Ple ordinari 2008-10-10

Cerca sessions de Ple

E.g., 23/12/2024
E.g., 23/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 10 Octubre, 2008

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DEL 10 D’OCTUBRE DE 2008

 

1. Aprovació acta sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió ordinària del 5 de setembre de 2008.

2. Informació de l’Alcaldia

3. Moció de l’Alcaldia. Autorització a GUPSA per la concertació d’un préstec hipotecari

S’acorda:

Primer: Autoritzar a GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA SA la concertació de la següent operació hipotecària:

Import: 5.076.131 €
Termini: 25 anys.
Segon: Donar a l’expedient la tramitació reglamentària”.

4. Moció de l’Alcaldia. Acord de participació en la constitució del Consorci d’Inversions Públiques i aprovació inicial dels seus estatuts.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment la creació del Consorci d’Inversions Públiques (CIP), amb la finalitat de realitzar obres en general i obres d’urbanització, d’infraestructura, de construcció d’immobles i, d’equipaments tan públics com privats; La promoció, construcció, participació i gestió de centres i equipaments, educatius, culturals, esportius, socials, firals i congressuals; L’adquisició, tinença, administració, gestió, explotació i manteniment de béns immobles; L’adquisició i venda de sòl; La promoció, construcció, rehabilitació, venda o arrendament d’habitatges, tant lliures com protegits.

Segon: Aprovar inicialment els estatuts del Consorci d’Inversions Públiques (CIP).

Tercer: Sotmetre el present acord, juntament amb el text del projecte d’estatuts, a informació pública, per un període de 30 dies, mitjançant edicte al Butlletí oficial de la província, el Diari oficial de la Generalitat i el taulell d’anuncis de la Corporació. Durant aquest període es podran formular les al·legacions que es considerin pertinents. Els acords adoptats, així com el projecte d’estatuts, esdevindran definitius si dins el termini esmentat no es presenten al·legacions.”

5. Moció de l’Alcaldia. Autorització a Hospital de Sant Joan de Reus i GECOHSA per a constituir la societat mercantil “ GINSA, Serveis Integrats de Gestió S.A” i aprovació dels seus estatuts.

S’acorda:

Primer: Autoritzar a les societats HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS, S. A. M. i GESTIÓ COMARCAL HOSPITALÀRIA, S. A. (GECOHSA) a participar conjuntament amb les empreses HOSPITAL COMARCAL D’AMPOSTA, S. A. M. i GESTIÓ SANITÀRIA I ASSISTENCIAL DE TORTOSA, S. A. M. (GESCAT), en la constitució de la nova empresa GINSA, SERVEIS INTEGRATS DE GESTIÓ, S. A.

Segon: Aprovar els estatuts socials d’aquesta nova societat GINSA, SERVEIS INTEGRATS DE GESTIÓ, S. A..

Tercer: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a que l’empresa originària HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS, S. A. M., prèviament o simultàniament a la constitució de la nova societat GINSA, SERVEIS INTEGRATS DE GESTIÓ, S. A., modifiqui els seus estatuts socials, ampliant l’àmbit i les activitats que constitueixen el seu objecte social, als efectes de legitimar l’objecte social de les empreses filials que en depenen, donant compliment així, al que disposa l’apartat segon de l’article 140 del reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals.”

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

6. Hisenda-Rendes i Exaccions. Proposta d'imposició i ordenació de contribucions especials amb motiu del Projecte d’obres de remodelació del carrer Joan Martell.

S’acorda:

Primer: D’acord amb l'establert a l'art. 28 i següents del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i l'Ordenança fiscal municipal reguladora de les contribucions especials, s’aprova la imposició i ordenació de les contribucions especials corresponents a les obres esmentades.

Segon: El percentatge a satisfer per les persones especialment beneficiades serà el 50% de l'import inicialment previst per a l'execució de l'obra en el projecte tècnic corresponent i la resta de documentació obrant dins l’expedient i que ascendeix:

Import projecte 224.334,54 €
Aportació Ajuntament 112.167,27 €
Aportació propietaris 112.167,27 €

S'haurà de tenir en compte que el cost pressupostat per a l'execució de l'obra tindrà caràcter provisional, per aquest motiu si el cost previst anteriorment, una vegada realitzada l'obra, resultés major o menor, aquest es repercutirà als contribuents segons el percentatge abans assenyalat.

