Ple ordinari 2014-02-28

Cerca sessions de Ple

E.g., 22/12/2024
E.g., 22/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 28 Febrer, 2014

EXTRACTE DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DEL DIA 28 DE FEBRER DE 2014

1. Aprovació actes dels dies 13 de setembre i 18 d'octubre de 2013.

S'aproven per unanimitat les actes de les sessions dels dies 13 de setembre i
18 d'octubre de 2013.

2. Informació de l’Alcaldia.

MOCIONS DE L’ALCALDIA

3. Moció de l'Alcaldia. Aprovació de l’acta de les operacions de delimitació entre els termes municipals de Reus i de Vila-seca.

S'acorda:

Primer. Aprovar l'acta de les operacions de delimitació entre els termes municipals de Reus i de Vila-seca, realitzades el dia 29 de gener de 2014.

Segon. Notificar aquest acord a l’Ajuntament de Vila-seca i a la Direcció General d’Administració Local del Departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya.

4. Moció de l'Alcaldia. Designació de representants de l’Ajuntament de Reus en l’estructura organitzativa del Campionat Mundial de Patinatge Artístic Reus 2014.

S'acorda:

Primer. Designar el Sr. Jordi Bros Ribes com a membre del Comitè Organitzador del Campionat Mundial de Patinatge Artístic Reus 2014 en representació de l’Ajuntament de Reus.

Segon. Designar el Sr. Xavier Ibarz Alegria com a membre del Comitè Executiu del Campionat Mundial de Patinatge Artístic Reus 2014 en representació de l’Ajuntament de Reus.

5. Moció de l'Alcaldia. Donar compte del pla de correcció del desequilibri financer aprovat pel Patronat de la Fundació IMFE Mas Carandell.

Es dóna compte de l’acord adoptat pel Patronat de la Fundació IMFE Mas Carandell, en la sessió duta a terme el dia 24 de febrer de 2014, relatiu a l’aprovació del Pla de correcció del desequilibri de la fundació IMFE Mas Carandell, per tal de donar compliment al previst a l’apartat segon del punt 36 de l’article primer de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local, en els termes que consta al certificat emès pel secretari del Patronat i a la resta de la documentació obrant a l’expedient amb la referència indicada al peu del present document.

6. Moció de l'Alcaldia. Encarregar a la societat anònima municipal “APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM” la contractació dels treballs d’execució, direcció i control del Projecte executiu d’instal·lacions de l’aparcament públic de 858 places del Centre Comercial i d’Oci, així com també la seva gestió i explotació.

S'acorda:

Primer. Avocar la competència delegada en la Junta de Govern Local.

Segon. Encarregar a la societat anònima municipal “APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM” la contractació dels treballs d’execució, direcció i control del Projecte executiu d’instal·lacions de l’aparcament públic de 858 places del Centre Comercial i d’Oci.

L'execució del projecte d'instal·lacions de l'aparcament s'haurà d'efectuar dins del termini de vuit mesos, a comptar des que Metrovacesa SA requereixi a l'Ajuntament.

Els contractes que “APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM” hagi de celebrar per a la realització de les prestacions objecte d’aquest encàrrec s’hauran d’ajustar a les disposicions del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i la resta de disposicions que la desenvolupen, en tot allò que li sigui d’aplicació.

Tercer. El cost de les actuacions a que fa referència l’apartat anterior serà assumit per la pròpia societat “APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM”.

Totes aquelles instal·lacions que impliquin un major cost econòmic respecte del pressupost total que conté el Projecte d’instal·lacions o bé impliquin modificació del mateix, requeriran autorització prèvia i expressa per part de Metrovacesa.

Igualment serà necessària l’autorització prèvia i expressa per part de Metrovacesa qualsevol alteració del Projecte d’instal·lacions que impliqui modificació en l'obra civil ja existent o en el projecte a executar per Metrovacesa amb independència que aquesta modificació obeeixi o no a requeriments normatius .

Quart. Sense perjudici del que s’estableix en l’apartat PRIMER, correspondrà a l’Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s’encarreguen, i al seu torn, Metrovacesa SA ostentarà una funció de supervisió dels mateixos.

