Ple ordinari 2013-05-10

Cerca sessions de Ple

E.g., 22/12/2024
E.g., 22/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 10 Maig, 2013

Acta 07/2013

EXTRACTE DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 10 DE MAIG DE 2013

1. Aprovació actes sessions anteriors.

S'aproven les actes de les sessions dels dies 8 de març i 5 d’abril de 2013.

2. Informació de l’Alcaldia.

MOCIONS DE L’ALCALDIA

3. Alcaldia. Nomenament de membres i representants en òrgans municipals complementaris i entitats. Canvi de nom de Comissió Especial.

S'acorda:

Primer. Canviar la denominació de la Comissió Especial sobre Polítiques d’Habitatge per la de Comissió Especial de Polítiques d’Habitatge Social.

Segon. Designar els membres dels següents òrgans municipals complementaris, de l’Associació Xarxa FP i de la Fundació URV:

COMISSIÓ ESPECIAL DE POLÍTIQUES D’HABITATGE SOCIAL

President:
• Molt Il·lustre Sr. Carles Pellicer Punyed

Regidor delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme:
• Sr. Miquel Domingo Rodríguez

Un regidor de cada grup polític municipal:
• (CIU) Sra. Montserrat Vilella Cuadrada en substitució del Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
• (PSC-PM) Sr. Josep Allueva Latorre en substitució del Sr. Jordi Lamas Martínez
• (PP) Sra. Misericòrdia Bonfill Ramon en substitució del Sr. Marcos Massó Cavallé
• (AREUS) Sra. Misericòrdia Fargas Buquera
• (CUP) Sr. David Vidal Caballé

CONSELL MUNICIPAL DE LA GENT GRAN

Un representant de cadascun dels sindicats majoritaris:
• CCOO Unió Comarcal del Baix Camp: Sr. Carmelo Bargalló Pascual (representant titular) i Sr. Joan Cabré Casella (representant suplent).

CONSELL MUNICIPAL DE SERVEIS SOCIALS

Un/a representant de cadascun dels col·legis professionals de Diplomats en Treball Social i del col·legi de Diplomats en Educació Social:
• COL·LEGI EDUCADORS I EDUCADORS SOCIALS DE CATALUNYA (CEESC), Sra. Marta Garreta Giner en substitució del Sr. Joan Figueras Vila (representant titular), Sr. José Luis Cabrera Merino (representant suplent)

CONSELL MUNICIPAL DE MEDI AMBIENT

Un/a representant de cada grup municipal:
• (CUP) Sr. Josep Damià Vernet Barceló en substitució del Sr. David Rullo Pinyol

ASSOCIACIÓ XARXA FP

Assemblea General, amb un màxim de dos representants de la ciutat:
• Un/a representant de la ciutat: Sra. Maria Dolors Sardà Lozano
• El/la responsable de Mobilitat (estudiants i professorat) de la ciutat: Sra. Silvia Parés Ribé

FUNDACIÓ UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI

Un representant de l’Ajuntament de Reus
• Sr. Marc Arza Nolla

Una persona més, vinculada a l’entorn empresarial o a l’entorn formatiu de la Ciutat de Reus que pugui facilitar la missió de la Fundació URV.
• Es proposa el nomenament del Sr. Andreu Pintaluba Mitjà, en substitució del Sr. Joaquim Barriach Sugrañes

4. Alcaldia. Formulació d’una línia d’ajuts a les persones i famílies afectades per la dació en pagament fora de l’àmbit d’aplicació del RD-llei 6/2012, de 10 de març, de Mesures Urgents de Protecció de Deutors Hipotecaris sense recursos.

S'acorda:

Primer. Redactar un estudi per tal de subvencionar a les persones i famílies afectades per situacions en les que, havent-se efectuat una transmissió relacionada de forma directa amb la cancel·lació total o parcial d’un crèdit hipotecari, trobant-se en una situació greu d’impagament, per incapacitat econòmica, ha de continuar fent front al deute de la plusvàlua per quedar excloses de l’àmbit d’aplicació del RD-llei 6/2012, de 9 de març, de Mesures Urgents de Protecció de Deutors Hipotecaris sense recursos.
Segon. Facultar la Junta de Govern per tal que aprovi, si s’escau, l’esmentat estudi per articular el mecanisme d’aquests ajuts.

