Notes de premsa

El Govern ordena els òrgans de govern i limita les retribucions dels directius dels ens dependents de l’Ajuntament

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 26/05/2014

L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha presentat aquest dilluns 26 de maig a la Junta de Portaveus els acords que el govern municipal portarà al Ple de l’Ajuntament del divendres 30 de maig, i amb els quals donarà un nou pas en l’estratègia de reorganització de l’estructura municipal amb criteris de contenció i moderació.

Els acords defineixen els criteris per fixar el número de membres dels òrgans de govern dels ens dependents de l’Ajuntament, així com els topalls màxims de les retribucions dels llocs de treball del seu personal directiu.

Els canvis introdueixen com a novetat que, a partir d’ara, la modificació, tant de la nova estructura organitzativa com de les retribucions màximes dels càrrecs directius, hauran de ser aprovades pel ple de l’Ajuntament i no només pels òrgans de govern de les entitats dependents com fins ara.

Els acords s’emmarquen en l’adaptació a la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local (LRSAL) i donen continuïtat a la política d’austeritat, racionalitat i contenció de la despesa que impulsa el Govern de Reus.

Classificació dels ens dependents
La LRSAL estableix que els ajuntaments han de definir abans del 31 de maig la classificació de les entitats dependents en tres nivells, en funció del volum de negoci, el número de treballadors, i la necessitat de finançament públic (de mercat o de no mercat), entre altres aspectes.

La classificació afecta un total de 30 entitats: 5 organismes autònoms, 11 empreses municipals, 5 consorcis, 7 fundacions, i 2 agrupacions d’interès econòmic amb participació majoritària de l’Ajuntament.

Fruit del mandat de la normativa, l’Ajuntament classifica les entitats en funció de si compleixen un mínim de dos dels criteris següents:

  • Grup 1: Entitats amb uns ingressos d’explotació iguals o superiors a 5,7 milions d’euros; classificades de no mercat i amb més de 50 treballadors. Aquestes són: Fundació Sagessa Salut, Fundació per a l’Atenció Social, Fundació per a l’Acció Educativa, Reus Serveis Municipals, Redessa, Amersam, Centre MQ, Gecohsa, Hospital Sant Joan, Sagessa, Ginsa.
  • Grup 2: Entitats amb uns ingressos d’entre 1 i 5,7 milions d’euros, classificades com de no mercat i amb un nombre de treballadors d’entre 10 i 50. Aquestes són: Consorci del Teatre Fortuny, Agència de Promoció de Ciutat, IMAC, Institut Municipal de Museus, IMFE Mas Carandell, Fundació IMFE Mas Carandell, Fundació Rego, Reus Transport Públic, Reus Esport i Lleure, i Laboratori RCT.
  • Grup 3: La resta d’entitats. I aquestes són: Consorci d’Inversions Públiques, Consorci del Teatre Bartrina, Consorci de Promoció Turística Comercial i Cultural Reus Vitalitat, ARE Ronda Nord del terme municipal de Reus, Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías, Fundació Oficial de la Fira de Reus, Fundació de Recerca Docència i Formació en l’àmbit sanitari; Reus Borsa 2010 AIE.

Reorganització dels organs de govern
El número màxim de membres dels òrgans de govern de les entitats depenents de l’Ajuntament el fixa també la LRSAL, d’acord a la classificació feta pel Govern de Reus:

  • Grup 1: 15 membres
  • Grup 2: 12 membres
  • Grup 3: 9 membres

Els nous topalls màxims comportaran que 10 de les 30 entitats afectades hagin de reduir el número de membres dels seus òrgans de govern: Consorci d’Inversions Públiques, Consorci del Teatre Bartrina, Consorci de Promoció Turística Comercial i Cultural Reus Vitalitat, Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías, Fundació IMFE Mas Carandell, Fundació Oficial de la Fira de Reus, Fundació Sagessa Salut, Fundació per a l’atenció social, Fundació per a l’Acció Educativa, Fundació Recerca, Docència i Formació en l’Àmbit Sanitari.

D’acord a la normativa, la resta d’entitats podrien incrementar el número de membres del òrgans de govern, però el Govern no contempla aquesta possibilitat.

Retribucions del personal directiu
Els acords que el Govern de Reus porta al ple del divendres 30 de maig comportaran també fixar els topalls màxims de les retribucions del personal directiu de primer nivell de les entitats dependents, en una primera fase. En cap cas es podran tornar a assignar retribucions superiors a 135.000 euros, sense l’autorització del ple de l’Ajuntament, que hauria d’aprovar una nova classificació.

El Govern estableix un escalat de retribucions màximes en funció de la responsabilitat del lloc de treball i a la mateixa classificació de les empreses municipals que serveix per als òrgans de govern. Per establir els topalls màxims s’han tingut en compte l’actual conjuntura econòmica i estudis independents de remuneració del personal directiu de les administracions públiques.

Pel que fa als consorcis i organismes autònoms, les retribucions s’equiparen a les corresponents per llocs de treball de responsabilitat similar de l’Ajuntament.

S’estableixen els topalls màxims per als llocs de treball següents:

  • Director general de Reus Serveis Municipals i director general de Sagessa: 135.000 euros
  • Gerents de societats municipals del Grup 1: 95.000 euros
  • Gerents de societats municipals dels Grups 2 i 3: 75.000 euros
  • Resta de càrrecs directius del Grup Salut: entre 95.000 i 75.000 euros
  • Càrrecs directius de consorcis i organismes autònoms: entre 56.974 i 65.149 euros

El nou topall de retribucions només afectarà els llocs de treball del personal directiu de les entitats dependents. Dels 3.400 treballadors de l’Ajuntament i les seves entitats, l’adaptació retributiva només afectarà 21 llocs de treball, dels quals 8 estan actualment vacants.

L’aplicació d’aquest nou escenari retributiu s’emmarca en el procés de reestructuració de les empreses municipals i, en especial, de la definició dels respectius nous organigrames de gestió.

Calendari
El Govern de Reus fa ara un nou pas en la reestructuració dels òrgans de govern i de les retribucions del personal directiu dels ens dependents de l’Ajuntament, una vegada encarrilada la reorganització de les empreses municipals, aprovada en el ple del 30 de març.

Els acords presentats pel Govern de Reus aquest dilluns 26 de maig a la Junta de Portaveus es portaran a votació del ple de l’Ajuntament del divendres 30 de maig. A partir d’aquí, les entitats tindran 3 mesos per adaptar el nou marc retributiu, els seus estatuts i normes de funcionament a la nova organització.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.