Notes de premsa
El Govern de Reus reclama la connexió de l’estació amb el «Tercer Fil», com a solució provisional
El govern de Reus reclama la connexió de l’estació de trens de Reus amb el «Tercer fil», com a solució provisional per al transport de passatgers i de mercaderies amb ample europeu. La proposta reusenca planteja la utilització de traçats ferroviaris actuals i la recuperació de trams de la via Reus-Roda actualment en desús.
El govern de Reus planteja aquesta solució provisional, però manté l’aposta, com a solució definitiva, per la construcció d’un nou traçat al voltant de la variant de la carretera C-14 que enllaci amb la via Reus-Roda.
Miquel Domingo, regidor d’Aqruitectura i Urbanisme, afirma que «des de l’Ajuntament de Reus sempre hem defensat la recuperació de la via de Roda. És la opció que té el consens necessari de tot el territori i les administracions». I afegeix: «Mentre aquesta solució no arriba, el tercer fil es una opció provisional que resol una part del problema i, per tant, és una oportunitat real que cal aprofitar».
«Malgrat la seva provisionalitat, la connexió de la ciutat amb ample europeu es una oportunitat que no podem desaprofitar, ni com a ciutat ni com a territori. Com a ciutat, obre noves oportunitats en el transport de passatgers; Com a territori, permet la interconnexió dels centres productors de mercaderies de Reus i de les poblacions de l’entorn amb el tercer fil. I aquí ens hauríem d’estendre fins al polígon de Constantí, el complex de Repsol i incloent, per que no, les poblacions del Morell i La Pobla», afegeix Domingo.
La proposta definitiva de recuperació de la línia Reus-Roda parteix del principi de solidaritat territorial. Reus mostra la seva disposició a facilitar el pas de mercaderies pel terme municipal per evitar que circulin per l’interior de cap nucli habitat.
Així mateix, la proposta és també una solució definitiva. El traçat a llevant de la varaint est de Reus no hipoteca els futurs creixements de la ciutat. Aquesta proposta està recollida al Pla Territorial Sectorial del Camp de Tarragona i al Pla Director Urbanístic de les Comarques Centrals del Camp de Tarragona.
Finalment, es tracta d’una solució de futur, ja que treu part de les mercaderies que circulen pel nucli urbà de Reus; i obre la porta al trasllat de la via del transport de viatges i a reconvertir l’anomenat cinturó de ferro en un passeig o en un servei de rodalies lleuger.
Mentre no es defineix aquesta solució definitiva, el Govern de Reus aposta pel «Tercer Fil» com a solució provisional.