Cinquè. Encarregar a la societat anònima municipal, “APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM”, la gestió i explotació de l’aparcament subterrani on es realitzaran els treballs encarregats en l’apartat PRIMER, per tal que el gestioni de la forma que sigui més convenient, percebent la societat tots els rendiments que el mateix generi. L’esmentada societat ostentarà amb caràcter general totes les competències per a la bona gestió i administració de l’esmentat equipament.

Les condicions econòmiques i tècniques de la gestió i explotació de l’aparcament es concretaran d’acord amb els termes previstos a l’apartat cinquè de l’Acord de consens, formalitzat en data 5 de febrer de 2014, sobre l’execució de l’aparcament entre l’Ajuntament de Reus i Metrovacesa SA, a través de la formalització d'un conveni entre ambdues parts, el qual haurà de ser signat en el termini dels tres mesos anteriors a la posada efectiva en explotació del centre comercial.

La posada en servei de les instal·lacions de l'aparcament haurà de ser autoritzada per Metrovacesa SA, prèvia comprovació de l'ajust de les mateixes al projecte i a les especificacions tècniques aprovades.

La vigència de l’encàrrec de gestió i explotació de l’aparcament està vinculada a la durada de la concessió demanial titularitat de Metrovacesa SA, la qual és de 50 anys a comptar des del dia d'obertura al públic del Centre Comercial, d'acord amb els termes previstos a l'apartat tercer de la modificació del contracte concessional de data 19 de juliol de 2013.

Sisè. Es faculta a la societat AMERSAM per a formalitzar contractes amb tercers pel que fa a l’ús de l’aparcament a que fan referència els anteriors acords. En el cas de dissolució de l’empresa municipal “APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SOCIETAT ANÒNIMA MUNICIPAL”, l’Ajuntament es subrogarà en el seu lloc, en les relacions que hagi formalitzat amb tercers.
Setè. AMERSAM mantindrà en òptim estat de conservació, l’edificació i instal·lacions, havent de realitzar pel seu compte les reparacions necessàries, responent fins i tot dels deterioraments produïts pels usuaris.

Vuitè. La societat “APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM” percebrà l’import de les tarifes a satisfer pels usuaris de l’aparcament. Les esmentades tarifes seran aprovades pel Consell d’Administració de la societat.

Novè. L’Ajuntament es reserva la facultat de deixar sense efecte els anteriors acords si així ho aconsellessin circumstàncies sobrevingudes d’interès públic. Igualment, malgrat que AMERSAM no ha d’abonar cap cànon periòdic o suma alçada, l’Ajuntament es reserva, així mateix, la facultat d’imposar a la societat les contraprestacions econòmiques que consideri oportunes.

Desè. Atès que el present encàrrec es realitza directament a favor d’una empresa de capital íntegrament públic, s’exonera a la societat AMERSAM de l’obligació de constituir les garanties corresponents als efectes d’assegurar el bon ús dels béns i de les instal·lacions.

7. Moció de l'Alcaldia. Subscriure un acord de consens amb Metrovacesa, SA sobre el Projecte executiu d’instal·lacions de l’aparcament públic de 858 places, del Centre Comercial i d’Oci a l’Av. Sant Jordi de Reus.

S'acorda:

Únic. Ratificar el Decret de l’Alcaldia número 1192 de data 4 de febrer de 2014 on s’ha resolt subscriure un acord de consens amb Metrovacesa SA sobre el projecte executiu d’instal·lacions de l’aparcament públic de 858 places, del Centre Comercial i d’Oci a l’Av. Sant Jordi núm. 6 d’aquesta ciutat, donant compliment a allò previst al pacte cinquè de l’acord de modificació de contracte subscrit en data 19 de juliol de 2013, i amb retroacció dels seus efectes al 18 de novembre de 2013.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

8. Assessoria Jurídica. Aprovació inicial de l'ordenança de civisme a la ciutat de Reus.

S'acorda:

Primer. Aprovar inicialment l’Ordenança de civisme a la ciutat de Reus, la qual consta incorporada a l’expedient.

Segon. Sotmetre l’expedient a informació pública pel termini de 30 dies per tal que es puguin presentar les al·legacions que s’estimin convenients. En cas que no es presenti cap al·legació en el termini indicat, l’aprovació inicial esdevindrà definitiva.

