Notes de premsa
Reus Transport reorganitza la Línia 30 del bus urbà a partir de l’1 de juliol
mpanyia municipal d’autobusos, Reus Transport, reorganitza a partir de l’1 de juliol la Línia 30 amb l’objectiu d’optimitzar recursos amb un mínim impacte en la qualitat del servei. Així, es potencien els viatges a les zones de més demanda, mentre que en les zones de menys demanda es concentren les expedicions a les franges horàries més utilitzades i s’eliminen les que no tenen ús. La modificació de la línia suposarà un estalvi anual de 250.000 euros.
La remodelació de la Línia 30 incrementa el servei a les zones del recorregut actual amb més demanda: el barri Pelai, l’Institut Pere Mata i la urbanització Sol i Vista. De les 22 expedicions diàries actuals es passa a 34.
Per contra, el servei es redueix al polígon Agro Reus, que passa de 22 a 8 expedicions diàries. L’afectació en els usuaris serà limitada, ja que es mantenen els viatges amb una major utilització (en hores d’entrada i sortida de les indústries del polígon) i s’eliminen els que tenien un ús mínim.
El servei a l’IES Domènech i Montaner es manté a través de les línies 45 i 33 i es fa coincidir amb les hores d’entrada i sortida dels alumnes al centre educatiu. Els trajectes s’allarguen fins a la urbanització El Pinar, tot i que en menor freqüència. Reus Transport ha optat per la reducció del número de viatges a la urbanització donava la baixa utilització del servei, amb una mitjana d’uns 4 viatgers diaris.
Finalment, el servei es manté molt similar al cementiri i les rondes. L’ampliació del servei de bus urbà a l’aeroport (L50) de les 10 expedicions diàries que feia a les 20 que fa des del 15 de juny, ha facilitat donar a la línia un caràcter més urbà i ampliar el seu servei a les rondes
Els canvis a la Línia 30 suposaran una reducció de 68.000 quilòmetres anuals en els recorreguts dels autobusos, la qual cosa comportarà un estalvi econòmic de 250.000 euros.