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

5. Alcaldia. Concessió de la Menció Honorífica Municipal a la Penya Blanc Blava de Reus i Comarca.

S'acorda:

Concedir a la PENYA BLANC BLAVA DE REUS I COMARCA, la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ella concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

6. Alcaldia. Concessió de la Menció Honorífica Municipal a la Delegació de Reus de la Lliga contra el Càncer de les comarques de Tarragona i Terres de l’Ebre.

S'acorda:

Concedir a la Delegació de Reus de la LLIGA CONTRA EL CÀNCER DE LES COMARQUES DE TARRAGONA I TERRES DE L’EBRE, la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ella concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

7. Alcaldia. Concessió de la Menció Honorífica Municipal a la l’Escola de Música del Centre de Lectura de Reus.

S'acorda:

Concedir a l’Escola de Música del Centre de Lectura de Reus la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ella concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

8. Intervenció. Donar compte de l’Informe d’Intervenció trimestral sobre el Pla d’Ajust, previst al RDL 4/2012. Primer trimestre 2013.

Es dóna compte de l'informe que seguidament es reprodueix:

“INFORME DEL INTERVENTOR GENERAL, DE SEGUIMIENTO DEL PLAN DE AJUSTE PREVISTO EN EL RDL 4/2012, APROBADO POR EL AYUNTAMIENTO DE REUS EN FECHA 27 DE MARZO DE 2012 A FECHA 31 DE MARZO DE 2013

1. Carácter preceptivo del informe:

De acuerdo con el articulo 10 del RDL 7/2012, de 9 de marzo, por el que se crea el Fondo para la financiación de los pagos a proveedores, en relación con el articulo 10 de la Orden HAP/2105/2012 de 1 de octubre, que desarrolla la periodicidad y el contenido del informe de intervención de seguimiento del Plan de ajuste, se redacta el presente informe por parte del órgano Interventor de la entidad local.

2. Antecedentes: Plan de Ajuste de 27 de marzo de 2012.

El Pleno del Ayuntamiento de Reus aprobó en fecha 27 de marzo de 2012 el Plan de Ajuste previsto en el RDL 4/2012, tras la certificación de fecha 14 de marzo de 2012 de la Intervención general relativa a las obligaciones que cumplían con los requisitos del articulo 2 del citado Real Decreto.

Una vez validado el plan de Ajuste por parte del Ministerio de Hacienda y autorizada la operación de crédito correspondiente, finalmente, de acuerdo con la deuda existente en el momento de la formalización de las operaciones, la operación de crédito ascendió a 36.619.729,85 €.

Modificación del ámbito subjetivo de las entidades que consolidan a efectos de estabilidad presupuestaria y, en consecuencia, en las entidades afectadas por el Plan de ajuste

La Intervención General de la Administración del Estado ha resuelto clasificar a las entidades dependientes del Ayuntamiento de Reus durante el mes de marzo de 2013.

Hasta la fecha y en defecto de clasificación, las Bases de ejecución del presupuesto del Ayuntamiento de Reus establecían un perímetro de consolidación a efectos de contabilidad nacional. La clasificación de la IGAE ha modificado ese perímetro con la clasificación de Innova SA como perteneciente al sector Administraciones públicas, así como la incorporación de otras entidades dependientes que no consolidan en términos del TRLRHL.

Esta clasificación afecta al ámbito subjetivo de seguimiento del Plan de Ajuste, al incorporar a la sociedad Innova sA, quedando el ámbito subjetivo como sigue:

Entidad Clasificación BEP Clasificación IGAE Consolidación a efectos de seguimiento del Plan de ajuste
Ayuntamiento de Reus AAPP AAPP Si
IMAC AAPP AAPP Si
IMFE AAPP AAPP Si
Agencia promoció de ciutat AAPP AAPP Si
IMMR AAPP AAPP Si
Institut de Puericultura AAPP AAPP Si
EPEL Innova AAPP AAPP Si
Hospital USJR AAPP AAPP Si
Gecohsa AAPP AAPP Si
SAGESA SA AAPP AAPP Si
Reus Transport públic AAPP AAPP Si
Rellsa AAPP AAPP Si
GINSA AIE AAPP AAPP Si
Centre MQ AAPP Pendiente de clasificar Si
Centre Oftalmològic de Reus AAPP Pendiente de clasificar Si
Laboratori RCT AAPP Pendiente de clasificar Si
Innova SA Sociedades no financieras AAPP Si

Las entidades que no consolidan a efectos de la ley de haciendas locales, como son los consorcios, fundaciones etc, y que tampoco forman parte del ámbito subjetivo del RDL 4/2012, pese a estar clasificados por la IGAE como entidades dependientes del Ayuntamiento de Reus y pertenecientes al sector Administraciones públicas, no se han considerado a los efectos del seguimiento del Plan de Ajuste.

