Notes de premsa

S’obre un procés extraordinari de matrícula per a la nova llar d’infants municipal que obrirà portes al gener, amb un centenar de places

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 8/11/2007

om es va anunciar en començar el curs escolar, el pròxim mes de gener l’Ajuntament de Reus posarà en marxa una nova escola bressol municipal, L’Olivera, situada al costat del col·legi Alberich i Casas, al carrer Puig i Ferrater. Seguint el calendari, del 15 al 27 de novembre s’obre un termini extraordinari de preinscripció per a la nova llar d’infants, amb més de 100 places. L’Olivera s’afegeix a la xarxa d’escoles bressol municipal que passa a agrupar 5 centres i ja suma 340 places. El nombre de places sostingudes amb fons públics a la ciutat se situarà en 731.

L’Escola Bressol Municipal L’Olivera ofereix inicialment 107 places distribuïdes en set aules: 8 places per a infants nascuts l’any 2007, 39 per a nens i nenes nacuts al 2006 i 60 places per a infants nascuts l’any 2005. Ara bé, aquesta previsió inicial es pot reajustar d’acord a la demanda i redistribuint les aules es podrien arribar a les 114 places autoritzades.
L’Ajuntament ha introduït criteris en la preinscripció per afavorir d’una banda a les famílies en les quals els dos progenitors treballen i a més, hi ha un nou criteri per desempatar i és que puntua el fet d’haver estat exclós en el procés de preinscripció ordinari si en l’actualitat encara es figura com a demandant de plaça.
Oferta horària
L’oferta horària varia depenent de l’edat dels infants. Per als petits, de fins a un any, s’ofereix atenció en horari escolar, amb possibilitat de servei d’acollida i de menjador opcional. La resta, tenen més opcions horàries: de 9:00 h a 15:00 h amb menjador i servei d’acollida opcional, de 9:00 h a 13:00 h sense servei de menjador i servei d’acollida opcional, de 16:00 h a 19:00 h i de 9:00 h a 13:00 h i de 16:00 h a 19:00 h sense servei de menjador.
Criteris de puntuació
Per ordenar les sol·licituds d’admissió i assignar les places del centre, quan el nombre de sol·licituds és superior a l’oferta, s’aplica un barem de prioritat d’admissió, que compta diversos criteris específics, generals i complementaris.
Criteris generals
· Proximitat del domicili: quan el domicili de la persona sol·licitant estigui a Reus, com a zona d’influència única: 30 punts.
· Quan el pare o la mare, tutor o tutora, siguin beneficiaris de l’ajut de la renda mínima d’inserció, calculat en funció dels fills a càrrec de la persona perceptora: 10 punts.
· Quan l’alumne acrediti una discapacitat de grau igual o superior a 33% o quan el pare, la mare, tutor o tutora, un germà de l’alumne acrediti una discapacitat igual o superior al 33%: 10 punts.
· Quan la família sigui monoparental (només formada per un membre progenitor, no és el cas de parelles separades o divorciades): 10 punts
Sobre aquests criteris generals, l’Ajuntament incorpora altres conceptes que beneficien especialment aquelles famílies en les quals treballen tant el pare com la mare. Així, afegeix valor el fet que els dos progenitors treballin, que permet obtenir 30 punts enlloc de 20 (en el cas de famílies monoparentals, si el progenitor treballa). A més, s’incorpora un nou criteri: si un progenitor treballa i l’altre està en excedència per la cura de fills petits i demostra la incorporació al treball dins del curs escolar, s’obtenen 25 punts.
Per desempatar
En cas d’empat, s’utilitzen uns criteris complementaris:
· Ser membre de família nombrosa:15 punts.
· Pel fet de tenir una malaltia crònica de l’alumne o alumna que afecti el seu sistema digestiu, endocrí o metabòlic, inclosos els celíacs: 10 punts
· A més, s’estableix un nou criteri que fins ara no s’havia avaluat: per haver estat exclòs en el procés de preinscripció ordinari pel curs 2007-08 i que en l’actualitat encara figuri com a demandant de plaça: 10 punts
Presentació de sol·licituds: horari i documentació
Les sol·licituds s’hauran de presentar a l’Oficina Municipal d’Escolarització (c/Rosselló, 2-8) de dilluns a divendres, de 9:00 h a 13:00 h.

Documentació
Cal presentar juntament amb la sol·licitud de preinscripció:
· Original i fotocòpia del llibre de família o altres documents relatius a la filiació.
En el cas que s’hagin de justificar els criteris de prioritat, cal presentar també:
· Renda anual de la unitat familiar. Documentació acreditativa de ser beneficiari de la prestació econòmica de la renda mínima d’inserció.
· Proximitat del domicili de l’alumne, si s’escau, proximitat de la persona sol·licitant: original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant o de la targeta de residència on consta el NIE en el cas de persones estrangeres. Només quan el domicili familiar que s’al·lega no coincideix amb el del DNI de la persona sol·licitant o de la targeta de residència on consta el NIE, en el cas de persones estrangeres, certificat o volant municipal de convivència de l’alumne o alumna on hi ha de constar que conviu amb la persona sol·licitant i resguard de la renovació del DNI o comunicació amb registre d’entrada del canvi de domicili a la Delegació del Govern en cas de persones estrangeres.
· Discapacitat de l’alumne, pare, tutor o germans: original i fotocòpia del certificat de disminució del Departament d’Acció social i Ciutadania de la persona que al·legui aquesta condició. També s’admetran els certificats de disminució emesos per l’ICAM (Institut Català d’Avaluacions Mèdiques) o pels organismes competents d’altres comunitats autònomes. En tot cas en el certificat s’ haurà d’acreditar que la discapacitat és igual o superior al 33%.
Es consideren afectats per una discapacitat en grau igual o superior al 33%: els pensionistes de la seguretat social que tenen reconeguda una pensió d’incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa; i els pensionistes de classes passives que tenen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.
· Ser família monoparental: fotocòpia i original del llibre de família on només hi consti un sol progenitor
· Per treballar els dos progenitors: vida laboral. Es pot demanar al telèfon 901 502 050.
· Per estar en excedència: vida laboral actual. Es pot demanar al telèfon 901 502 050. Certificat de l’empresa on hi consti la data d’incorporació
· Condició legal de família nombrosa. Original i fotocòpia del carnet de família nombrosa vigent.
· Per estar exclòs del procés de preinscripció ordinari del curs 2007-08. Ho acredita la pròpia Oficina Municipal d’Escolarització

· Malaltia crònica de l’alumne, que afecti al sistema digestiu, endocrí o metabòlic, inclosos els celíacs.
· Informe emès per un metge del sistema públic de salut, o certificat mèdic oficial amb signatura legalitzada pel col·legi de metges de la demarcació corresponent, en els quals s’indiqui expressament que l’alumne o l’alumna està diagnosticat o diagnosticada d’una malaltia crònica que afecta al seu sistema digestiu, endocrí o metabòlic, inclosos els celíacs, i que s’’especifiqui de quina malaltia es tracta.
La falsedat o el frau en les dades aportades comporta, d’acord amb la Resolució de preinscripció i matriculació del curs 2007-2008, la invalidació dels drets de prioritat que puguin correspondre.
Dates del procés de preinscripció i matrícula
Presentació de les sol·licituds de preinscripció: del 15 al 27 de novembre
Publicació llistes provisionals baremades: 3 de desembre
Reclamació de les llistes amb barem: 3, 4 i 5 de desembre
Publicació de llistes definitives: 11 de desembre
Període de matriculació: 12 al 18 de desembre

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.