9. Assessoria Jurídica. Aprovació inicial de la nova ordenança sobre l'ús de les vies i els espais públics.

S'acorda:

Primer. Aprovar inicialment la nova Ordenança sobre l’ús de les vies i els espais públics, la qual consta incorporada a l’expedient.

Segon. Sotmetre l’expedient a informació pública pel termini de 30 dies per tal que es puguin presentar les al·legacions que s’estimin convenients. En cas que no es presenti cap al·legació en el termini indicat, l’aprovació inicial esdevindrà definitiva.

10. Intervenció. Donar compte de l’Informe d’Intervenció trimestral sobre el Pla d’Ajust, previst al RDL 4/2012, Quart trimestre 2013, i informació sobre execució pressupostària trimestral de l'Entitat Local, Grup Administració Pública, Quart trimestre 2013.

Es dóna compte de l'informe que tot seguit es reprodueix:

“«INFORME DEL INTERVENTOR GENERAL, DE SEGUIMIENTO DEL PLAN DE AJUSTE PREVISTO EN EL RDL 4/2012, APROBADO POR EL AYUNTAMIENTO DE REUS EN FECHA 27 DE MARZO DE 2012 A FECHA 31 DE DICIEMBRE DE 2013

1. Carácter preceptivo del informe:

De acuerdo con el articulo 10 del RDL 7/2012, de 9 de marzo, por el que se crea el Fondo para la financiación de los pagos a proveedores, en relación con el articulo 10 de la Orden HAP/2105/2012 de 1 de octubre, que desarrolla la periodicidad y el contenido del informe de intervención de seguimiento del Plan de ajuste, se redacta el presente informe por parte del órgano Interventor de la entidad local.

2. Antecedentes: Plan de Ajuste de 27 de marzo de 2012.

El Pleno del Ayuntamiento de Reus aprobó en fecha 27 de marzo de 2012 el Plan de Ajuste previsto en el RDL 4/2012, tras la certificación de fecha 14 de marzo de 2012 de la Intervención general relativa a las obligaciones que cumplían con los requisitos del articulo 2 del citado Real Decreto.

Una vez validado el plan de Ajuste por parte del Ministerio de Hacienda y autorizada la operación de crédito correspondiente, finalmente, de acuerdo con la deuda existente en el momento de la formalización de las operaciones, la operación de crédito ascendió a 36.619.729,85 €.

Modificación del ámbito subjetivo de las entidades que consolidan a efectos de estabilidad presupuestaria y, en consecuencia, en las entidades afectadas por el Plan de ajuste

La Intervención General de la Administración del Estado ha resuelto clasificar a las entidades dependientes del Ayuntamiento de Reus durante el mes de marzo de 2013.
Hasta la fecha y en defecto de clasificación, las Bases de ejecución del presupuesto del Ayuntamiento de Reus establecían un perímetro de consolidación a efectos de contabilidad nacional. La clasificación de la IGAE ha modificado ese perímetro con la clasificación de Innova SA como perteneciente al sector Administraciones públicas, así como la incorporación de otras entidades dependientes que no consolidan en términos del TRLRHL.

Esta clasificación afecta al ámbito subjetivo de seguimiento del Plan de Ajuste, al incorporar a la sociedad Innova SA, quedando el ámbito subjetivo como sigue:

Entidad Clasificación BEP Clasificación IGAE Consolidación a efectos de seguimiento del Plan de ajuste
Ayuntamiento de Reus AAPP AAPP Si
IMAC AAPP AAPP Si
IMFE AAPP AAPP Si
Agencia promoció de ciutat AAPP AAPP Si
IMMR AAPP AAPP Si
Institut de Puericultura AAPP AAPP Si
EPEL Innova AAPP AAPP Si
Hospital USJR AAPP AAPP Si
Gecohsa AAPP AAPP Si
SAGESA SA AAPP AAPP Si
Reus Transport públic AAPP AAPP Si
Rellsa AAPP AAPP Si
GINSA AIE AAPP AAPP Si
Centre MQ AAPP Pendiente de clasificar Si
Centre Oftalmològic de Reus AAPP Pendiente de clasificar Si
Laboratori RCT AAPP Pendiente de clasificar Si
Innova SA Sociedades no financieras AAPP Si
Fundació Sagessa Salut No incluída AAPP Si
Fundació Recerca Docència No incluída AAPP Si
Fundació IMFE No incluída AAPP Si