Tercer: Aplicar com a mòdul de repartiment, d'acord amb l'establert a l'art. 32 del mateix Text refós els metres lineals de façana de les finques afectades per les obres, les quals s'assenyalen expressament al plànol cadastral que es troba en l'expedient.

Quart: Així mateix, i d'acord amb l'establert a l'art. 30 de la norma esmentada, els subjectes passius obligats a contribuir seran els propietaris de les finques afectades per les obres ja que són els qui es beneficien per la seva execució.

Cinquè: Aprovar la relació de contribuents i les quotes individuals resultants d’aplicar a la base imposable els mòduls establerts, referides a cadascuna de les finques i propietaris afectats, tal com figura especificat als repartiments de quotes que consten a l’expedient.

Sisè: Que es segueixin els tràmits reglamentaris per a la liquidació de quotes a cadascun dels contribuents fins a llur definitiva recaptació. No obstant això, una vegada aprovat l'expedient d'aplicació es procedirà a exigir les quotes tributàries per endavant, segons l'establert en l'art. 33.2 de la norma ja esmentada.

Setè: Un cop aprovada la imposició i ordenació es procedirà a l'exposició pública de l'acord, advertint-se que si en el termini establert no s'hagués presentat cap reclamació, l'acord adquirirà el caràcter de ferm. Així mateix, s'haurà d'advertir als interessats que durant el període d'exposició pública podran constituir-se en associació administrativa de contribuents.”

7. Hisenda-Rendes i Exaccions.- Proposta d'imposició i ordenació de contribucions especials amb motiu del Projecte d’obres de remodelació dels carrers Escorredor de Sant Francesc, Palo Santo i tram Carrilet.

S’acorda:

Primer: D’acord amb l'establert a l'art. 28 i següents del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i l'Ordenança fiscal municipal reguladora de les contribucions especials, s’aprova la imposició i ordenació de les contribucions especials corresponents a les obres esmentades.

Segon: El percentatge a satisfer per les persones especialment beneficiades serà el 50% de l'import inicialment previst per a l'execució de l'obra en el projecte tècnic corresponent i la resta de documentació obrant dins l’expedient i que ascendeix:

Import projecte 289.952,88 €
Import zona A 101.095,40 €
Aportació Ajuntament 50.547,70 €
Aportació propietaris 50.547,70 €

Import zona B 103.594,53 €
Aportació Ajuntament 51.797,27 €
Aportació propietaris 51.797,26 €

Import zona C 85.262,95 €
Aportació Ajuntament 42.631,48 €
Aportació propietaris 42.631,47 €

S'haurà de tenir en compte que el cost pressupostat per a l'execució de l'obra tindrà caràcter provisional, per aquest motiu si el cost previst anteriorment, una vegada realitzada l'obra, resultés major o menor, aquest es repercutirà als contribuents segons el percentatge abans assenyalat.

Tercer: Aplicar com a mòdul de repartiment, d'acord amb l'establert a l'art. 32 del mateix Text refós els metres lineals de façana de les finques afectades per les obres, les quals s'assenyalen expressament al plànol cadastral que es troba en l'expedient.

Quart: Així mateix, i d'acord amb l'establert a l'art. 30 de la norma esmentada, els subjectes passius obligats a contribuir seran els propietaris de les finques afectades per les obres ja que són els qui es beneficien per la seva execució.

Cinquè: Aprovar la relació de contribuents i les quotes individuals resultants d’aplicar a la base imposable els mòduls establerts, referides a cadascuna de les finques i propietaris afectats, tal com figura especificat als repartiments de quotes que consten a l’expedient.

Sisè: Que es segueixin els tràmits reglamentaris per a la liquidació de quotes a cadascun dels contribuents fins a llur definitiva recaptació. No obstant això, una vegada aprovat l'expedient d'aplicació es procedirà a exigir les quotes tributàries per endavant, segons l'establert en l'art. 33.2 de la norma ja esmentada.

Setè: Un cop aprovada la imposició i ordenació es procedirà a l'exposició pública de l'acord, advertint-se que si en el termini establert no s'hagués presentat cap reclamació, l'acord adquirirà el caràcter de ferm. Així mateix, s'haurà d'advertir als interessats que durant el període d'exposició pública podran constituir-se en associació administrativa de contribuents.”

