Notes de premsa

La Comissió sobre Polítiques d’Habitatge es constitueix amb representació de tots els grups municipals

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 13/02/2008

>
La Comissió Municipal especial sobre Polítiques d’Habitatge s’ha constituït aquest dimecres 13 de febrer a l’Ajuntament de Reus. Presidida pel regidor cap de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme i integrada per un regidor representant de cada grup municipal, aquesta comissió incidirà en l’estudi i la preparació dels assumptes relacionats amb l’habitatge a la ciutat.

Durant el mandat municipal 2007-2011 es presenten a la ciutat tot un seguit de reptes d’especial rellevància en matèria d’habitatge, com és el compromís explicitat en el protocol per a la formació de govern municipal sobre l’impuls de l’habitatge protegit, o el procés d’aprovació d’un nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM), que requerirà un especial exercici de consens polític entre tots els grups municipals. Aquesta comissió en cap cas tindrà caràcter executiu, sinó que elevarà les seves propostes a l’alcalde, el qual les farà arribar als òrgans de govern implicats.
La constitució de la comissió, aprovada en el ple de l’Ajuntament del passat 27 de juliol , respon a aquesta voluntat de consensuar unes polítiques prioritàries pel govern municipal com són les d’habitatge. En aquest sentit, la comissió dóna continuïtat a les línies d’actuació prioritàries que l’Ajuntament de Reus ha desenvolupat en els darrers anys.
L’Oficina d’Habitatge, inaugurada el febrer de 2007 a la plaça del Baluard, s’ha convertit en la finestreta única de l’Ajuntament per facilitar als ciutadans l’accés a les diferents opcions per trobar habitatge o accedir a ajuts per rehabilitar habitatges antics.
Pel que fa al planejament i política de sòl, l’Ajuntament de Reus ha fomentat les reserves de sòl corresponents per a la construcció d’habitatge protegit i habitatge dotacional, i ha elaborat el Pla Local d’Habitatge, que serà el principal instrument municipal de programació i planificació i que ha de permetre concertar polítiques amb la Generalitat i determinar les propostes i compromisos municipals en matèria d’habitatge.
L’Ajuntament també ha fomentat l’habitatge protegit en règim de compra, ja sigui mitjançant cessions a entitats socials o bé directament, a través de les promocions impulsades per la societat municipal GUPSA amb el desenvolupament en tot cas funcions d’informació i tramitació sobre promocions vigents i sobre procediments d’accés.
Una altra línia de treball en matèria d’habitatge desenvolupada per l’Ajuntament en els darrers anys ha estat la de rehabilitació de zones urbanes, com poden ser el projecte de rehabilitació integral del barri del Carme incorporat a la primera convocatòria de subvencions de la Llei de Barris de Catalunya, els projectes de rehabilitació d’edificis als barris Gaudí i Fortuny, o els programes i ajuts municipals per a la rehabilitació d’habitatges Nucli Viu i Reus fes goig.
Finalment, en matèria de lloguer, l’Ajuntament de Reus va crear l’any 2001 la Borsa Jove d’Habitatge, una de les primeres de Catalunya i actualment integrada a la xarxa de Mediació per al Lloguer Social, el servei d’intermediació de lloguers en el parc privat de la Borsa d’Habitatge, així com la convocatòria i tramitacions d’ajuts directes al lloguer.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.