Notes de premsa
S’obre la convocatòria del 10è Premi d’Idees per Promoure l’Ús del Català, dotat amb 2.000 euros
La regidoria d’Ensenyament i Política Lingüística de l’Ajuntament de Reus i el Centre de Normalització Lingüística de l’Àrea de Reus Miquel Ventura convoquen el 10è Premi d’Idees per Promoure l’Ús del Català. El premi està dotat amb 2.000 euros i té com a objectiu promoure idees i projectes encaminats a potenciar l’ús de la llengua catalana en qualsevol àmbit, per tal d'estimular un canvi lingüístic en persones o organitzacions que normalment no fan servir aquesta llengua.
Per això, per optar a aquest premi cal presentar un projecte que incideixi en tota la població o en un col·lectiu determinat (joves, associacions, comerç, empresa, nova immigració, etc.) i que promogui una major presència del català com a llengua de comunicació i de treball.
Els treballs s’han de presentar en llengua catalana i poden ser tant idees inèdites com projectes ja duts a terme, sempre que se’n justifiqui l’aplicabilitat a la realitat de Reus.
El termini de presentació acaba el 13 d’octubre. Les bases es poden consultar a www.cpnl.cat/reus i a www.reus.cat.
En l’edició anterior del Premi d’Idees per Promoure l’Ús del Català va resultar premiat el treball «1, 2, 3... provant», que proposava que professorat, voluntariat i alumnat dels cursos de català per a adults participessin conjuntament en la confecció i representació d’una obra de teatre que tractés sobre viure a Catalunya i aprendre el català. Aquest treball s’ha portat a la pràctica enguany amb la posada en marxa del projecte Desdezero.