Notes de premsa
Campanya de foment de la recollida selectiva i el reciclatge
Reus posa en marxa aquest mes d’octubre una campanya orientada a millorar els nivells de la recollida selectiva de la ciutat, amb l’objectiu d’aconseguir una ciutat més neta, endreçada i eficient en l’ús dels recursos públics. La campanya està finançada íntegrament per les empreses gestores de residus Sirusa, Ecoembes i Ecovidrio.
Dades actuals de recuperació selectiva a Reus
Reus va reciclar el 2011 el 35,7% dels residus que va generar; i el 35,6% el 2012. La mitjana catalana va ser l’any 2011 del 40,8%; i del 39,05% el 2012.
A Reus hi ha marge per a la millora. Fent un bon reciclatge i portant el que cal a les deixalleries, no hi haurien residus en les àrees de contenidors del carrer, es facilitaria la neteja i la gestió de la recollida, fent un servei molt més eficient.
De les dades se’n poden treure les conclusions següents:
- L’evolució de les dades demostra un estancament de la recollida selectiva en els darrers anys, tot i que la totalitat dels residus recollits han baixat més en proporció de la recollida selectiva per la davallada consum.
- El canvi de contenidors amb les boques petites ha suposat una millora en qualitat però un descens del pes recollit.
- Finalment, el no mantenir una comunicació envers la gestió de residus provoca una relaxació i es perd consciència de la importància de separar els residus i posar-los on toca per a que puguin tornar a ser usats. L’última campanya de recollida selectiva va ser el l’any 2011 amb motiu de la posada en marxa de la contracta anual de neteja i recollida.
Objectius de la campanya
Gràcies a la col·laboració dels gestors de residus Ecoembes, Ecovidrio i Sirusa, Reus pot millorar la quantitat i la qualitat de la recollida selectiva i per tant, de millorar l’eficiència del servei de neteja i recollida de Reus, el transport i també el funcionament de les plantes de les empreses gestores d’aquest residus per tal que els hi arribi amb una qualitat millor, més homogènia i que tota la roda de recuperació guanyi amb eficiència.
Els objectius de la campanya són aconseguir:
- Augmentar la recollida selectiva fins a un 40%, fins a la mitjana catalana.
- Millorar la imatge dels contenidors del carrer, evitar residus fora dels contenidors i aconseguir una ciutat més endreçada.
- Incrementar el coneixement de les deixalleries municipals i el seu ús.
- Donar a conèixer els beneficis ambientals i econòmics en l’àmbit municipal i global de fer una correcta gestió de residus.
La campanya
La campanya funcionarà a tres nivells:
- A nivell de tota la ciutat mitjançant publicitat i accions al carrer en moments puntuals, als centres cívics, pàgina web i xarxes socials.
- A les llars i els comerços dels barris Muralla, Horts de Miró, Juroca, passeig Prim i Mare Molas.
- En centres educatius i administratius de la ciutat.
La campanya s’allargarà fins al mes de juny de 2014. El gruix de les accions de campanya es concentraran fins al gener.
Durant aquest temps es realitzaran entre d’altres actuacions:
- 15 punts informatius al carrer durant el mes d’octubre, amb el repartiment de 5000 kits de bosses de reciclatge i 5000 cubells per a la recollida de la fracció orgànica.
- 500 visites a establiments de restauració i comerços i edició d’un targetó dels serveis a la seva disposició.
- 75 auditories entre centres educatius i edificis municipals per a millorar la recollida de paper, envasos i orgànica.
- 100 tallers a escoles per al coneixement de la deixalleria mòbil
- Campanya de reciclatge per Nadal amb un espai de conta-contes al parc infantil de Nadal, recollida de joguines campanya de Nadal i edició i repartiment de 5000 bosses per a la recollida de cartró.
- Accions a centres cívics
- Accions de campanya al carrer
- Manteniment d’un espai web i xarxes socials
- Publicacions en mitjans de comunicació locals