Notes de premsa
328 alumnes de sisè de primària participen de l’activitat «Reus, ciutat de Convivència»
Uns 328 alumnes de sisè de primària de 9 centres educatius de la ciutat han participat aquest curs, per primer cop, de l’activitat «Reus, ciutat de Convivència», organitzada des de fa anys per la regidoria de Convivència i Immigració i que aquest curs s’ha inclòs per primer cop en el marc de les més de vuitanta activitats i recursos educatius (ARE) que l’Àrea d’Ensenyament i de Política Lingüística ofereix durant el curs 2013-2014.
Les escoles Eduard Toda, Pompeu Fabra, Rosa Sensat, Maria Cortina, Prat de la Riba, Isabel Besora, Marià Fortuny i Dr. Alberich i Casas i el col·legi Sant Pau han estat els centres que han acollit aquesta activitat, gratuïta, que consisteix en la realització de tallers de 3 sessions d’1 hora, repartides entre 3 i 4 setmanes.
Aquesta activitat didàctica contribueix en el desenvolupament de les competència bàsiques dels alumnes i, de manera especial i directa, a desenvolupar la competència social i ciutadana, ja que propicia l'adquisició d'habilitats per viure en societat i exercir la ciutadania democràtica.
També afavoreix les dimensions personals i la construcció responsable de la pròpia identitat (aprendre a ser i actuar de forma autònoma), com la relació amb els altres (aprendre a conviure), com el compromís social (aprendre a ser ciutadans i ciutadanes en un món global).
La regidora de Convivència i Immigració, Dolors Compte, es mostra satisfeta del desenvolupament de l’activitat «Reus, ciutat de Convivència» a tots els centres educatius participants: «Es tracta d’una activitat pedagògica que complementa l’activitat acadèmica i que aporta als alumnes uns valors que els poden ajudar a millorar el seu comportament i a esdevenir un bon exemple per a les seves famílies, el seu veïnat, altres nens, etc».
Els objectius de l’activitat
Els objectius de «Reus Ciutat de Convivència» són els següents:
Aprendre a ser i a actuar de manera autònoma:
- Reconèixer l’alteritat des de criteris d’igualtat i identificar les relacions d’interdependència amb els altres. Desenvolupar una actitud favorable a la superació dels prejudicis i contrària a la violència i als comportaments discriminatoris.
- Actuar amb autonomia i responsabilitat en la vida quotidiana i en les relacions de grup, tot elaborant i aplicant valors i normes de convivència.
Aprendre a conviure:
- Reconèixer i practicar els valors i normes que afavoreixen la convivència i la relació entre les persones, així com estratègies de resolució de conflictes des del diàleg i la mediació.
- Reconèixer i sentir la diversitat social, cultural, de gènere i d’orientació afectiva com un fet enriquidor de la convivència, sabent explicar els propis costums i mostrant respecte pels costums i maneres de viure de cultures diferents a la pròpia i facilitar la incorporació de les nenes i nens nouvinguts en l’entorn sociocultural.
- Prendre consciència de pertinença a diferents àmbits i grups socials i de les formes de contribuir al seu desenvolupament i la seva millora.
Aprendre a ser ciutadans i ciutadanes en un món global:
- Desenvolupar la capacitat d’escolta i d’exposició argumentada de les pròpies opinions i respecte per les dels altres.