8. Hisenda-Gestió Jurídica.- Expedient de modificació de diverses ordenances fiscals reguladores de tributs i preus públics municipals per a 2009.

S’acorda:

Primer: Aprovar la modificació de les Ordenances fiscals que tot seguit es relacionen: general de gestió, recaptació i inspecció dels tributs i preus públics municipals; de l’impost sobre activitats econòmiques; de l’impost sobre béns immobles; de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres; de la taxa per la tramitació: de les autoritzacions ambientals previstes a la Llei 3/1998, de les llicències municipals d’obertura d’establiments i del règim de comunicació prèvia; de la taxa per recollida d’escombraries; de la taxa per llicència de taxis; de la taxa per prestació dels serveis de cartografia, topografia i d’informàtica; de la taxa per retirada de vehicles de la via pública i el seu dipòsit; de la taxa per expedició de documents administratius; de la taxa pels serveis de cementiri; de la taxa per la prestació de serveis urbanístics; de la taxa per prestacions singulars de la Guàrdia Urbana; de la taxa per entrada de vehicles a través de les voreres i les reserves de la via pública per a aparcament, càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol classe; de la taxa per utilització o aprofitament del vol, sòl o subsòl de la via pública; de la taxa per utilització de béns i instal·lacions municipals; de la taxa per la prestació del servei de registre censal de gossos i gats i recollida, acollida i manteniment d’animals abandonats i dels preus públics pel servei de recollida de residus comercials i industrials assimilables als municipals i pels serveis especials de neteja, recollida i gestió d’altres residus municipals singulars o especials, així com la modificació de la classificació de les vies públiques per a determinar els coeficients de situació a aplicar a l’Impost sobre Activitats Econòmiques i altres tributs municipals.

Segon: Exposar al tauler d’anuncis de la Corporació el present acord provisional i textos modificats de les ordenances esmentades als anteriors apartats, annexos al mateix, durant un termini de trenta dies hàbils, amb publicació de l’anunci d’exposició en el Butlletí Oficial de la Província i en un diari dels de major difusió provincial, a l’efecte que els interessats puguin examinar l’expedient i presentar les reclamacions que creguin oportunes.

Tercer: Adoptar els acords definitius que procedeixin una vegada finalitzat el termini d’exposició pública i a la vista de les reclamacions presentades, i si aquestes no es formulessin, entendre definitivament adoptat el present acord fins aleshores provisional.

Quart: Publicar l’acord definitiu o el provisional elevat automàticament a tal categoria així com els textos modificats de les ordenances relacionades en el present acord.”

9. Patrimoni del Sòl. Cessió a l’empresa municipal Gupsa, de l’immoble situat al c/. Mas de l’Abelló, per destinar-lo a la construcció d’habitatges amb protecció oficial.

S’acorda:

Primer: Cedir gratuïtament a l’empresa municipal GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, S.A. -GUPSA- l’immoble referit al paràgraf primer de la part expositiva d’aquest acord, amb la condició de destinar-lo a la construcció d’habitatges amb protecció oficial, segons les determinacions que dels mateixos s’estableixen al PGOU en la redacció que resulta de la modificació puntual publicada al DOGC núm. 4946, de 13.08.07. El termini d’inici de les obres serà d’un any a comptar des de la data de formalització de la cessió, i el d’execució, de tres anys a comptar des de la finalització del termini d’inici.

De conformitat amb l’establert a l’art. 50 del Reglament del Patrimoni dels Ens Locals de Catalunya, el compliment exacte de la finalitat i destinació de l’immoble cedit, es subjecta a condició resolutòria expressa, per la qual cosa en cas d’incompliment de l’ús previst, revertirà automàticament de ple dret al patrimoni de l’ens local cedent. Els terminis de compliment del destí esmentat, seran els que resulten amb caràcter general de l’art. 50 del Reglament del Patrimoni dels Ens Locals de Catalunya.

En cas d’incompliment d’aquests terminis, serà suficient l’acta notarial de constància dels fets que així ho acrediti, acompanyada de la pròpia escriptura de cessió, per tornar a inscriure l’immoble al Registre de la Propietat, a favor de la Corporació, per dret de reversió.

Segon: GUPSA haurà d’assumir el compromís de respectar el destí de la finca cedida en el document públic de cessió.

