Ple ordinari 2011-03-04

Cerca sessions de Ple

E.g., 23/12/2024
E.g., 23/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 04 Març, 2011

Acta núm. 02/2011

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE
L’AJUNTAMENT DE REUS DE 4 DE MARÇ DE 2011

1. Aprovació acta sessió anterior

S’aprova l’acta de la sessió ordinària del dia del 28 de gener de 2011.

2. Informació de l’Alcaldia

3. Informe de la Sindicatura Municipal de Greuges de l’exercici 2010

4. Moció de l’Alcaldia. 8 de març de 2011: Dia internacional de les dones. “La igualtat de dones i homes, un camí de progrés”

Es fa lectura del manifest del Dia internacional de les dones “La igualtat de dones i homes, un camí de progrés” i s’aprova.

5. Moció de l’Alcaldia. Organització municipal: donar compte i adopció d’acords (regidor no adscrit, modificació composició grup municipal CiU i comissions informatives i designació membres organismes i entitats)

Es dóna compte:

Primer. Es dóna compte al Ple de la Corporació de la modificació en la composició del grup municipal CiU en el sentit que el regidor, Sr. Jordi Cervera Martínez ha abandonat dit grup i resta, per tant, com a regidor no adscrit.

Segon. Es dóna compte al Ple de la Corporació de la modificació en la composició de la Comissió Informativa de Serveis Personals, en el sentit que el regidor Sr. Jordi Cervera Martínez resta membre de la mateixa en la seva qualitat de regidor no adscrit i no com membre del grup municipal de CiU.

Tercer. Designar al regidor no adscrit, Sr. Jordi Cervera Martínez, membre de les Comissions Informatives de Serveis Generals i Econòmics, de Serveis Territorials i de la Comissió Especial de Comptes.

Quart. En el desenvolupament de les seves tasques, les distintes Comissions Informatives i la Comissió Especial de Comptes aplicaran el sistema de vot ponderat segons la representativitat en el Ple de l’Ajuntament.

Cinquè. Designar membre del Consell Municipal de l’Esport al regidor Sr. Joaquim Enrech Garola, com a representant del Grup Municipal de Convergència i Unió (CiU) en substitució del Sr. Jordi Cervera Martínez

Sisè. Designar al regidor Sr. Fèlix Oliva Vivar membre del patronat de la Fundació Rego en substitució del regidor Sr. Jordi Cervera Martínez.

Setè. Designar membre del Consell General de l’Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell el Sr. Zacarias Henar Moros com a representant dels Serveis Territorials a Tarragona del Departament d’Ensenyament, en substitució de la Sra. M. Àngels González Estremad.

6. Moció de l’Alcaldia. Donar compte de l’aprovació del Pla d’Acció del Pla Estratègic i Agenda 21 «Reus Demà» per part del Consell del Pla

Es dóna compte l’aprovació del Pla d’Acció del Pla Estratègic i Agenda 21 «Reus Demà» per part del Consell del Pla.

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

7. Concessió de la Menció Honorífica Municipal al Sr. Carles Macaya Prats

S’acorda:

Concedir al Sr. Carles Macaya Prats, a títol pòstum, la Menció Honorífica Municipal, en reconeixement a la seva trajectòria personal que reuneix tots els requisits per a ser una persona honorada i distingida, persona entregada, servicial i compromesa amb els altres i, en concret, per la seva important tasca com a impulsor del Patronat Foc Nou i, des de l’any 1988 dels Retaules Vivents de Nadal.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

8. Hisenda Municipal-Intervenció. Donar compte de les liquidacions del Pressupost de l'Ajuntament de Reus i dels seus Organismes Autònoms Administratius corresponents a l'exercici 2010

Es dóna compte:

Primer:

A). Aprovar la liquidació del pressupost de l'Ajuntament de l'exercici 2010, en la forma que ha estat redactada, el resum de la qual és el següent:

1.- Fons líquids . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11.891.769,97 €
2.- Drets pendents de cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37.778.058,76 €
3.- Obligacions pendents de pagament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19.645.561,13 €
I.- Romanent de Tresoreria Total (1+2-3) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30.024.267,60 €
II.- Saldos de dubtós cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4.147.744,03 €
III.- Excés de finançament afectat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24.210.049,84 €
IV.- Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals (I-II-III) 1.666.473,73 €

B). Aprovar les incorporacions de romanents de crèdits a l'exercici 2011 per un import de 32.833.285,50 euros amb llur finançament segons consta a l'expedient, tenint en compte la incorporació prèvia a la liquidació per resolució de 18 de gener de 2011.

C) Aprovar el resultat pressupostari de l'exercici, i la resta de documentació de l'expedient, tal i com ha estat redactada.

