Notes de premsa
Es reprenen les obres al pont de Sant Josep Obrer
ta setmana s'han reprès les obres del nou accés al barri de Sant Josep Obrer amb l'ampliació del pont que passa per sota de la via del tren. El nou enllaç millorarà substancialment la connexió del barri amb el centre. L’objectiu de les obres és la prolongació de l’avinguda Sol i Ortega des del carrer del Treball, donant continuïtat al disseny definit als trams superiors fins a l’avinguda President Macià. A més concreta la connexió amb el passeig Mas Abelló a l’altra banda de la via del tren mitjançant un pas soterrat.
Actualment, l’accés rodat al barri de Sant Josep Obrer es pot realitzar des de la carretera de Tarragona o, principalment, des l’autovia de Bellissens, cosa que provoca un llarg recorregut per accedir des del centre de la ciutat. L’únic accés directe és utilitzant com a pas una obra de drenatge transversal de la via del tren que actualment es troba bastant degradada i amb una forta manca d’il·luminació. El tram final del passeig de Sol i Ortega està ja finalment urbanitzat, però troba un cul de sac a l’arribar a la via del tren. Aquestes condicions provoquen un aïllament del barri que dificulta la fluïdesa de comunicacions amb el centre. El nou projecte preveu l’ampliació de les voreres i la mitjana central, i la construcció d'un carril bici, crea noves zones d’aparcament, es dota l’avinguda de carrils de circulació de vehicles, i el més important, es dóna permeabilitat a aquest vial per tal de facilitar l’accés al barri de Sant Josep Obrer.
Les obres les executa la constructora PAI, tot i que i també hi treballaran altres empreses especialitzades (ESSEN, GABISA i COBRA) encarregades que l'operació de traspàs de la via del tren no interrompeixi el trànsit ferroviari.
L’avinguda de Sol i Ortega tindrà una amplada total de 19,2 metres : vorera est de 3 metres d’amplada; calçades separades d’un únic carril de 3,5 metres; zona d’aparcament de 2 metres a la vorera est; mitjana de 7 metres amb carril bici d’1,60; i vorera oest a diferent nivell amb una amplada variable separada per un mur de contenció d’alçada variable. El vial s’estrenyerà fins als 10,6 metres al seu pas sota la via del tren, 3,5 dels quals els ocuparà una sola calçada de doble sentit de circulació i una sola vorera de 2,3 metres.
Les tasques d’empenta del calaix sota la línia ferroviària obligaran a instal·lar un sistema per sostenir les vies que permet una reducció de la velocitat de circulació dels trens més elevada que la resta. Permet arribar als 80 km/h.