La incorporación de Innova SA al ámbito subjetivo del Plan de ajuste tiene importantes consecuencias en relación al nivel de deuda que supone la integración de esta sociedad íntegramente municipal.

3. Información relativa a la ejecución del Plan de Ajuste de 27 de marzo de 2012

El articulo 10 de la Orden HAP/2105/2012 de 1 de octubre, por la que se desarrollan las obligaciones de suministro de información previstas en la Ley Orgánica 2/2012, de 27 de abril, de Estabilidad Presupuestaria y Sostenibilidad Financiera, establece la obligación de remisión antes del día 15 posterior a la finalización del trimestre natural, tratándose de entidades incluidas en el ámbito subjetivo del artículo 111 del RDL 2/2004, que aprueba el texto refundido de la Ley reguladora de las haciendas locales, de un informe del órgano interventor en relación al cumplimento del Plan de Ajuste, con el siguiente contenido mínimo:

a) Resumen trimestral del estado de ejecución del presupuesto. Se incluye información referida a la previsión de liquidación del ejercicio, considerando la ejecución trimestral acumulada.

b) Ejecución de las medidas de ingresos y gastos previstas en el Plan y, en su caso, de las medidas adicionales adoptadas.

c) Comparación de los detalles informativos anteriores con las previsiones contenidas en el Plan para ese año y explicación, en su caso, de las desviaciones.

De acuerdo con las previsiones del Plan de Ajuste, los datos aportados se expresan en miles de euros, y se presentan con carácter consolidado, referido al grupo de entidades que no se financian mayoritariamente con ingresos de mercado, según la clasificación establecida por el Pleno del Ayuntamiento de Reus, a falta de la concreción por parte de la IGAE del perímetro de consolidación definitivo de acuerdo con la clasificación que corresponda.

3.1 Resumen trimestral del estado de ejecución del presupuesto.

3.1.1- Ingresos

Datos del Plan de Ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial + modificaciones) Desviación del plan/presupuesto 1 trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación estimación anual/plan ajuste

Ingresos Corrientes: 268.711,91 261.242,25 -2,78% 101.523,57 260.118,82 -3,20
Ingresos de Capital: 0,00 7.816,07 0,00% 0,21 7.816,07 0,00%
Ingresos no financieros 268.711,91 269.058,32 0,13% 101.523,78 267.934,89 -0,29
Ingresos financieros 0,00 5.522,43 0,00% 0,0 0,00 0,00%
Ingresos totales: 268.711,91 274.580,75 2,18% 101.523,78 267.934,89 -0,29%

Las variaciones más significativas se producen en el apartado de ingresos no financieros de capital y en los ingresos financieros, ya se informó con motivo de la aprobación del Plan de Ajuste que las operaciones de capital se planificarían según se vayan acordando los respectivos presupuestos anuales.

La proyección de los ingresos corrientes a 31 de diciembre significa una reducción de la previsión del -3,20% respecto del Plan de ajuste, este dato muestra la disminución de actividad de algunas de las entidades dependientes. Lógicamente esta disminución de los ingresos corrientes viene acompañada de una reducción de los gastos corrientes del -5,07% respecto a las previsiones del Plan, lo que conlleva neutralidad financiera de las respectivas desviaciones.

Ajustes propuestos en el Plan en materia de ingresos

Respecto los ajustes propuestos en materia de ingresos, el Presupuesto general aprobado del ejercicio de 2013 incorpora una disminución de la previsión de los ingresos de -7.798,79 miles de euros. Esta desviación responde a la variación de la actividad de las empresas municipales asociadas al concierto sanitario.