Tercer: Facultar el Molt Il·ltre. Sr. Alcalde Sr. Lluís-Miquel Pérez i Segura, i el Regidor Delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, perquè qualsevol d’ambdós, indistintament, en nom i representació de l’Ajuntament, subscrigui l’escriptura pública de cessió, una vegada hagi estat degudament acceptada per l’entitat cessionària.

Quart: Les despeses notarials i registrals de la cessió, seran a càrrec de l’empresa municipal GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, S.A,. –GUPSA-. Les despeses fiscals seran segons Llei.”

SERVEIS TERRITORIALS

10. Gestió Urbanística. Rectificació de l’errada material advertida al Pla parcial urbanístic del sector C.2.b) “Ctra. d’Alcolea”.

S’acorda:

Primer: Rectificar l’errada material advertida en el document del Pla parcial urbanístic del sector C.2b) “”Ctra. d’Alcolea”, aprovat definitivament pel Ple de l’Ajuntament en data 27 d’abril de 2007, d’acord amb les determinacions resultants de la documentació presentada per la Junta de Compensació en data 5 de juny de 2008.

Segon: Donar compte d’aquest acord a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona.”

11. Gestió Urbanística. Aprovació provisional del Pla de millora urbana de l’àmbit comprès entre els carrers Rovira i Virgili cantonada c/ Santiago Rusiñol, c/ Antoni Rubió i Lluch i c/ Joan Alcover.

S’acorda:

Primer: Aprovar provisionalment el Pla de millora urbana de l’àmbit comprès entre els carrers Rovira i Virgili cantonada c/ Santiago Rusiñol, c/ Antoni Rubió i Lluch i c/ Joan Alcover, promogut per GARBI NAUS, SL, en el benentès que la referència a l’article 9.5 del PTSEC 2001-2004, ja derogat, ha de quedar substituïda per l’actualment vigent, l’article 14.2 del PTSEC 2006-2009.

Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.”

SERVEIS PERSONALS

12. Àrea de Benestar. Establiment del Servei Municipal de Casals de Gent Gran “ ÀREA DE BENESTAR.- Establiment del Servei Municipal de Casals de Gent Gran de Reus

S’acorda:

Primer: Acceptar parcialment els suggeriments formulats durant el tràmit d’informació pública per part dels Casals Municipals dels districtes III, IV i desestimar-ne els presentats pel Casal Municipal del districte V, en els termes que figuren a l’informe emès pel departament de Serveis Socials.

Segon: Aprovar definitivament l’establiment del Servei Municipal de Casals de Gent Gran de Reus, així com el projecte d’establiment, el reglament del servei i els estatuts dels usuaris.

Tercer: Aprovar la integració de la Llar d’Avis Jubilats i Pensionistes Sant Bernat Calbó en el Servei Municipal de Casals de Gent Gran.”

13. Àrea de Benestar. Aprovació definitiva dels Estatuts del Consell Municipal de Serveis Socials.

S’acorda:

Primer: Aprovar definitivament els Estatus que regularan el funcionament del Consell municipal de Serveis Socials.

Segon: Nomenar els membres que seguidament s’indiquen com a integrants del Consell municipal de Serveis Socials:

Un/a representant de cada grup municipal.
Rosario Almendro González (titular). (PSC)
Marta Clos i Molas (titular) i Jordina Casanovas Solà (suplent). (CORI)

Un/a representant de cadascuna de les entitats de la ciutat legalment constituïdes i inscrites al registre municipal d'entitats ciutadanes que desenvolupin activitats que estiguin vinculades als Serveis socials.
Josep Miquel Segura i Recasens (titular) i Andreu Ferré i Ferré (suplent), (Creu Roja).
M. Isabel Castillo Gutiérrez (titular) i Judith Iglesias Cañueto (suplent), (Fundació Josep Pont i Gol).
Carme Vidal Salvat (titular) i Elena Alba Escobedo García (suplent), (Lliga contra el càncer comarques de Tarragona).
Mercè Vallverdú Borràs (titular) i Miquel Porqueras Ávila (suplent), (Societat St. Vicenç de Paül).
Eva Crespo Moreno (titular) i Jessica Palma Escarré (suplent),
(Associació Familiars de Malats Mentals).
Amparo Pérez García (titular) i Maria Dolors Ros García (suplent),
(ADRA, Agéncia adventista para el desarrollo y recursos asistenciales).
Gerard Fernández García (titular)
(Associació Baix Camp, Associació de pares de minusvàlids del Baix Camp).
M. Teresa Murria i Pons (titular) i Jordina Sirolla i Juanpere (suplent).
(Càritas Interparroquial de Reus)

