Notes de premsa
El 2009 es tanca sense cap víctima mortal en accidents de trànsit a Reus i amb una reducció del número de ferits greus
ha registrat durant l’any 2009 un total de 261 accidents de trànsit amb ferits, un 13% més que el 2008. Tot i l’augment de la sinistralitat, la lesivitat dels accidents s’ha reduït considerablement: els ferits greus representen el 2009 el 3,19%, respecte el 9% del 2008. Aquest 2009, no hi ha hagut cap víctima mortal. Del balanç destaca també que els atropellaments es produeixen en més de la meitat dels casos, els vianants creuen la calçada per fora de la zona habilitada.
L’any 2009 s’han produït a la ciutat 261 accidents de trànsit amb ferits, un 13% més que l’any 2008 (230), però un 10% menys que el 2007 (291). En total, s’han registrat 314 víctimes. L’any 2008 en van ser 268 i el 2007, 343.
La gravetat de les lesions és el capítol destacat del balanç, tant en termes relatius com absoluts. Només el 3,19% (10 persones) dels ferits el 2009 han estat greus, mentre que el 2008 van representr el 9% (21 persones) i el 2007 el 6,7% (23). La reducció de la gravetat de les ferides s’ha produït en tots els grups de víctimes: vianants, conductors i passatgers.
Finalment, en aquest apartat, destaca que durant el 2009 no hi ha hagut cap víctima mortal. El 2008 n’hi va haver 3 i el 2007, 1.
Pel que fa als mitjans de locomoció implicats en els accidents, els vehicles lleugers representen el 62,17% (309) del total de 497 que s’han vist implicats en sinistres aquest 2009. El vianants el 17,71% (88).
Capítol a banda són els atropellaments. En destaca la baixa gravetat de les ferides. Durant el 2009 només s’han produït 3 ferits greus (3,41%), davant els 85 ferits lleus (96,59%). Destaca també que els accidents es produeixen quan el vianant travessa la calçada fora de la zona amb prioritat de pas.
Pla de Seguretat Viària
L’Ajuntament de Reus i el Servei Català del Trànsit han col·laborat en l’elaboració del Pla Local de Seguretat Viària de Reus que analitza la seguretat del trànsit a la ciutat i proposa un pla d’acció amb l’objectiu de reduir la sinistralitat. Per assolir aquest objectiu, el document fixa una relació de mesures estratègiques sota la premissa que, per fer front al problema de la sinistralitat viària cal utilitzar tots els recursos disponibles, els més costosos i també les més simples; les més concretes i les que tenen a veure amb la percepció o el comportament del conductor i dels vianants.
El document proposa un seguit de mesures físiques (infraestructures) i adreçades a les persones (campanyes de prevenció, educació, formació i control) amb incidència en el trànsit i la seva seguretat que es resumeixen en els cinc enunciats següents: millorar la seguretat a les rotondes urbanes; pacificar el centre; promoure i millorar el transport públic; promoure el trànsit en bicicleta; i reduir riscos als trams de concentració d’accidents.