Notes de premsa
L’Agència Reus Promoció coordinarà la promoció integral de tota la ciutat
vern de Reus crearà l’Agència Reus Promoció per transformar el Patronat Municipal de Turisme i Comerç en un instrument de promoció integral de ciutat, obert a la participació de la ciutadania i capaç de crear i impulsar sinergies entre les iniciatives comercials, turístiques, culturals, esportives, gastronòmiques i firals que se celebrin a la ciutat. El nou ens, del qual ara en començarà la tramitació administrativa per a la seva constitució, fomentarà el treball conjunt amb tots els agents de la ciutat per una promoció estratègica, comuna i coordinada de la marca Reus.
Un dels objectius més ambiciosos de l’agència és posicionar la ciutat de Reus a Catalunya i a la resta d’Espanya, i donar a conèixer més enllà de l’àmbit territorial d’influència més directe l’enorme atractiu que té la ciutat.
Les principals característiques que defineixen l’Agència Reus Promoció són:
- S’amplien els objectius, de la promoció del turisme i del comerç, a la promoció general de la ciutat.
- Fomenta la representació i la participació, amb més presència del sector privat, i obert a la ciutadania i entitats amb idees, projectes i iniciatives per reforçar la marca Reus.
- Permet la coordinació global i efectiva de les activitats i dels recursos relacionats amb la promoció de la ciutat, tant públics com privats.
- S’incorporen les funcions de l’Agència del Paisatge Urbà.
La nova agència de promoció treballarà per aglutinar i coordinar les activitats que ja es realitzen o es pugui plantejar des de la ciutadania, les entitats i organitzacions com la Cambra de Comerç, la Unió de Botiguers, el Tomb de Reus o l’Associació d’Hosteleria. L’execució dels projectes correspon a cadascuna de les associacions, sempre amb el suport de l’agència.
La participació i la col·laboració amb la societat civil estan definides en la mateixa organització interna de l’agència, ja que es preveu treballar a partir de taules de treball periòdiques sobre els diferents temes que es puguin plantejar. L’agència estarà presidida per l’alcalde, que la delegarà a la regidora de Promoció Econòmica, Alícia Alegret.
L’àgència donarà suport a iniciatives ja consolidades a la ciutat com el Ganxet Pinxo, la Campanya de Nadal, o el Reus Viu el Vi; així com activitats pròpies de l’Ajuntament, com les festes majors, o festivals com el Cos o el Trapezi, etc. Però també ha de ser un canalitzador de tot allò que a nivell ciutadà pugui servir per complementar i enriquir aquestes activitats
Un dels reptes de l’agència és també aconseguir crear sinergies i fluxes més directes entre els visitants de FiraReus i la ciutat
Un dels projectes que presentarà l’agència és un «calendari de ciutat», amb una planificació racional, ordenada i coordinada dels esdeveniments que es programin a la ciutat.