3.1.2 - Gastos

Datos del Plan de ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial+modificaciones) Desviació del plan/presupuesto 1 trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación de la estimación anual/plan de ajuste

Gastos Corrientes: 254.377,97 243.085,38 -4,44% 53.026,26 241.481,05 -5,07%
Gastos de Capital: 0,00 15.791,63 0,00% 462,11 15.147,71 0,00%
Gastos no financieros: 254.377,97 258.877,01 1,77% 53.488,37 256.628,76 0,88%
Gastos financieros: 11.375,27 20.572,82 80,86% 3.729,05 20.421,07 79,52%
Gastos totales: 265.753,24 279.449,83 5,15% 57.217,42 277.049,83 4,25%

Las variaciones más significativas se producen en el apartado de gastos no financieros de capital y en los gastos financieros, ya se informo con motivo de la aprobación del Plan de Ajuste que las operaciones de capital se planificarían según se vayan acordando los respectivos presupuestos anuales.

La reducción de los gastos corrientes y el seguimiento de las medidas ya se ha explicado en el apartado de ingresos.

Periodo medio de pago a proveedores

El periodo de pago medio a proveedores se situó, a 31/03/2013, en 156 dias, la evolución del periodo del Plan de ajuste es la siguiente:

Periodo medio de pago a 30/09/2012 176 Variación
Periodo medio de pago a 31/12/2012 166 -6%
Periodo medio de pago a 31/03/2013 156 -6%

Hay que significar que en la explicación de los motivos que originaron la situación de desequilibrio en la tesorería del Ayuntamiento, se encontraba, entre otras causas, por el retraso generalizado de la deuda que otras administraciones públicas, especialmente la autonómica. En el informe de 14 de enero de 2013 se cifraba en 23,09 millnes de euros a 31 de diciembre de 2012 mas la deuda de la Generalitat de Catalunya con el grupo de empresas municipales, por valor de 27,7 millones de euros, con lo que la deuda total de la administración autonómica con el municipio de Reus se eleva a 50,79 millones de euros.

A fecha del presente informa, según los últimos datos disponibles, esa deuda se ha incrementado en 11,7 millones de euros, con lo que la deuda total asciende a 62,49 millones de euros.

Naturalmente, este impago generalizado lleva a una situación de desequilibrio o de iliquidez en la tesorería del Ayuntamiento y de sus entidades dependientes, que provoca un incremento respecto el plazo fijado como objetivo del Plan de ajuste.

Esta situación no encuentra su origen en un desequilibrio presupuestario (como si explicaba el remanente de tesorería negativo a 31/12/2011), si no simplemente en el retraso generalizado de otra administración en atender sus obligaciones respecto esta entidad local.

En la medida en que esta situación no se resuelva, de forma temporal, no se podrá atender al pago de las obligaciones en plazos razonables. Tampoco, a criterio de quien subscribe, es necesario tomar mayores medidas de ajuste cuando se trata de otras administraciones las que deberían ajustar su déficit para atender a obligaciones ya comprometidas y reconocidas, de acuerdo con los convenios que rigen las obligaciones de pago respecto esta entidad local.

3.1.3 Deuda

En relación al saldo y movimiento de la deuda, la información facilitada es la siguiente:

Datos del Plan de ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial + modificaciones) Desviación del plan/presupuesto 1 trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación de estimación anual/plan ajuste

Deuda viva a 31 diciembre 173.502,46 313.295,08 80,6% 309.509,27 290.852,23 67,64%
A corto plazo: 11.688,46 1.979,28 -83% 1.792,82 0,00 -100,0%
A largo plazo: 161.814,00 311.315,80 92,4% 307.586,45 290.852,23 79,74%
Operación deuda RDL 4/2012 37.391,29 36.584,17 -2,16% 36.584,17 36.584,17 -2,16%
Resto operaciones deuda a largo plazo 124.422,71 274.731,63 120% 271.002,28 254.268,06 104%
Anualidades operaciones deuda largo plazo 16.505,14 30.263,10 83% 5.105,03 30.263,10 23,98%
Cuota total amortización del ppal. 11.375,27 20.463,29 79,9% 3.729,35 20.463,29 79,9%
Operación deuda RDL 4/2012 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00%
Resto operaciones deuda a largo plazo 11.375,27 20.463,29 79,9% 3.729,35 20.463,29 79,9%
Datos del Plan ajuste Datos del Presupuesto Prev.inicial + modificaciones Desviación del plan/presupuesto 1 trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación de la estimación anual/plan ajuste
Cuota total intereses: 5.129,87 9.799,81 91% 1.375,68 9.799,81 91%
Operación deuda RDL 4/2012 1.869,56 2.000,00 502,98 2.000,00 7%
Resto operaciones deuda a largo plazo 3.260,31 7.799,81 80,8% 872,70 7.799,81 139%

La principal desviación se produce al preveer el Plan de ajuste una cuota de liquidación anual, mientras que la periodicidad de liquidación de los préstamos finalmente ha sido trimestral.

