Notes de premsa

Obert el termini per sol·licitar la bonificació de l'IBI per a les famíles nombroses

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 17/01/2013

Les famílies nombroses empadronades a Reus des de fa dos anys es beneficiaran de la bonificació de l'Impost sobre béns immobles urbans (IBI), si ho sol·liciten durant aquest mes de gener.

La tramitació d'aquesta sol·licitud es por fer telemàticament mitjançant el certificat digital, de manera presencial al Servei d'Atenció i Informació al Contribuent -SAIC- (Carrer Sant Llorenç, 25 - 43201 Reus) o a l'Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Plaça del Mercadal, 1 - 43201 Reus) i a través del correu postal (Registre general – Plaça del Mercadal, 1 - 43201 Reus).

El rebut de l’IBI objecte de bonificació serà el de l’immoble que constitueixi l’habitatge habitual, que és aquell que figura com a domicili del sol·licitant en el padró municipal d’habitants, i que constitueix la residència habitual de tots els membres de la unitat familiar que ostenti la condició de família nombrosa.

Aquesta bonificació seguirà el següent escalat:
• Família nombrosa de 3 fills, 2 fills i un d’ells minusvàlid o discapacitat, 4 fills: 45%
• Família nombrosa de 5 fills: 55%
• Família nombrosa de 6 fills: 65%
• Família nombrosa de 7 fills o més: 90%
Poden accedir a aquesta bonificació les persones que hagin de pagar l’IBI, i que ostentin la condició de titulars de la targeta de família nombrosa en la data del meritament de l’impost, sempre i quan compleixin els requisits següents:

  • Es considera que integren la unitat familiar tots els membres empadronats al domicili familiar habitual vinculats amb algun grau de parentiu amb la persona sol·licitant.
  • El titular a efectes de l’IBI acredita almenys 2 anys de residència habitual a l’immoble objecte de bonificació, comptats amb anterioritat al meritament de l’impost.

Aquesta bonificació s'ha de sol·licitar per escrit cada any, declarant reunir les condicions requerides. Per realitzar aquest tràmit, que és gratuït, cal presentar la documentació següent:

  • Fotocòpia del DNI del subjecte passiu.
  • Fotocòpia del títol de família nombrosa vigent, expedit per l’administració competent.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.