Notes de premsa

Nou cartipàs municipal

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 18/11/2014
Nou cartipàs municipal
Foto de la roda de premsa
Foto de la roda de premsa

L’alcalde, Carles Pellicer, ha presentat aquest dimarts el nou cartipàs municipal, després dels canvis en la situació política de l’Ajuntament. La reorganització i el pla d’acció del govern responen als principis de simplificació, racionalització, cohesió i diàleg amb tots els grups municipals.

D’acord amb el principi de simplificació, el nou cartipàs suprimeix cinc de les regidories existents fins ara, que són Innovació, Empresa i Ocupació, Via Pública, Convivència i Immigració, Família i Gent Gran i Formació per a la Integració, les competències de les quals quedaran assumides per diferents àrees existents. En aquest sentit, l’Àrea de Medi Ambient, es transforma en l’Àrea de Via Pública i Medi Ambient. També s’han reassignat algunes de les regidories que es mantenen.

Racionalització i cohesió
D’aquesta manera, el nou cartipàs municipal s’ha estructurat en set grans àrees, el mateix nombre existent fins ara, tot i que amb una redistribució de competències tot seguint criteris de cohesió. El nou organigrama queda de la manera següent:

  • Regidoria Ajunta de Seguretat. Dirigida per Joaquim Enrech, qui manté la responsabilitat sobre l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals.
  • L’Àrea de Promoció Econòmica passa a anomenar-se Àrea de Promoció Econòmica i Ocupació, sota la responsabilitat de Marc Arza. Inclou les competències de l’antiga regidoria d’Innovació, Empresa i Ocupació.
  • L’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme es manté sota la direcció del regidor Miquel Domingo i assumeix les competències de Llicències i Activitats, que abans tenia la desapareguda Àrea de Medi Ambient.
  • Es crea la nova Àrea de Via Pública i Medi Ambient, sota la responsabilitat del regidor Hipòlit Monseny. Aquesta àrea assumeix les competències de l’antiga regidoria de Via Pública i les de Medi Ambient i Neteja de l’antiga Àrea de Medi Ambient.
  • L’Àrea de Benestar Social continua sota la responsabilitat de la regidor Montserrat Vilella i assumeix les competències de l’antiga regidoria de Convivència i Immigració.
  • La regidoria de Participació i Ciutadania passa a anomenar-se regidoria de Participació i Gent Gran i continua dirigida per Àngela Tello, a més d’assumir les competències de l’antiga regidoria de Família i Gent Gran.
  • L’Àrea d’Esports passa a ser responsabilitat de Miquel Domingo, qui continua dirigint l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme.
  • L’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística segueix sota la responsabilitat de la regidora Dolors Sardà i incorpora les competències de l’antiga regidoria de Formació per a la Integració.
  • L’Àrea de Coordinació i Organització segueix sota la direcció de Teresa Gomis.

Altres redistribucions de competències
La nova reorganització estableix una nova redistribució de competències en altres àmbits del govern municipal:

L’Àgència Reus Promoció passa a ser dirigida per la regidora adjunta de Coordinació i Organització , Teresa Gomis, de la qual continua depenent la regidoria de Cultura i Joventut amb Joaquim Sorio com a responsable. En aquest sentit, la intenció és incrementar la coordinació i sinèrgies entre els programes i accions en matèria de Comerç, Turisme, Promoció i Cultura.

Nou cartipàs municipal
Foto de la roda de premsa
Foto de la roda de premsa
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.