Respecto al resto de magnitudes, cabe destacar el hecho explicado en el apartado 2 del informe, al considerar que la modificación del ámbito subjetivo de las entidades consideradas AAPP a efectos de contabilidad nacional determina la inclusión de Innova SA, cuya deuda a 1/1/2013 asciende a 129,41 millones de euros.

4. Magnitudes financieras y presupuestarias

Se informa respecto la capacidad y necesidad de financiación de la Corporación. La disminución de la capacidad de financiación respecto a las previsiones del Plan de Ajuste se deben, en parte, a la financiación de Inversions con cargo a exceso de financiación afectada de ejercicios anteriores, por una magnitud estimada provisionalmente en 5.522,43 miles de euros. Sin considerar esta incorporación de remanentes de crédito obligatoria según la previsión del articulo 182 del TRLRHL, la capacidad de financiación del ejercicio hubiera ascendido realmente a 17.718,96 miles de euros.

El ahorro neto estimado a fin de ejercicio es negativo por la mayor amortización que soporta la entidad participada Innova SA.

Datos del Plan ajuste Datos del Presupuesto Prev.inicial + modificacione Desviación del plan/presupuesto 1 trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación de la estimación anual/plan ajuste

Ahorro bruto 14.333,94 18.156,87 26,67% 48.497,31 18.637,77 30,03%
Ahorro neto 2.958,67 -2.306,42 -177% 44.767,96 -1.825,52 -161%
Saldo de operaciones no financieras 14.333,94 10.181,31 -64,42% 48.035,41 11.306,13 -21,12%
Ajustes SEC 0,00 890,40 0,00% 126,78 890,40 0,00%
Capacidad o necesidad de financiación 14.333,94 11.071,71 -35,18% 48.162,19 12.196,53 -27,34%

5. Conclusiones

De acuerdo con los estados de ejecución y las proyecciones realizadas, El Plan de Ajuste, a fecha 31 de marzo de 2013, se está ejecutando, en términos agregados, de acuerdo con las previsiones contenidas en el propio Plan.

No se aprecian desviaciones significativas en relación a las medidas adoptadas, si bien en relación al nivel de deuda, es muy destacable el impacto producido por la modificación del ámbito subjetivo y la inclusión de Innova SA en las previsiones de deuda.

No se cumple con carácter general, de acuerdo con los motivos expuestos, con el plazo de pago a proveedores previsto en el Plan de Ajuste, que era de 30 días, situándose a fecha 31/03/2013 en 156 días.

Este informe, debe ser elevado al Pleno para su conocimiento, de acuerdo con lo previsto en el articulo 10 del RDL 7/2012.
Reus, 15 de abril de 2013

El Interventor general

Baldomero Rovira López”

9. Recursos Humans. Modificació de l’acord del Ple de data 22 de desembre de 2012, sobre el complement d’incapacitat laboral.

S'acorda:

Primer. Modificar l’acord de Ple de data 22 de desembre de 2012 sobre el complement d’incapacitat laboral:

Afegir un nou paràgraf a l’acord que diu “En les situacions d’incapacitat temporal que comportin hospitalització o intervenció quirúrgica, amb independència que sobrevinguin amb posterioritat a l’inici de la incapacitat i sempre que es corresponguin amb el mateix procés patològic, així com les derivades de processos oncològics, la prestació reconeguda per la Seguretat Social es complementarà, des del primer dia, fins al cent per cent de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en què va tenir lloc la incapacitat. A aquests efectes, els supòsits d’intervenció quirúrgica es complementaran sempre que requereixin repós domiciliari i derivin dels tractaments inclosos en la cartera bàsica de serveis del sistema nacional de salut.”

Segon. Els efectes d’aquesta modificació seran des del primer de maig de 2013.

10. Recursos Humans. Catàleg de llocs de treball 2013.

S’acorda:

1r. Aprovar el catàleg de llocs de treball de l’Ajuntament de Reus a efectes de complement específic, d’acord amb el que diu l’article 170 del Reglament de personal al servei de les Entitats locals, en relació amb la Disposició Transitòria segona del RD 861/86, i que consta com Annex al present Dictamen.

