Notes de premsa

Entra en funcionament el nou servei de neteja pública que serà vigent els pròxims 8 anys

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 14/06/2010

t mes de juny entra en funcionament el nou servei de neteja d’espais públics derivat de la nova contracta amb vigència per als propers 8 anys i, tal com s’havia anunciat, a finals d’estiu, s’iniciarà la nova recollida.

L’Ajuntament de Reus i l’empresa adjudicatària, Fomento de Construcciones y Contratas SA, han treballat des del mes de gener en la definició del pla definitiu de serveis, que inclou aspectes com la concreció dels itineraris o la distribució dels recursos materials i humans i en base a això, la realització de les comandes de maquinària, contenidors i altres materials.

La nova contracta es fixa com a principals reptes mantenir un mateix estat de netedat a tot el municipi, tant les zones més transitades com els barris més allunyats del centre, i per aconseguir-ho s’introdueixen novetats organitzatives, que busquen dimensionar els recursos d’acord amb les necessitats de cada zona.

Nova divisió del territori
La ciutat es divideix en 9 zones: la zona centre, els polígons industrials i set zones radials (divisió en “formatges”). Es crea la figura del responsable de zona, que ha de vetllar pel compliment dels criteris de netedat a la seva àrea. S’ajudarà de nous mitjans de forma que cada grup de treball disposarà d’equips propis de màquines escombradores, escombradores-baldejadores i hidronetejadora. A més, tindran a la seva disposició un vehicle amb caixa per recollir petits objectes abandonats al carrer. També es crea la figura del coordinador de les diverses zones.

Periodicitat
La periodicitat del servei es determina pel nivell d’ús de les vies públiques. A zones més cèntriques, més transitades i per tant amb un nivell més alt d’embrutiment, s’escombrarà manualment cinc o sis dies a la setmana, amb escombradora mecànica un dia a la setmana i amb escombradora - baldejadora un dia més a la setmana. La segona tipologia de carrers, amb un nivell d’embrutiment mitjà, s’escombrarà manualment quatre dies a la setmana, un altre dia passarà l’escombradora mecànica i un altre, l’escombradora baldejadora. Finalment, les urbanitzacions, de poca densitat i menys transitades, tindran servei d’escombrada manual dos dies a la setmana i un cop per setmana tindran un servei d’escombradora mecànica i d’escombradora baldejadora.

Noves tecnologies
S’incorpora un nou Sistema de Gestió d’Incidències amb dispositius blackberry, una eina que permet millorar el control del servei, seguir la resolució de queixes i incidències de manera àgil, disposar d’evidències objectives de la realització de tasques encomanades als equips i gestionar la informació de manera més eficient.

Altres novetats
La nova contracta s’adequa a les necessitats de la ciutat, i s’amplia a serveis que abans no estaven previstos, com la neteja del verd de parcs i zones verdes. A més la nova contracta inclou la possibilitat de penalitzar l’empresa en cas que es detectin mancances en la qualitat del servei.

Criteris de sostenibilitat
La nova contracta afegeix nous elements de sostenibilitat en la gestió dels recursos. Tant els vehicles de neteja com els de recollida d’escombraries amb la incorporació de tecnologies d’automoció destinades a reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle i les olors, amb propulsió de 100% dels equips amb combustibles nets (gas, híbrids, elèctrics i biodièsel).
Es redueixen a més el soroll i les olors produïts per la prestació del servei, amb furgonetes elèctriques per a la recollida i els repàs de les zones de contenidors de tota la ciutat, amb reducció del nivell de sorolls. Les modificacions realitzades a la màquina escombradora-baldejadora dual permeten reduir el seu nivell sonor entre 8 i 10 dBA de pressió sonora respecte als equips estàndards.
També es redueix el consum d’aiga mitjançant economitzadors, en especial en els tractaments de baldeig. En concret, és previst reduir el 43% d’estalvi en cisternes de 8 m3 respecte al baldeix estàndard i del 38% en cisternes de 20 m3.

Imatge identificativa
El nou servei de la neteja i la recollida d’escombraries tindrà una imatge identificativa pròpia amb el missatge “Reus repensa, redueix, reutilitza, recicla». El nom de la ciutat apareix en lletres destacades i la lletra u dibuixa un somriure per buscar la implicació de la ciutadania en la recerca d’una ciutat més neta i més sostenible. Les noves tecnologies es colen en la nova imatge a través de les típiques emoticones utilitzades en missatges de mòbil i de correu electrònic, amb la intenció de reforçar el missatge.

Presentació a la ciutadania
L’empresa adjudicatària el servei exposarà públicament la nova maquinària i les novetats del servei en una presentació aquest dissabte, 19 de juny a la plaça de la Llibertat que comença a les 10:00 h.

S’hi exposarà la nova maquinària i els nous contenidors i un resum dels principals eixos de la nova contracta. Hi haurà activitats per a la canalla, amb un inflabe (cedit per l’Agència Catalana de Residus) que planteja una activitat relacionada amb la importància del reciclatge.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.