Notes de premsa
L’Ajuntament cobra els 63,9 milions del deute pendent certificat de la Generalitat
Aquest dimecres, 20 de novembre, l’Ajuntament de Reus ha confirmat el cobrament del deute pendent de la Generalitat amb l’Ajuntament i les empreses municipals, certificat a 31 de maig, de 63,9 milions d’euros. Aquest cobrament s’ha fet efectiu a través del Pla de Pagament a Proveïdors impulsat pel govern de l’Estat.
El regidor d’Hisenda i Recursos Generals, Joaquim Enrech, s’ha mostrat satisfet perquè s’hagi acomplert la previsió de cobrament i perquè d’aquesta manera es puguin agilitzar els pagaments a proveïdors de l’Ajuntament i de les empreses municipals. Enrech ha afegit que «amb el cobrament d’aquest deute, l’Ajuntament assegura i confirma el procés de millora substancial de les finances municipals i també ajudarà a millorar la situació de molts proveïdors que esperaven aquesta bona notícia».
El regidor d’Hisenda ha subratllat l’esforç que ha realitzat el govern municipal de manera coordinada amb el govern català i el govern de l’Estat per aconseguir aquest cobrament. En aquest sentit, des del govern municipal s’ha destacat que des de l’inici del mandat s’ha treballat de manera prioritària i amb criteris de rigorositat i austeritat per trobar solucions eficaces a la situació econòmica del grup Ajuntament. Al mateix temps, el govern municipal ha refermat la voluntat de continuar treballant per alleujar la situació complexa de l’Ajuntament.