2n. Assignar els nivells de complement de destinació en la forma establerta per l’esmentat catàleg.

3r. Fixar la quantitat global anual destinada a assignació de complements específics als funcionaris, en el 74,92% de la massa salarial.

4t. Fixar la quantitat global anual destinada a complement de productivitat als funcionaris, en el 13,88% de la massa salarial.

5è. Fixar la quantia global anual destinada a gratificacions dels funcionaris, en el 2,25% de la massa salarial.

6è. Aprovar els criteris que han de regir la concessió del complement de productivitat, segons la quantitat global assignada, els quals queden establerts de la següent forma:

a) Especial rendiment, activitat extraordinària i l’interès i iniciativa amb els que els funcionaris desenvolupin el seu treball.

b) Retribuirà aquells funcionaris que portin a terme esporàdicament i provisionalment, per necessitats del servei, tasques de conducció de vehicles dels diferents serveis corporatius. Aquesta productivitat també serà aplicable al personal que ocupi una plaça o lloc de treball de xofer de la plantilla de la plantilla de la Corporació.

Correspon a l’alcalde o regidor en qui delegui la distribució de la quantitat consignada en pressupost entre els diferents programes i àrees de l’administració municipal, així com l’assignació individual d’acord amb els anteriors criteris.

L’apreciació de la productivitat es farà en funció de circumstàncies objectives relacionades directament amb el desempenyorament del lloc de treball i objectius assignats al mateix. L’alcalde o regidor en qui delegui podrà demanar informe no vinculant als caps dels funcionaris proposats per ser retribuïts amb el complement de productivitat.

Així mateix s’aprova un complement de productivitat en concepte d’assistència de 160,00 € /mes per tot el personal de la plantilla de l’Ajuntament, a excepció de la Guàrdia Urbana d’acord amb determinats criteris. Pels conserges de col·legi que tinguin la jornada partida aquest import es veurà incrementat en 36,06 €.

Per poder percebre aquest complement, serà necessari que mensualment no es falti al treball més d’un dia, amb l’exempció dels següents supòsits: llicència per maternitat, vacances, assumptes propis, situacions d’incapacitat laboral derivades d’accident laboral, assistència a cursos de perfeccionament, crèdit horari sindical, permís per deures inexcusables i permís per defunció de pares, sogres, cònjuge, fills i germans. Totes les absències de dos o més dies comportaran la minoració d’aquest complement en 25,00 €.

S’estableix una productivitat per al personal adscrit a la Biblioteca Municipal de 18 euros per dissabte realment treballat.

També s’estableix un plus de conducció per un import de 18,03 € / mes.

En cap cas els complements de productivitat percebuts durant un període de temps originaran cap tipus de dret individual respecte a valoracions o apreciacions corresponents a períodes successius.

El personal de la plantilla de la Guàrdia Urbana percebrà una nocturnitat per nit real treballada de 10,00 € / dia.

7è. Aprovar els criteris que han de regir la concessió de gratificacions als funcionaris segons la quantitat global destinada a aquest concepte, que queden establerts de la següent forma:

- Realització de serveis extraordinaris fora de la jornada normal de treball, i assistència a judicis per raó del servei.

Correspon a l’Alcalde o Regidor en qui delegui l’assignació individual de les gratificacions amb subjecció a l’anterior criteri.

Les gratificacions no podran ser fixes en la seva quantia ni periòdiques en la seva percepció.

8è. Els anteriors acords tindran efectes de 1er. de maig de 2013.

SERVEIS DE TERRITORI I URBANISME

11. Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual del Pla parcial del sector H.6 "Bellisens Autopista", per a la regulació dels paràmetres urbanístics de les parcel·les compartides amb el sector PP-VI-6 de Vila-seca.

S'acorda:

Primer. Aprovar provisionalment la modificació puntual del Pla parcial del sector H.6 "Bellisens Autopista", per a la regulació dels paràmetres urbanístics de les parcel·les compartides amb el sector PP-VI-6 de Vila-seca.

Segon. Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

12. Aprovació inicial del Reglament de règim d’ús dels horts ubicats en terrenys de titularitat municipal.

S'acorda:

Primer. Aprovar inicialment el reglament de règim d’ús dels horts ubicats en terrenys de titularitat municipal, amb el contingut íntegre i literal que consta a l’expedient de referència.