En la misma línea que en el informe del anterior trimestre, en la información trimestral correspondiente a este quarto trimestre del ejercicio 2013 se han incluido las entidades que no consolidan a efectos de la ley de haciendas locales, en concreto las fundaciones SAGESSA SALUT, la RECERCA DOCENCIA I FORMACIÓ y la IMFE, a pesar de que no forman parte del ámbito subjetivo del RDL 4/2012, constan clasificadas por la IGAE como entidades dependientes del Ayuntamiento de Reus y pertenecientes al sector Administraciones públicas.

Como ya indicábamos en el informe del anterior trimestre, la incorporación de Innova SA al ámbito subjetivo del Plan de ajuste tiene importantes consecuencias en relación al nivel de deuda que supone la integración de esta sociedad íntegramente municipal. Asimismo la Fundación SAGESSA SALUT incorpora al análisis de grupo, endeudamiento bancario, por importe de 3.286.172,01 euros datos proyectados a 31 de diciembre de 2013.

3. Información relativa a la ejecución del Plan de Ajuste de 27 de marzo de 2012

El artículo 10 de la Orden HAP/2105/2012 de 1 de octubre, por la que se desarrollan las obligaciones de suministro de información previstas en la Ley Orgánica 2/2012, de 27 de abril, de Estabilidad Presupuestaria y Sostenibilidad Financiera, establece la obligación de remisión antes del día 15 posterior a la finalización del trimestre natural, tratándose de entidades incluidas en el ámbito subjetivo del artículo 111 del RDL 2/2004, que aprueba el texto refundido de la Ley reguladora de las haciendas locales, de un informe del órgano interventor en relación al cumplimento del Plan de Ajuste, con el siguiente contenido mínimo:

a) Resumen trimestral del estado de ejecución del presupuesto. Se incluye información referida a la previsión de liquidación del ejercicio, considerando la ejecución trimestral acumulada.

b) Ejecución de las medidas de ingresos y gastos previstas en el Plan y, en su caso, de las medidas adicionales adoptadas.

c) Comparación de los detalles informativos anteriores con las previsiones contenidas en el Plan para ese año y explicación, en su caso, de las desviaciones.

Excepcionalmente para la remisión del cuarto trimestre del 2013, se ha ampliado el plazo hasta el 31 de enero de 2014, según lo anunciado en la web de la Oficina Virtual de las Corporaciones Locales.

De acuerdo con las previsiones del Plan de Ajuste, los datos aportados se expresan en miles de euros, y se presentan con carácter consolidado, referido al grupo de entidades que no se financian mayoritariamente con ingresos de mercado, según la clasificación establecida por el Pleno del Ayuntamiento de Reus, a falta de la concreción por parte de la IGAE del perímetro de consolidación definitivo de acuerdo con la clasificación que corresponda, con la incorporación al grupo objeto de análisis de la fundaciones Sagessa Salut, Recerca y IMFE.

3.1 Resumen trimestral del estado de ejecución del presupuesto.

3.1.1- Ingresos

Datos del Plan de Ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial + modificaciones) Desviación del plan/presupuesto 4n trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación estimación anual/plan ajuste

Ingresos Corrientes: 268.711,91 297.434,79 10,69% 293.726,55 293.726,55 9,31%
Ingresos de Capital: 0,00 8.437,86 0,00% 8.439,06 8.439,06 0,00%
Ingresos no financieros 268.711,91 305.872,65 13,83% 302.165,61 302.165,61 12,45%
Ingresos financieros 0,00 5.998,79 0,00% 0,0 0,00 0,00%
Ingresos totales: 268.711,91 311.871,44 16,06% 302.165,61 302.165,61 12,45%

Las variaciones más significativas se producen en el apartado de ingresos no financieros de capital y en los ingresos financieros, ya se informó con motivo de la aprobación del Plan de Ajuste que las operaciones de capital se planificarían según se vayan acordando en los respectivos presupuestos anuales.