Un/a representant de cadascun dels dos sindicats majoritaris.
Francisco López Córdoba (titular) i Josep Gisbert Llagostera (suplent), (UGT).
Carmelo Bargalló Pascual (titular) i Juan Cabré Castellví (suplent),
(CC.OO)

Un/a representant del Consell municipal de les dones, un del Consell municipal de la gent gran i un representant de cada un dels consells municipals que estiguin vinculats a l’atenció a les persones.
Gloria Casafús Jaramillo (titular)
(Consell Municipal de les dones)

Un/a representant del Consell Comarcal del Baix Camp.
Gemma Capella Ferré (titular).”

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ

14. Moció ERC. Suport del correllengua 2008.

S’acorda:
Donar suport al Correllengua 2008 com a instrument reivindicatiu de la societat a favor de la plena normalització de l'ús social de la llengua arreu dels territoris de parla catalana i a favor de la seva unitat.
Donar suport a la necessitat d'un nou marc legislatiu per a la nostra llengua, que es concreti amb una nova llei de Política lingüística.
Donar suport a les entitats i grups del municipi interessats en organitzar el Correllengua i aportar la infraestructura i l'ajuda necessària pel bon desenvolupament de les activitats programades.
Fer pública aquesta iniciativa i estendre-la a tots els àmbits que siguin propis d'aquesta corporació.
Fer una aportació econòmica general per a l'organització dels actes i el bon funcionament del Correllengua 2008..
Fer arribar aquest acord a la seu nacional de la Coordinadora d'Associacions per la Llengua catalana (CAL), al carrer Santa Perpètua,15 baixos 08012 de Barcelona, i als organitzadors del pas del Correllengua pel municipi.

15. Moció de tots els grups municipals. Encarregant a la URV l’estudi previ a la revisió del Pla Estratègic-Agenda 21 de Reus.

S’acorda:

Primer: Encarregar a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials i al Centre d’Estudis de Dret Ambiental de la Universitat Rovira i Virgili la posada en marxa i la gestió del nou Pla Estratègic i Agenda 21 de Reus. Exercirà la Secretaria Tècnica del procés la “Càtedra Antoni Pedrol i Rius d’Estudis Jurídics i Locals” de la mateixa universitat.

Segon: Fer una crida a la ciutadania de Reus, a totes les entitats i a tots els agents econòmics i socials de la ciutat perquè participin i s’impliquin en la definició del nou Pla Estratègic i Agenda 21 a través del Consell del Pla.

Tercer: Establir els mitjans per garantir la participació efectiva de la ciutadania en els Equips Sectorials de Redacció, coordinats per l’Equip Redactor del Pla i amb el lideratge de l’Àrea de Participació i Ciutadania de l’Ajuntament de Reus, en els quals s’abordarà la planificació estratègica de la ciutat de manera sectorial.

Quart: Encarregar a les diferents àrees municipals, organismes autònoms i societats municipals la redacció d’un document de diagnosi de situació del seu àmbit competencial, projectes i inversions previstos, que es lliuraran a l’Oficina del Pla dins del proper mes de gener de 2009.

Cinquè: Per tal de vetllar el desenvolupament del procés des de l’Ajuntament de Reus, es constituirà una Comissió de Seguiment integrada per l’alcalde, els portaveus de tots els grups municipals i la regidora de Participació i Ciutadania, que estudiarà de forma periòdica l’evolució dels treballs.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

16. Moció de CiU. Per a la gestió del territori de l’aeroport de Reus

Sotmesa la proposta a votació, es desestimada

17. Moció de la CORI. Perquè l’aeroport de Reus es digui aeroport Antoni Gaudí de Reus.

Sotmesa la proposta a votació, es desestimada

18. Moció de la CORI. Perquè els beneficis d’INNOVA es reparteixin directament amb el ciutadà i els ajudin a alleugerir les despeses que tenen amb l’Ajuntament.

Sotmesa la proposta a votació, es desestimada

ASSUMPTES SOBREVINGUTS. No n’hi ha

PRECS I PREGUNTES

Reus, 7 de novembre de 2008

El secretari general

 

Jaume Renyer Alimbau

 

 

 

 

 

 

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.