Notes de premsa
«Reus Shopping Day», nova campanya per reforçar la capitalitat comercial de la Costa Daurada
tronat Municipal de Turisme i Comerç de Reus, a proposta i amb la col·laboració de les entitats comercials de la ciutat, posa en marxa aquest estiu la nova campanya «Reus Shopping Day» per reforçar Reus com a capital comercial de la Costa Daurada en una època cada vegada més importants de vendes per al sector com és la temporada d’estiu. La campanya compta amb el suport de la Cambra de Comerç, la Unió de Botiguers, El Tomb de Reus, el Centre Comercial El Pallol, l’Eix comercial Prim-Sunyer, i els mercats Central i del Carrilet.
«Reus Shopping Day» està dirigit principalment als turistes que passen les seves vacances a la Costa Daurada (molt especialment el turista rus), però també als ciutadans i residents a l’àrea d’influència. La campanya es desenvoluparà del 4 de juliol al 12 de setembre.
Els principals objectius de la campanya «Reus Shopping Day» són: posicionar Reus com la ciutat de compres de la Costa Daurada, incrementar les vendes i el consum a Reus en època d’estiu, i transmetre la imatge de ciutat comercial capdavantera amb iniciatives novedoses
Aquesta nova iniciativa vol millorar l’atractiu de l’experiència de comprar a Reus i al mateix temps, l’adaptació del comerç de la ciutat als hàbits de la majoria dels turistes que passen les vacances a la costa. Per aquest motiu, la campanya proposa els dimecres d’estiu com a dia especial de compres a la ciutat, en què els establiments participants romandran oberts al migdia i oferiran una atenció especial als seus compradors (descomptes, regals, promocions especials, degustacions de productes, etc...) perquè l’experiència de compra sigui molt satisfactòria.
El Patronat Municipal de Turisme i Comerç s’encarrega de la coordinació general i divulgació de la campanya, mentre que les entitats comercials promouen la implicació del seus establiments comercials associats perquè hi participin. Es tracta d’un exemple d’iniciativa conjunta i compartida entre la part pública (l’Ajuntament) i la part privada (les entitats comercials i els establiments comercials), seguint la nova filosofia de promoció de la futura Agència de Promoció de Ciutat.
El nombre d’establiments comercials que s’han adherit a la campanya és de 151, xifra que es considera molt positiva i que confirma que les expectatives que s’han creat són molt bones
Restaurants i mercats
Per complementar aquesta acció i donar més contingut als dimecres de «Reus Shopping Day» , també es compta amb la participació de 23 restaurants de la ciutat i dels mercats Central i del Carrilet, què també realitzaran accions especials els dies que dura la campanya.
D’una banda, els restaurants participants obsequiaran a tots els clients que es quedin a dinar als seus establiments amb un típic vermut de Reus i un aperitiu. Per la seva part, les parades del Mercat Central i del Carrilet participants a la campanya, que obriran en el seu horari habitual de dimecres (fins al es 14:00 h), obsequiaran als seus clients amb degustacions dels seus productes.
Divulgació de la campanya
Per promocionar la nova campanya s’han realitzat les següents accions de divulgació:
- Edició d’una guia establiments participants que es distribuiran als principals nuclis turístics de la Costa Daurada
- Contactes amb els principals tour operadors de la costa perquè puguin informar dels avantatges de la campanya als seus clients
- Campanya de promoció als mitjans de comunicació, dirigida al públic resident i de l’àrea d’influència
- Identificació establiments participants: ambientació comercial als carrers
«Reus Shopping Day» és una experiència de promoció comercial pionera i novedosa. Un cop finalitzada aquesta primera edició, es valorarà conjuntament amb el sector comercial i de restauració de la ciutat els resultats globals i l’impacte que ha tingut.