La proyección de los ingresos corrientes a 31 de diciembre significa un incremento de la previsión del 9,31% respecto del Plan de ajuste, este dato se explica por la incorporación de más entidades al ámbito subjetivo del Plan de Ajuste. Lógicamente este incremento de los ingresos corrientes viene acompañada de un aumento de los gastos corrientes y de capital (no financieros) del 1,58% (corrientes ) y un 14,73% en términos de gasto no financiero.

Ajustes propuestos en el Plan en materia de ingresos

Respecto los ajustes propuestos en materia de ingresos, el Presupuesto general aprobado del ejercicio de 2013 incorpora una disminución de la previsión de los ingresos de -7.798,79 miles de euros. Esta desviación responde a la variación de la actividad de las empresas municipales asociadas al concierto sanitario.

3.1.2 - Gastos

Datos del Plan de ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial+modificaciones) Desviación del plan/presupuesto 4 trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación de
la estimación anual/plan de ajuste

Gastos Corrientes: 254.377,97 271.455,06 6,71% 258.387,27 258.387,27 1,58%
Gastos de Capital: 0,00 24.431,47 0,00% 33.471,77 33.471,77 0,00%
Gastos no financieros: 254.377,97 295.866,53 16,32% 291.859,04 291.859,04 14,73%
Gastos financieros: 11.375,27 20.785,70 82,73% 24.797,44 24.797,44 117,99%
Gastos totales: 265.753,24 316.672,23 19,16% 316.656,48 316.656,48 19,15%

Las variaciones más significativas se producen en el apartado de gastos no financieros de capital y en los gastos financieros, ya se informo con motivo de la aprobación del Plan de Ajuste que las operaciones de capital se planificarían según se vayan acordando los respectivos presupuestos anuales.

La variación de los gastos corrientes y el seguimiento de las medidas ya se ha explicado en el apartado de ingresos.

Periodo medio de pago a proveedores

El periodo de pago medio a proveedores se situó, a 31/12/2013, en 103 días, la evolución del periodo del Plan de ajuste es la siguiente:

Periodo medio de pago a 30/09/2012 176 Variación
Periodo medio de pago a 31/12/2012 166 -6%
Periodo medio de pago a 31/03/2013 156 -6%
Periodo medio de pago a 30/06/2013 113 -28%
Periodo medio de pago a 30/09/2013 97 -14%
Periodo medio de pago a 31/12/2013 103 +6%

Considerando el Período medio de pago del Ayuntamiento individualmente y no de de manera conjunta, esta magnitud se sitúa en 74 días.

Hay que significar que en la explicación de los motivos que originaron la situación de desequilibrio en la tesorería del Ayuntamiento, se encontraba, entre otras causas, por el retraso generalizado de la deuda que otras administraciones públicas, especialmente la autonómica. En el informe de 14 de enero de 2013 se cifraba en 23,09 millones de euros a 31 de diciembre de 2012 mas la deuda de la Generalitat de Catalunya con el grupo de empresas municipales, por valor de 27,7 millones de euros, con lo que la deuda total de la administración autonómica con el municipio de Reus se eleva a 50,79 millones de euros, la cifra a 31 de marzo de 2013 ascendía a 62,5 ME.

Naturalmente, este impago generalizado llevaba a una situación de desequilibrio o de no liquidez en la tesorería del Ayuntamiento y de sus entidades dependientes, que provocando un incremento respecto el plazo fijado como objetivo del Plan de ajuste.

Esta situación no encuentra su origen en un desequilibrio presupuestario (como si explicaba el remanente de tesorería negativo a 31/12/2011), si no simplemente en el retraso generalizado de otra administración en atender sus obligaciones respecto esta entidad local.

En fecha 10 de diciembre de 2013 se procede a contabilizar la cancelación de la deuda certificada de la Generalitat de Catalunya, el correspondiente pago y así mismo la cancelación de las deudas del Ayuntamiento con los proveedores, por un importe de 8.643.155,41€, a partir del informe emitido por el servicio de Tesorería de la corporación, informando del pago a los proveedores por parte del ICO. Así mismo, a partir de esta fecha la Generalitat de Catalunya va realizando las transferencias a las empresas municipales dependientes afectadas por esta deuda. A 31 de diciembre el importe pendiente de la Generalitat de Catalunya, de manera provisional y a la espera de disponer de las cifras definitivas, una vez liquidados y cerrados los presupuestos y las cuentas anuales, del grupo Ayuntamiento de Reus, asciende a 49,69 millones de euros.