Segon:

A). Aprovar la liquidació del pressupost de l'Institut Municipal d'Acció Cultural corresponent a l'exercici 2010, en la forma que ha quedat redactada, el resum de la qual és el següent:

1.- Fons líquids . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14.411,50 €
2.- Drets pendents de cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 314.083,22 €
3.- Obligacions pendents de pagament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210.836,38 €
I.- Romanent de Tresoreria Total (1+2-3) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117.658,34 €
II.- Saldos de dubtós cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,00 €
III.- Excés de finançament afectat. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,00 €
IV.- Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals (I-II-III). . 117.658,34 €

B). Aprovar el resultat pressupostari de l'exercici, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

Tercer:

A). Aprovar la liquidació del Pressupost del Patronat Municipal de Turisme i Comerç, corresponent a l'exercici 2010, en la forma que ha estat redactada, el resum de la qual és el següent:

1.- Fons líquids . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14.048,33 €
2.- Drets pendents de cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 302.340,18 €
3.- Obligacions pendents de pagament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 281.079,12 €
I.- Romanent de Tresoreria Total (1+2-3) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.309,39 €
II.- Saldos de dubtós cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,00 €
III.- Excés de finançament afectat. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,00 €
IV.- Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals (I-II-III). . 35.309,39 €

B). Aprovar el resultat pressupostari de l'exercici, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

Quart:

A). Aprovar la liquidació del pressupost de l’Institut Municipal de Museus, corresponent a l'exercici 2010, en la forma que ha estat redactada, el resum de la qual és el següent:

1.- Fons líquids . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9.550,71 €
2.- Drets pendents de cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156.815,96 €
3.- Obligacions pendents de pagament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153.652,60 €
I.- Romanent de Tresoreria Total (1+2-3) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12.714,07 €
II.- Saldos de dubtós cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,00 €
III.- Excés de finançament afectat. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,00 €
IV.- Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals (I-II-III). . 12.714,07 €

B). Aprovar el resultat pressupostari de l'exercici, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

Cinquè:

A). Aprovar la liquidació del Pressupost de l’Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías, corresponent a l'exercici 2010, en la forma que ha estat redactada, el resum de la qual és el següent:

1.- Fons líquids . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.790,14 €
2.- Drets pendents de cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89.820,40 €
3.- Obligacions pendents de pagament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34.437,47 €
I.- Romanent de Tresoreria Total (1+2-3) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57.173,07 €
II.- Saldos de dubtós cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,00 €
III.- Excés de finançament afectat. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,00 €
IV.- Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals (I-II-III). . 57.173,07 €

B). Aprovar el resultat pressupostari de l'exercici, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

Sisè:

A). Aprovar la liquidació del Pressupost de l'Institut Municipal de Formació i Empresa, corresponent a l'exercici 2010, en la forma que ha estat redactada, el resum del qual és el següent:

1.- Fons líquids . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17.846,94 €
2.- Drets pendents de cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 805.268,20 €
3.- Obligacions pendents de pagament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 703.210,22 €
I.- Romanent de Tresoreria Total (1+2-3) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119.904,92 €
II.- Saldos de dubtós cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,00 €
III.- Excés de finançament afectat. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,00 €
IV.- Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals (I-II-III). . 119.904,92 €

B). Aprovar el resultat pressupostari de l'exercici, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

Setè: Donar compte del present Decret al Ple de l'Ajuntament de conformitat amb allò establert a l'article 193.4t del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals.”

SERVEIS TERRITORIALS

9. Gestió urbanística. Aprovació del text refós del Pla de millora urbana de l’àmbit comprès entre els carrers Rovira i Virgili cantonada c/ Santiago Rusiñol, c/ Antoni Rubió i Lluch i c/ Joan Alcover

S’acorda:

Primer. Aprovar el text refós del Pla de millora urbana de l’àmbit comprès entre els carrers Rovira i Virgili cantonada c/ Santiago Rusiñol, c/ Antoni Rubió i Lluch i c/ Joan Alcover, promogut per GARBI NAUS, SL.

Segon. Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de l’executivitat i publicació de l’instrument de planejament derivat definitivament aprovat.

10. Gestió urbanística. Aprovació inicial de la Modificació puntual de la Revisió del Pla general d'ordenació urbana de Reus als barris Sol-i-Vista i Immaculada

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment la Modificació puntual de la Revisió del Pla general d'ordenació urbana de Reus als barris Sol-i-Vista i Immaculada.

Segon. Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer. Sol·licitar informe als organismes afectats per raó de llurs competències sectorials i concedir audiència als ajuntaments l'àmbit territorial dels quals confini amb el del municipi.

