Notes de premsa
Reus acull el congrés internacional «Una nova política industrial per després de la recessió a Europa»
acull fins el dissabte 11 de juny el congrés internacional de la Xarxa Europea sobre Política Industrial (European Network on Industrial Policy, EUNIP) per debatre a l’entorn d’una nova política industrial per desrpés de la recessió. El congrés es reuneix periòdicament investigadors i experts en política industrial d’universitats, instituts de recerca i agències públiques de més de 20 països.
Participen en el congrés prop de 150 experts, la majoria d’Europa, i també procedents d’Àfrica, Àsia i Amèrica. El tema més tractat en les comunicacions que s’hi presenten és el de la innovació (a l’empresa, polítiques de suport, xarxes, etc). Altres temes que està previst discutir són els relacionats amb el medi ambient, la competència i la regulació dels mercats o la creació d’empreses.
Dijous 10 i divendres11 es discuteixen a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la URV les comunicacions presentades en sessions paral·leles organitzades per temàtiques. El tema central del congrés, les polítiques industrials a la sortida de la crisi, es tracta globalment en dues sessions plenàries.
En la primera, dijous, s’exposa el punt de vista de les administracions públiques, amb una taula rodona amb Antoni Soy (Secretari d’Indústria i Empreses de la Generalitat), Xavier Prats (director general de Treball, Política Social i Igualtat de la Comissió Europea), i l'acalde Lluís Miquel Pérez.
En la segona sessió dedicada al tema, divendres 11, el professor de l'IESE Xavier Vives, autor de referència internacional en la relació entre sector públic i privat, ho enfoca des del punt de vista acadèmic.
EUNIP organitza aquests congressos de forma itinerant cada 18 mesos. Enguany es fa la 12na edició i l’organització va a càrrec del grup de recerca de la URV Quantitative, Urban and Regional Economics (QURE) i el Departament d’Economia d ela Universitat. El coordinador del congrés és el professor Josep Maria Arauzo.