l’accés a l’habitatge de lloguer al conjunt de la ciutadania, amb especial atenció als col·lectius amb dificultats, com els joves. A la vegada es desenvolupa una tasca de sensibilització i de dignificació de l’habitatge de lloguer. També es tramiten directament els ajuts al lloguer per als llogaters i per als arrendadors que vulguin adequar i posar habitatges lliures en lloguer.
La borsa facilita l’entesa directa i eficaç entre els arrendataris i els arrendadors, ofereix avantatges econòmics, jurídics i tècnics als llogaters i garanties pel que fa al cobrament i al bon ús de l’habitatge als propietaris mitjançant la subscripció d’assegurances de caució i multirisc.
Habitatge protegit
Durant els sis primers mesos del 2007, l’Oficina de l’Habitatge ha tramitat més de 200 sol·licituds d’accés a habitatges de promoció pública en règim de lloguer. En concret, s’han tramitat 169 sol·licituds per a un total d’11 habitatges de segona mà; 38 sol·licituds per a la constiució d’una llista d’espera per accedir a dues promocions de 46 habitatges en règim de lloguer per a joves menors de 35 anys; i 5 sol·licituds per accedir a 3 habitatges adaptats en règim de compra.
L’Oficina de l’Habitatge informa sobre les promocions vigents i sobre el procés a través del qual s’hi pot accedir, ja sigui habitatge protegit de promoció pública i privada, en règim de compra o en règim de lloguer. Des de l’Oficina es poden tramitar les sol·licituds per accedir al parc d’habitatges protegits de promoció pública. En el cas de les promocions en què l’Ajuntament de Reus participa o bé en sigui promotor directe, l’Oficina de l’Habitatge en gestiona el procés d’adjudicació.
Facilitar l’accés a l’habitatge és una prioritat en la tasca de les administracions, que amb aquest objectiu estableixen un seguit de mesures de protecció i suport: tant pel que fa a la compra com al lloguer.
L’Administració reconeix amb la qualificació d’habitatge protegit els que s’ajusten a un conjunt de requisits tècnics preestablerts. D’aquesta manera, la qualificació d’habitatge protegit permet que les persones que hi accedeixen es puguin beneficiar dels ajuts establerts per les administracions públiques per facilitar l’accés a l’habitatge.
Ajuts al lloguer
L’Oficina de l’Habitatge gestiona els ajuts al lloguer destinats als següents col·lectius: ajuts al lloguer per a joves menors de 35 anys; ajuts al lloguer per a persones de més de 65 anys titulars de contractes de lloguer amb pròrroga forçosa; i ajuts al lloguer per a persones que es trobin en condicions especials.
Durant la convocatoria del 2007 s’han tramitat un total de 342 ajuts al lloguer: 261 per a persones que es troben en condicions especials en habitatges obtinguts o supervisats a través de la xarxa de mediació per al lloguer social; 77 per a menors de 35 anys; i 4 per a majors de 65 anys amb contracte de pròrroga forçosa.
L’Oficina de l’Habitatge es va obrir al públic el mes de febrer passat al número 3 del carrer de Rosselló, amb façana a la plaça del Baluard. Amb plantejament de finestreta única, la nova Oficina de l’Habitatge ofereix de manera centralitzada tota la informació relacionada amb l’habitatge a la ciutat.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.