Notes de premsa
Tercer taller de debat de la diagnosi del Pla Estratègic i Agenda 21 «Reus Demà»
cina Tècnica del Pla Estratègic i Agenda 21 «Reus Demà» convoca per aquest dijous 15 d’abril a les 19:00 h a la sala d’actes del Mas Miarnau (avinguda de l’Onze de Setembre, 112) el tercer taller de participació per debatre a l’entorn de la diagnosi del pla. En aquesta sessió s’analitzarà la situació actual de la ciutat en relació al grup de treball de Economia, promoció de ciutat i turisme.
La presidenta i la coordinadora de la URV del grup de treball, Blanca Cabré i Merche Teruel, atendran els mitjans de comunicació en conferència de premsa a les 18:00 h al mateix Mas Miarnau.
L’objectiu d’aquesta primera fase de participació és incloure la visió de la ciutadania a les conclusions de l’anàlisi tècnica per tal d’elaborar un document final de diagnosi el màxim de compartit possible. El document tècnic que ha de servir de base per al debat es pot consultar al web del pla, www.reusdema.reus.cat, amb el següent índex:
I – ECONOMIA
1. L’estructura productiva al Baix Camp. L’evolució del PIB. L’estructura productiva. Alguns sectors estratègics.
2. El mercat laboral i la renda. La població ocupada. La població aturada. El paper de l’educació i la formació continuada. La renda a la comarca.
3. La situació empresarial. Característiques empresarials. La conducta empresarial. La internacionalització empresarial.
4. La recerca, el desenvolupament i la innovació. El paper de la universitat. El paper de les empreses. El paper de l’Administració pública. El Parc Tecnològic del Camp (Tecnoparc).
5. Les zones comercials i els polígons empresarials. Les zones comercials. Els polígons empresarials.
6. Les empreses públiques
II - PROMOCIÓ DE CIUTAT
7. Introducció: màrqueting de ciutat més enllà de la promoció
8. La marca de ciutat
9. Promoció de la ciutat: diferents perspectives. Promoció econòmica, turística i social. Promoció interna i promoció externa de la ciutat.
10. Promoció econòmica de la ciutat de Reus
11. Promoció internacional
12.Visibilitat de la ciutat. El web de la ciutat. Altres elements de visibilitat de la ciutat.
III - TURISME
13. Introducció. El desenvolupament d’una destinació turística. Concepte i tipologies de destins turístics. Reus com a destinació turística.
14. Dimensions del producte turístic i recursos. Dimensió comercial. Dimensió cultural. Dimensió gastronòmica. Dimensió fira i congressos. Dimensió esportiva.
15. Entorn proper. Atractius turístics de l’entorn de Reus. Altres atractius turístics. Altres rutes o visites modernistes a Catalunya.
16. Aeroport de Reus
17. Oferta hotelera
18. Nombre i tipologia de visitants
19. Institucions i organismes implicats en el turisme
20. La promoció del turisme. Planificació de la promoció turística. Aliança turística per a la promoció. Indicadors de l’activitat i la gestió turística