Notes de premsa
L’Oficina Municipal d’Escolarització va atendre el 2010 més de 9.300 consultes
cina Municipal d’Escolarització (OME) va atendre el 2010 un total de 9.320 consultes de tipus divers, com ara informació general sobre el procés d’escolarització (5.172 consultes), realització de tràmits d’escolarització (3.607) i targetes de bus escolars i altres qüestions (541).
Pel que fa a la gestió estricta de l’escolarització, és a dir a expedients d’escolarització tramitats directament a l’OME, se’n van gestionar un total de 1.914 durant el curs 2009-2010, que inclouen sol·licituds de nova incorporació, sol·licituds de preinscripció, canvis d’escola, reclamacions o llista d’espera per a les escoles bressol.
Els anys 2009 i el 2008 les dades van ser les següents:
- Any 2008. Total de consultes: 8.016. Expedients tramitats durant el curs 2007-2008: 2.753.
- Any 2009. Total de consultes: 9.540. Expedients tramitats durant el curs 2008-2009: 2.449.
Aquestes dades relatives al funcionament de l’OME de Reus formen part d’un ampli recull de les accions realitzades durant el període 2007-2010 que l’Àrea d’Educació i Formació acaba d’editar en forma de memòria. La publicació aplega tres memòries corresponents als exercicis 2008, 2009 i 2010, amb informació sobre qüestions escolars i acadèmiques dels cursos 2007-2008, 2008-2009 i 2009-2010. Els blocs en què es distribueix la memòria són els següents: Coresponsabilitat i zona educativa; Escolarització i planificació; Noves construccions, millores, manteniment i conservació d’edificis; Educació no obligatòria; Educació complementària, entorn i qualitat; Comunitat educativa i Centres educatius i altres serveis.
Aquest recull s’ha fet arribar als diferents centres educatius de la ciutat, així com als diferents agents socials vinculats al món educatiu. Algun dels apartats de la memòria és més extens que els altres, com ara el que es refereix a noves construccions, millores, manteniment i conservació d’edificis, que deixa constància d’accions com ara la construcció de tres nous centres educatius, la reforma i millora de totes les escoles públiques o la instal·lació de jocs infantils als patis escolars.
La memòria pot servir en el futur com a recull de dades i estadístic referit a l’educació en les diferents etapes i serveis que existeixen a la ciutat. A més, es fa ressò de les modificacions i novetats que hi ha hagut cada any en el marc normatiu que afecta l’educació i que, en el cas de Reus, va estar protagonitzat en el seu moment per la creació de l’experiència pilot de les zones educatives.