Notes de premsa
L’Ajuntament posa en marxa sistemes sonors de control de coloms
La regidoria de Via Pública i Medi Ambient de l’Ajuntament de Reus ha posat en marxa aquesta setmana un nou sistema de control de coloms amb aparells sonors dissuasius. El nou sistema s’afegeix als que ja té en marxa l’Ajuntament i que va ampliar l’any passat davant la necessitat d’intervenir en un problema que genera nombroses queixes en la ciutadania.
Els aparells s’han instal·lat a la zona dels passejos i són especialment efectius amb els pardals i els estornells. S’activen per la tarda, i emeten sons aguts per espantar els ocells quan tornen als arbres.
Hipòlit Monseny, regidor de Via Pública i Medi Ambient, afirma: “Som molt conscients que els coloms generen problemes a la ciutadania, per això coordinem l’actuació de diversos serveis i regidories de l’Ajuntament i hem ampliat els recursos per controlar la població d’ocells i minimitzar les molèsties que provoquen.”
L’Ajuntament té vigent un contacte per al servei de control de coloms a la ciutat, amb un pressupost de 54.450 euros anuals. El contracte es va ampliar el 2013 en un 43,29% —16.450 euros anuals— respecte al pressupost del contracte que hi havia fins llavors.
Els nous aparells sonors se sumen a altres sistemes de control d’ocells que té en marxa l’Ajuntament.
- Xarxes als sortidors d’aigua que funcionen com a abeuradors.
- Captures manuals d’animals amb xarxades.
- Tancament de cases velles o abandonades.
- Protecció de façanes.
- Gàbies: fixes, mòbils i colomars de fusta.
Dades
Els diferents mecanismes de control que té en marxa l’Ajuntament permeten la captura de 10.079 ocells l’any, dels que 6.704 s’han capturat amb gàbies i 3.375 s’han capturat amb xarxes. Els ocells capturats són principalment coloms, tot i que hi ha altres animals que han proliferat a Reus com tórtores, pardals, estornells i cotorres.
Sanció
L’ordenança municipal de tinença d’animals regula l’alimentació d’ocells i la tipifica com una falta lleu, amb sancions que poden oscil·lar entre els 100 i els 750 euros. Així mateix, l’Ajuntament té potestat per requerir als propietaris d’immobles que presentin un risc per a la salut pública que prenguin mesures de protecció i, si no ho fan, pot imposar multes coercitives. La sanció pot ser de 300 euros.