Cabe reseñar que se ha producido el impago de 2 mensualidades del CAtsalut a favor del Grupo sanitario municipal, lo que conlleva un incremento del PMP del grupo, originado, lógicamente por las entidades del citado grupo, cuya media de pago, a final de ejercicio se sitúa en 113 días.

1.3 Deuda

En relación al saldo y movimiento de la deuda, la información facilitada es la siguiente:

Datos del Plan de ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial + modificaciones) Desviación del plan/presupuesto 4 trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación de estimación anual/plan ajuste

Deuda viva a 31 diciembre 173.502,46 313.295,08 80,6% 294.282,68 294.282,68 69,61%
A corto plazo: 11.688,46 1.979,28 -83% 294,04 294,04 -97,48%
A largo plazo: 161.814,00 311.315,80 92,4% 293.988,64 293.988,64 81,68%
Operación deuda RDL 4/2012 37.391,29 36.584,17 -2,16% 36.584,17 36.584,17 -2,16%
Resto operaciones deuda a largo plazo 124.422,71 274.731,63 120% 257.404,47 257.404,47 106,88%
Anualidades operaciones deuda largo plazo 16.505,14 30.263,10 83% 30.007,70 30.007,70 81,81%
Cuota total amortización del ppal. 11.375,27 20.463,29 79,9% 21.747,05 21.747,05 91,18%
Operación deuda RDL 4/2012 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00%
Resto operaciones deuda a largo plazo 11.375,27 20.463,29 79,9% 21.747,05 21.747,05 91,18%
Datos del Plan ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial + modificaciones) Desviación del plan/presupuesto 3 trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación de la estimación anual/plan ajuste
Cuota total intereses: 5.129,87 9.799,81 191% 8.260,64 8.260,64 61,03%
Operación deuda RDL 4/2012 1.869,56 2.000,00 2.023,86 2.023,86 0%
Resto operaciones deuda a largo plazo 3.260,31 7.799,81 239%
6.236,79
6.236,79 91,29%

La principal desviación se produce al prever el Plan de ajuste una cuota de liquidación anual, mientras que la periodicidad de liquidación de los préstamos finalmente ha sido trimestral.

Respecto al resto de magnitudes, cabe destacar el hecho explicado en el apartado 2 del informe, al considerar que la modificación del ámbito subjetivo de las entidades consideradas AAPP a efectos de contabilidad nacional determina la inclusión de Innova SA y las Fundaciones relacionadas, y que incorporan al grupo una deuda bancaria total a 1/1/20

4. Magnitudes financieras y presupuestarias

Se informa respecto la capacidad y necesidad de financiación de la Corporación. La disminución de la capacidad de financiación respecto a las previsiones del Plan de Ajuste se deben, en parte, a la financiación de Inversions con cargo a exceso de financiación afectada de ejercicios anteriores, por una magnitud estimada provisionalmente en 5.522,43 miles de euros. Sin considerar esta incorporación de remanentes de crédito obligatoria según la previsión del articulo 182 del TRLRHL, la capacidad de financiación del ejercicio hubiera ascendido realmente a 17.718,96 miles de euros.

El ahorro neto estimado a fin de ejercicio es positivo por la mayor amortización que soporta la entidad participada Innova SA.

Datos del Plan ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial + modificacione) Desviación del plan/presupuesto 4 trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación de la estimación anual/plan ajuste

Ahorro bruto 14.333,94 25.979,74 81,25% 35.339,28 35.339,28 146,54%
Ahorro neto 2.958,67 5.516,44 86,45% 13.592,23 13.592,23 359,40%
Saldo de operaciones no financieras 14.333,94 9.986,12 -30,33% 10.306,57 10.306,57 -28,10%
Ajustes SEC 0,00 890,40 0,00% 507,13 507,13 0,00%
Capacidad o necesidad de financiación 14.333,94 10.876,52 -24,12% 10.813,70 10.813,70 -24,56%

5. Conclusiones

De acuerdo con los estados de ejecución y las proyecciones realizadas, El Plan de Ajuste, a fecha 31 de diciembre de 2013, se está ejecutando, en términos agregados, de acuerdo con las previsiones contenidas en el propio Plan.

