Notes de premsa
Els usuaris de Reus Transport valoren amb un 7,87 el servei de bus urbà
suaris de l’empresa municipal de transport urbà, Reus Transport, atorguen una puntuació mitjana de 7.87 al servei, segons les dades de l’enquesta que el president de la societat, José Magrazó, ha presentat aquest dimarts 2 de març. Aquesta puntuació es manté estable respecte anteriors consultes.
Nou de cada deu usuaris de Reus Transport han declarat haver percebut algun canvi o millora en el servei de Reus Transport en el darrer any. Tres quartes parts dels usuaris perceben millores en les flotes d’autobusos, el 67% declaren com a novetat o millora els cartells informatius electrònics i un 57% esmenten la nova modalitat de targeta.
En referència a aspectes concrets del servei, tots els ítems valorats obtenen puntuacions mitjanes superiors a 6, això sí, són les plataformes , la ubicació de les parades i els recorreguts els aspectes millor valorats. Els usuaris perceben que cal millorar en la relació qualitat/preu del servei, el mobiliari de les parades, la freqüència de pas dels autobusos i els horaris.
Els aspectes relacionats amb el funcionament del servei han estat valorats de forma força positiva, a excepció de la puntualitat. L’aspecte millor valorat és la imatge dels xofers, que obté una puntuació d’excel·lent. Els aspectes relacionats amb l’estat i manteniment dels autobusos obtenen notes superiors a 8, mentre que els relacionats amb la professionalitat i tracte dels xofers —aspectes que per molts dels consultats depenen de cada xofer— obtenen notes properes a 7.
La pàgina web és un canal molt desconegut pels usuaris de Reus Transport, un 89% dels mateixos no la valoren perquè o bé no la coneixen, o bé no l’han visitat. Els nous cartells informatius obtenen la millor puntuació, tot i que no tots els usuaris els han vist. Les guies d’autobusos, obtenen la segona puntuació mitjana més baixa.
Perfil dels usuaris
A nivell general els usuaris del servei de Transport Públic de Reus són majoritàriament dones (80%), majors de 59 anys (41%) i ocupats i pensionistes (34% i 32% respectivament).
El 50% dels usuaris de Reus Transport utilitzen el servei diàriament, el 32% ho fan dos o tres dies a la setmana i la resta ho fan més esporàdicament.
L’enquesta elaborada pel Gabinet Ceres S.L es va realitzar entre el 18 de novembre i el 19 de desembre de 2008 a 1.061 usuaris distribuïts proporcionalment segons les línies i les parades.