Notes de premsa

El Servei d’assessorament sobre el deute hipotecari resol 47 casos en set mesos

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 17/10/2012

El Servei d’assessorament sobre el deute hipotecari de l’Ajuntament de Reus ha resolt 47 casos des que va entrar en funcionament el passat mes de març. Actualment, el servei té en tràmit 37 casos més. El servei municipal, creat per les àrees de Benestar Social i d’Arquitectura i Urbanisme, va adreçat a les famílies amb dificultats per atendre el pagament dels préstecs hipotecaris i que es troben, per aquesta causa, en risc de perdre el seu habitatge.

L’Ajuntament de Reus està donant resposta a 305 persones que viuen en els habitatges hipotecats que formen part dels 84 expedients, ja tancats o en tràmit, gestionats des de la creació del servei d’assessorament hipotecari el passat mes de març.

Dels 47 expedients resolts, 31 són consultes i assessoraments (de persones que desconeixen les condicions concretes de la seva hipoteca, persones que han de prendre alguna decisió sobre alguna proposta que els ha fet el banc, etc…); 6 s’han resolt amb la dació de l’habitatge en pagament del deute; 2 amb dació amb lloguer social, que permet la residència en el mateix immoble; 7 amb l’adequació de la quota; i 1 amb dació parcial. Les altres 37 visites continuen en tràmit.

El perfil majoritari dels usuaris del servei és de persones d’entre 30-45 anys d’edat i amb una mitjana d’ingressos d’entre 500 i 1.000 euros mensuals. I el perfil de la unitat de convivència és, majoritàriament, el d’una parella amb fills al càrrec o una familia nombrosa.

El servei respon a la responsabilitat municipal d’acolliment a les famílies en risc de pèrdua de l’habitatge; i es coordina amb l’Ofideute, el servei d’assessorament sobre el deute hipotecari impulsat per l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per atendre les consultes de la ciutadania respecte a les dificultats relacionades amb el pagament dels seus préstecs hipotecaris destinats a la compra del seu habitatge habitual i sobre les seves responsabilitats contractuals.

La regidora cap de l’Àrea de Benestar Social, Montserrat Vilella, considera que el servei municipal «és una eina útil perquè ofereix acompanyament, informació i assessorament a famílies que se senten soles davant una situació complicada com és no poder pagar la hipoteca, però, sobretot, perquè està donant molt bons resultats: dóna resposta i aporta solucions als problemes de risc d’exclusió residencial».

El regidor cap de l’`Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, Miquel Domingo, afegeix: «Les dades ens demostren que la vam encertar posant en marxa aquest servei: és una necessitat que ens reclama la ciutadania, i des de l’Ajuntament intenem donar-hi resposta en la mesura de les nostres possibilitats.

A qui s’adreça el servei?
A les famílies que no poden fer front al pagament del préstec amb garantia immobiliària que estan en risc de perdre el seu habitatge principal i no tenen altres propietats immobles i als avaladors de préstecs amb garantia hipotecària que, per motiu d’impagament, estiguin en risc de perdre el seu habitatge.

Com funciona?
Aquest servei és d’àmbit local i es desenvolupa amb conveni amb l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i amb coordinació amb el servei Ofideute de Generalitat de Catalunya. El servei fa els primers contactes amb les famílies afectades i les entitats financeres per valorar si es pot resoldre el cas a través de la mediació. Si s’addiu a les característiques del servei, el cas es deriva a l’Ofideute, que fa la mediació entre la família i l’entitat financera per intentar trobar una estratègia per atendre el deute i evitar el risc d’exclusió social

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.