No se aprecian desviaciones significativas en relación a las medidas adoptadas, si bien en relación al nivel de deuda, es muy destacable el impacto producido por la modificación del ámbito subjetivo y las inclusiones de Innova SA y la Fundación Sagessa Salut, en las previsiones de deuda.

No se cumple con carácter general, de acuerdo con los motivos expuestos, con el plazo de pago a proveedores previsto en el Plan de Ajuste, que era de 30 días, situándose a fecha 31/12/2013 en 102,69 días, si bien se puede considerar la reducción significativa respecto el tercer trimestre de 2012, en que se situaba en 176 días, una reducción de 73 días respecto al año anterior.

Este informe, debe ser elevado al Pleno para su conocimiento, de acuerdo con lo previsto en el articulo 10 del RDL 7/2012.

Reus, 30 de enero de 2014

El Interventor general

Baldomero Rovira López»

Atès que l’àmbit subjectiu del RDL 4/2012, únicament contempla el grup Ajuntament, Organismes autònoms dependents de l’Ajuntament i els ens vinculats o dependents de l’ens matriu que realitzin serveis o produeixin bens que no es financen majoritàriament amb ingressos comercials, com ja s’explica en l’informe trimestral lliurat al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques.

En els mateixos termes, el mateix ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, admetia que l’ens local matriu, conforme amb la seva capacitat d’autoorganització, adoptarà les mesures que estimi oportunes pel reintegrament a les seves comptes de l’import derivat de l’operació d’endeutament atribuït a aquests ens dependents no inclosos en el perímetre de consolidació del Pla d’ajust.

Les societats que s’inclouen en aquest subgrup, que alhora van ser objecte d’operació d’endeutament en els termes anteriors i d’acord el RDL 4/2012 i RDL 7/2012 són: AMERSAM, GUPSA i AREMSA. Mitjançant la referida Instrucció de servei d’Intervenció número 6/2012, es va sol·licitar la informació econòmica i financera a aquestes societats, en aquest cas referida al quart trimestre de l’exercici, com a projecció del tancament.

El resum i avaluació d’aquestes dades, en els termes que preveu la normativa del Pla d’ajust és el següent:

31/12/2013 AREMSA GUPSA AMERSAM

Resultat exercici (amb interessos Pla ajust) 28.091,41 10.852,25 543.315,23
Cash flow (sense interessos pla ajust) 2.666.868,87 696.971,79 2.116.700,03

Quotes Préstec -2.106.230,01 -401.563,71 -1.162.724,42
Pla d'ajust RDL 4/2012 (interessos) -153.808,77 -53.438,04 -78.589,72
Devolució de capital préstecs vigents -1.952.421,24 -348.125,67 -1.084.134,70
Saldo 560.638,86 295.408,08 953.975,61

Deute pendent total (inclou RDL 4/2012) 4.262.401,87 10.287.092,60 16.719.376,73
A curt 603.077,67 430.776,71 1.193.543,94
A llarg 3.659.324,20 9.856.315,89 15.525.832,79

De la informació del tancament provisional inclosa en l’anterior quadre, podem concloure, en la mateixa línia que ja indicàvem en l’anterior informe trimestral, que les empreses AREMSA I AMERSAM presenten un equilibri econòmic i financer en termes d’estabilitat. En els anteriors informes ja es feia advertència que en el cas de GUPSA, s’haurien de portar a terme mesures suplementàries d’ajust i/o realització d’actius per tal de presentar estabilitat en termes SEC, al tancament de l’exercici. En data desembre 2013 l’empresa inclou una aportació al dèficit d’explotació, per un import de 110.856,00€. Aquesta xifra va ser objecte de modificació pressupostària en el Pressupost de l’Ajuntament 2013 i està inclosa en les xifres del quadre annex.