Segon. Sotmetre la proposta de reglament, juntament amb aquest acord, al tràmit d’informació pública per un termini de 30 dies, mitjançant la inserció dels corresponents anuncis previstos a l’article 63 del Decret 179/1995, per a la presentació de reclamacions i al·legacions. El termini esmentat començarà a transcórrer des de la publicació del corresponent anunci en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

En cas que no es presenti cap reclamació o al·legació en el termini indicat, l’acord aprovació inicial d’aprovació del reglament esdevindrà definitiu, de conformitat amb el previst a l’article 65.1 del Decret 179/1995.

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ DELS GRUPS MUNICIPALS

13. Proposta del PSC-PM, sobre el deute de la Generalitat i el finançament local.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

14. Proposta del PSC-PM, Ara Reus i la CUP, per tal de reclamar al departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya que restableixi les condicions que fins els curs anterior hi havia als centres educatius públics de Catalunya.

S'acorda:

Primer. Demanar al Departament d’Ensenyament que garanteixi les substitucions dels mestres i dels professors malalts, en horari complert, en el termini màxim de 2 dies.

Segon. Demanar al Departament d’Ensenyament que es redueixi la ràtio d'alumnes.

Tercer. Demanar al Departament d’Ensenyament que restableixi les aportacions per les beques de menjador, transport i llibres de text.

Quart.- Demanar al Departament d’Ensenyament que restableixi la subvenció del projecte de reutilització de llibres de text; les de les AMPES com a entitats i les ajudes per abaratir les despeses de les activitats extraescolars i les acollides matinals.

Cinquè. Demanar al Departament d’Ensenyament que suprimeixi la taxa en la FP.

Sisè. Demanar al Departament d’Ensenyament que es suprimeixin les retallades en els programes de qualificació professional, en els serveis educatius (com el personal dels Centres de Recursos Pedagògics, el dels Equips d’Assessorament Psicopedagògics…), en les Aules d’Acollida per a alumnat nouvingut, en les vetlladores, en les auxiliars per a l’alumnat amb necessitats educatives especials, en els auxiliars de conversa de llengües estrangeres…

Setè. Enviar, amb caràcter d’urgència, aquesta resolució al Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

15. Proposta d’Ara Reus, per mantenir la partida econòmica del 2012 en el exercici del 2013 per la programació del Teatre Fortuny,

S'acorda:

Primer. Instar al govern de la Generalitat de Catalunya perquè es mantingui la partida econòmica del 2012 en el exercici del 2013 per la programació del Teatre Fortuny per tal d’assegurar el futur cultural de Reus.

Segon. Enviar, amb caràcter d’urgència, aquesta proposta al Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i a tots els grups parlamentaris.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

16. Moció del PSC-PM, per a la creació d’un Pla de xoc per a l’ocupació juvenil.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

17. Moció de la CUP, per tal de potenciar la Sindicatura de Greuges.

S'acorda:

Primer. [...]

Segon. Que en els pressupostos de 2014 la Sindicatura compti amb una partida pressupostària pròpia i clarament diferenciada de la resta d’àrees i departaments de l’Ajuntament.

Tercer. [...]

18. Moció de la CUP, per tal que els partits de l’oposició participin a la Junta Local de Seguretat.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

19. Moció de la CUP, per donar suport a les persones amb dependència.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

20. Moció d’Ara Reus, per crear i celebrar la Fira per l’Ocupació, amb la finalitat de combatre l’atur a la ciutat de Reus.

“S'acorda:

Primer. Treballar en la creació d'unes jornades de treball per fomentar l'ocupació en la que puguin participar els diferents agents socials i institucions relacionats amb la generació d'ocupació i inversions del municipi de Reus i la seva àrea d'influència. La jornada hauria de servir per conèixer les necessitats, expectatives i projectes actius del territori i per concretar una estratègia local pel foment de l'activitat econòmica i la generació d'ocupació, fomentant formules de cooperació que canalitzin i afavoreixin la contractació local.

Segon. Buscar formules per millorar el servei virtual d'ofertes i demandes d'ocupació del Mas Carandell amb la voluntat d'assegurar la màxima difusió i transparència a l'accés a la informació relativa a demandes i ofertes d'ocupació a nivell local, potenciant la implementació i difusió a través de les TIC, web i xarxes socials, i dels canals de comunicació disponibles a nivell institucional,

Assumptes sobrevinguts

No n'hi ha.

Precs i preguntes

Reus, 29 de juliol de 2013

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.