Quart. Suspendre l’atorgament de llicències d’edificació, reforma o rehabilitació de construccions, d’instal·lació o ampliació d’activitats o usos concrets i d’altres autoritzacions municipals connexes establertes per la legislació sectorial en els àmbits en què les noves determinacions comportin modificació del règim urbanístic, que es grafien en el plànol adjunt, i que s’assenyalen a continuació:

11. Gestió urbanística. Aprovació inicial de la Modificació puntual de la Revisió del Pla general d'ordenació urbana de Reus pel que afecta a diferents àmbits de sòl urbà, (antiga finca de Cal Parisi, finques de Cal Montseny, Illa avinguda La Salle-Monestir de Poblet i Illa Hospital)

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment la Modificació puntual de la Revisió del Pla general d'ordenació urbana de Reus pel que afecta a diferents àmbits de sòl urbà (Antiga finca de Cal Parisi, Finques de Cal Montseny, Illa Avinguda La Salle-Monestir de Poblet i Illa Hospital).

Segon. Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer. Demanar informe als organismes afectats per raó de llurs competències sectorials i concedir audiència als ajuntaments l'àmbit territorial dels quals confini amb el del municipi.

12. Gestió urbanística. Aprovació inicial de la Modificació puntual de la Revisió del Pla general d'ordenació urbana de Reus per a la incorporació de dos nous articles (93a i 97a); la modificació dels articles 31 a 34 del Capítol Cinquè, i l'ordenació al c/ Cervantes núm. 6.

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment la Modificació puntual de la Revisió del Pla general d'ordenació urbana de Reus per a la incorporació de dos nous articles (93a i 97a); la modificació dels articles 31 a 34 del Capítol Cinquè, i l'ordenació al c/ Cervantes núm. 6.

Segon. Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer. Demanar informe als organismes afectats per raó de llurs competències sectorials i concedir audiència als ajuntaments l'àmbit territorial dels quals confini amb el del municipi.

13. Gestió urbanística. Aprovació inicial de la Modificació puntual de la Revisió del Pla general d'ordenació urbana de Reus relativa a la construcció de magatzems i als llindars de les edificacions agrícoles i ramaderes o rústiques

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment la Modificació puntual de la Revisió del Pla general d'ordenació urbana de Reus relativa a la construcció de magatzems i als llindars de les edificacions agrícoles i ramaderes o rústiques.

Segon. Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer. Demanar informe als organismes afectats per raó de llurs competències sectorials i concedir audiència als ajuntaments l'àmbit territorial dels quals confini amb el del municipi.

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ DELS GRUPS MUNICIPALS

14. Proposta d’ICV-EUiA, de suport a la Proposició de llei contra el sobreendeutament familiar i personal per modificar la Llei hipotecària amb la finalitat de regular la dació en pagament i adoptar les mesures necessàries per evitar els denonaments per motius econòmics

S’acorda:

Primer. Donar suport a les diverses proposicions de Llei contra el sobreendeutament familiar i personal presentades al Parlament de Catalunya per instar al Govern central que aprovi una modificació de la legislació hipotecària que inclogui la figura de la dació en pagament, de manera que, en els casos de residència habitual, si el banc executa la hipoteca i es queda amb l'habitatge, la totalitat del deute (principal, més interessos i costos judicials) quedi liquidat, tal com succeeix en altres països de la UE, així com s’ampliï la possibilitat d’oferir propostes alternatives com quedar-se a l’habitatge en règim de lloguer o usdefruit vitalici o renegociar el deute amb possibilitat de convenir la reducció o reordenament del pagament de forma més assumible i ajustada a la realitat econòmica de la persona hipotecada i familiars que hi conviuen i que prevegi mesures d’ajut per que es pugui cancel.lar o reduir el deute de les famílies que ja han estat desnonades del seu habitatge en els últims anys però que continuen mantenint bona part del deute amb les entitats de crèdit.

Segon. Traslladar aquests acords al Consell de Ministres, i especialment al Ministeri d'Economia i al Ministeri de Justícia, així com als grups parlamentaris del Parlament de Catalunya, del Congrés i el Senat, i a les associacions veïnals del municipi.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

15. Moció de CiU, per a incentivar l’afluència de visitants al centre comercial de la Ciutat.

S’acorda:

Que l’Ajuntament de Reus estudiï les mesures necessàries perquè, atès el trasllat de serveis (Hospital Universitari Sant Joan, Fira de Reus) al Tecnoparc, s’incentivi l’atracció i es promocioni l’afluència de visitants al centre comercial de la ciutat.

16. Moció de la CORI, perquè s’editi una nova edició de la Història general de Reus, amb un tiratge més ampli i més econòmic per a la butxaca del ciutadà

Sotmesa la proposta a votació, es desestimada.

17. Moció de la CORI, perquè les tarifes dels pàrking del Carrilet siguin gratuïtes pels veïns de la zona

Sotmesa la proposta a votació, es desestimada.

PRECS I PREGUNTES

Reus, 27 d’abril de 2011

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.