Aquesta informació s’eleva al Ple per al seu coneixement i efectes oportuns, d’acord amb el previst en l’article 10 del RDL 7/2012.

Reus, 4 de febrer de 2014

L'interventor

Baldomero Rovira López”
11. Recursos Humans. Ratificació de l'acomiadament d'una treballadora de la plantilla del personal laboral de l'Ajuntament de Reus.

S'acorda:

Primer. Ratificar l’acomiadament de la treballadora Sra. MDBM de la plantilla del personal laboral de l’Ajuntament de Reus tot amb efectes 10 de febrer de 2014.

Segon. Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ DELS GRUPS MUNICIPALS

12. Proposta del PSC-PM, relativa a la formalització del conflicte en defensa de l'autonomia local contra la Ley 27/2013, de 27 de diciembre, de racionalización y sostenibilidad de la Administración Local.

S'acorda:

Primer. Iniciar la tramitació per a la formalització del conflicte en defensa de l’autonomia local contra els articles primer i segon i demès disposicions afectades de la Ley 27/2013, de 27 de diciembre de 2013, de Racionalización y Sostenibilidad de la Administración Local (BOE núm. 312 de 30 de desembre de 2013) d’acord amb el text que s’adjunta, segons el que s’estableix en els arts. 75 bis i següents de la Ley Orgánica 2/1979, de 3 de octubre, del Tribunal Constitucional.

Segon. A tal efecte, sol·licitar Dictamen del Consejo de Estado, conforme a l’establert en l’art. 75 ter 3 de la Ley Orgánica 2/1979, de 3 de octubre, del Tribunal Constitucional, per conducte del Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas, a petició de l’entitat local de major població (art. 48 Ley 7/1985, de 2 de abril, reguladora de las Bases de Régimen Local), així com atorgar a aquesta entitat la delegació necessària.

Tercer. Facultar i encomanar a l’Alcalde/Alcaldessa per a la realització de tots els tràmits necessaris per portar a terme els acords primer i segon i expressament per a l’atorgament d’escriptura de poder tan ampli i suficient com en dret es requereixi a favor de la Procuradora Dña. Virginia Aragón Segura, col. Núm. 1040 de l’Il·lustre Col·legi de Procuradors de Madrid per tal que, en nom i representació de l’Ajuntament de Reus, de forma solidària i indistinta interposi conflicte en defensa de l’autonomia local contra la Ley 27/2013, de 27 de diciembre de 2013 (BOE núm. 312 de 30 de desembre de 2013), de Racionalización y Sostenibilidad de la Administración Local, seguint-lo per tots els seus tràmits i instàncies fins a obtenir sentència ferma i la seva execució.

13. Proposta de la CUP, per garantir l'accés universal al sistema sanitari públic front a l'exclusió sanitària.

S'acorda:

Primer. Instar al Govern de la Generalitat de Catalunya a garantir l’accessibilitat universal al sistema sanitari públic, sense cap tipus d’obstacles que puguin representar obstacles a l’accés al sistema.

Segon. Fer arribar aquesta acord a tots els actors i professionals de la sanitat pública de la nostra ciutat.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

14. Moció d'ARA REUS, per la correcta aplicació del redactat de l'ordenança fiscal número 17 reguladora de les taxes per l'entrada de vehicles a través de les voreres, i la modificació de l'ordenança fiscal número 9 en el seu redactat a l'epígraf número 2.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

15. Moció del PSC-PM, referent a l'estat del carrer Sant Francesc i el seu entorn.

S'acorda:

Únic. Que l'Ajuntament de Reus continuï treballant en el projecte de reforma i arranjament, tant del carrer com de la plaça de Sant Francesc, que suprimeixi les places d'aparcament i equipari l'estètica d'aquest espai amb la de la resta del barri, tot i tenir en compte les especials necessitats d'espai que suposa l'Església de Sant Francesc.

16. Moció del PSC-PM, relativa als treballadors autònoms.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

17. Moció de la CUP, per a l'estudi econòmic de la remunicipalització dels serveis externalitzats.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

18. Moció de la CUP, per a la normalització de la diversitat i llibertat sexual.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

Assumptes sobrevinguts.

No n'hi ha.

Precs i preguntes.

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.