Notes de premsa

La Guàrdia Urbana redueix un 48% els serveis de grua en quatre anys

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 26/02/2015
Cartell d'avís del dispositiu dels Tres Tombs a les portes dels immobles

La Guàrdia Urbana ha reduït en un 47,55% els serveis de grua entre 2011 i 2014. Gran part de la reducció s’atribueix al nou protocol d’informació i senyalització de les afectacions al trànsit amb motiu de dispositius especials de mobilitat a la via pública. L’any 2014, la grua municipal va realitzar 4.165 serveis, 1.033 menys que l’any anterior (-19,87%). D’aquests serveis, 1.057 van ser per estacionaments en llocs prohibits i senyalitzats, 113 menys que el 2013 (-9,66%).

L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, afirma: «Des del Govern de Reus hem implantat en aquest mandat un sistema de millora de la informació i de la senyalització dels dispositius especials de mobilitat que ens permet fer molt més compatible l’activitat diària de la ciutat amb la celebració d’esdeveniments a la via pública. L’objectiu final de la millor planificació és reduir al mínim possible les molèsties als veïns i al conjunt de la ciutadania; i ho estem aconseguint».

Protocol de mobilitat per actes a la via pública
El protocol que es porta a terme amb motiu del desenvolupament d'actes i dispositius especials a la via pública és el següent:

  • Els dispositius s’inicien amb la petició de l'activitat a realitzar a la via publica. Una vegada analitzada s’identifiquen i planifiquen les necessitats i recursos (vies afectades, vies alternatives, senyalització, agents, comunicats, altres materials i recursos, etc...).
  • En cas que sigui necessari prohibir l'estacionament de vehicles, la senyalització s'instal·la amb 48 hores d’antelació mínima; es reforça amb notificacions als parabrises dels vehicles durant els dos dies anteriors a l'acte; i es col·loquen avisos informatius a les comunitats de veïns. Hores abans dels actes es posen cons i/o cinta policial a les zones afectades per evitar estacionaments.
  • En cas d'esdeveniments en els que s'hagin de tallar carrers i/o prohibir estacionaments massius, es comunica als actors de mobilitat que puguin resultar afectats (taxis, autobusos, bombers, serveis sanitaris, etc.) i s’informa els mitjans de comunicació.
  • Hores abans de l'inici de l’acte, agents de la Guàrdia Urbana sobre el terreny passen les dades dels vehicles mal estacionats a la comissaria, per intentar localitzar els propietaris via telefònica i demanar-los que els retirin. En cas que no sigui possible, es vehicles retiren amb la grua municipal.

Amb aquest seguit de mesures, l'Ajuntament de Reus aconsegueix minorar les molèsties a la ciutadania motivades per la necessitat de tallar carrers o prohibir l'estacionament, així com minimitzar la quantitat de vehicles que ha de retirar la grua municipal.

Balanç 2014
Els serveis de la grua municipal s’han reduït en un 47,55% entre 2011 i 2014. L’evolució ha estat la següent:

  • 2011: 7.940
  • 2012: 6.310
  • 2013: 5.198
  • 2014: 4.165

Dels 4.165 serveis de grua realitzats el 2014, 2.910 són en llocs prohibits (parades de bus o taxi, llocs senyalitzats, guals, etc…), 650 per estacionaments (doble filera, pas de vianants, voreres, etc…); 385 per immobilitzacions (alcoholèmia, precintes administratius o judicials, manca d’assegurança, etc..) i 220 per motius diversos com accidents, abandonaments, etc…

Cartell d'avís del dispositiu dels Tres Tombs a les portes dels immobles

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.