Notes de premsa

L’Ajuntament actualitza les ordenances per sota de la inflació dels tres últims anys

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 21/10/2011

missió Informativa de Serveis Generals i Econòmics ha informat favorablement aquest divendres 21 d’octubre a l’expedient de modificació de les ordenances fiscals per a l’exercici 2012. La proposta planteja actualitzar les ordenances per sota de l’increment dels preus dels últims tres anys. L’expedient s’emmarca en la política de control de la situació econòmica i financera de l’Ajuntament: limitar al mínim la càrrega en els contribuents i reforçar la contenció de la despesa. La proposta, que el ple de l’Ajuntament votarà en la sessió del divendres 28, manté i incrementa les bonificacions en vigor.

L’expedient de modificació d’ordenances fiscals és el resultat de l’estudi acurat de la situació econòmica i financera de l’Ajuntament i del càlcul de les necessitats de finançament per a l’exercici 2012. L’anàlisi ha constatat un dèficit de finançament dels serveis municipals en els darrers exercicis, atès que ni tan sols s’ha aplicat l’increment de l’IPC necessari per mantenir l’equilibri entre ingressos i despeses. Aquesta situació explica, en part, el desequilibri financer en que es troba la corporació municipal, i en recomana mesures de correcció.

La proposta de modificació d’ordenances busca adequar els ingressos que financien els serveis municipals al seu cost real. L’ajust es planteja sota la premisa de reduir al mínim possible la càrrega en la ciutadania i de dedicar lels esforços a la racionalització de la despesa.

Així, l’expedient planteja una actualització mitjana de les ordenances del 6%. Aquest increment de la pressió fiscal, però, es manté uns 3 punts per sota de l’augment de l’IPC dels darrers dos anys més el previst pel 2012 (9%).

Eixos principals de l’expedient d’ordenances

  • L’expedient de modificació d’ordenances proposa un increment mitjà del 6%.
  • 1 ordenança es redueix.
  • 12 ordenances es congelen, i ni tan sols incrementen l’IPC previst pel 2012.
  • 9 ordenances s’actualitzen un 7%; per sota de l’IPC dels darrers anys.
  • La taxa de recollida d’escombraries s’incrementa un 27% per adaptar-se al cost real del servei i a l’amortització de la xarxa de recollida pneumàtica.
  • Es mantenen totes les bonificacions i s’augmenta la bonificació per la domiciliació de l’IBI.

Una ordenança es redueix
L’expedient de modificació d’ordenances planteja pel 2012 la reducció en un 15% de l’ordenança d’Ocupació de domini públic (terrases, taules i cadires).

Dotze ordenances es congelen
Un total d’12 ordenances es congelen, la qual cosa representa una rebaixa de la pressió fiscal, ja que no s’actualitza l’IPC. Com a mesura d’incentiu fiscal a l’activitat econòmica i la creació de llocs de treball, la proposta de modificació d’ordenances proposa la congelació de tributs lligats a l’activitat econòmica, com són IAE, ICIO, Plusvàlua, Activitats, Llicències autotaxis, Serveis cartografia, Serveis urbanístics, Domini públic empreses de serveis i telefonia i l’Aprofitament béns municipals (parades exterior mercat municipal)

Igualment, l’expedient també proposa la congelació de l’Impost de vehicles, un dels que afecta a més ciutadans.

Nou ordenances s’actualitzen amb l’IPC
Amb caràcter general, es proposa una actualització del 7% per a 9 ordenances, d’acord amb l’increment de l’IPC dels darrers anys. Aquestes són: IBI, Servei grua, Expedició de documents, Serveis de cementiri, Serveis Guàrdia Urbana, Guals, Recollida d’animals, Recollida de residus comercials, i la resta d’aprofitaments de domini públic.

En relació a l’IBI, aquesta actualització suposa una variació de la quota per a un immoble tipus d’uns 22 euros anuals o uns 1,8 euros al mes (de 313 euros l’any a 335).

Una ordenança s’incrementa
Finalment, la taxa pel servei de recollida i eliminació d’escombraries creix d’un 27% per adaptar-se al cost real del servei (que l’any que ve s’incrementa en 2 milions d’eurs) i a l’amortització de la xarxa de recollida pneumàtica (amb una inversió d’uns 12 milions d’euros, cosa que ha encarit els costos del servei). Aquest augment busca l’equilibri financer del contracte i evitar la disminució significativa del servei.

Aplicat al rebut d’un pis de menys de 100 m , l’increment de la taxa es tradueix en un augment de la quota anual de 95,90 euros a 121,70 (uns 25,8 euros anuals).

Bonificacions
L’expedient de modificació d’ordenances fiscals manté totes les bonificacions en vigor; i incrementa la bonificació per als contribuents que domiciliïn l’IBI, que passa del 0,5% al 2,5%. Per a aquests contribuents, l’augment real de l’IBI per a l’any vinent serà del 5,5%.

D’altra banda, seguint la política iniciada respecte a les subvencions, s’ha introduït el requisit d’un mínim de 2 anys de residència per gaudir de determinades bonificacions.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.