Notes de premsa
Presentació del Pla estratègic de Comerç i Turisme per a la ciutat de Reus
L’alcalde, Carles Pellicer, ha presentat aquest dimecres el Pla Estratègic de Comerç i Turisme per a la ciutat de Reus, elaborat per la Universitat Rovira i Virgili per encàrrec de l’Ajuntament amb la complicitat del sector comercial i turístic de Reus. El pla proposa un full de ruta a mig termini amb una visió global de ciutat que es concreta en un programa d’actuació 2015-2017. Un programa que passa per consolidar el liderat comercial de Reus al conjunt de Catalunya a través d’iniciatives en àmbits com la coordinació del sector comercial i turístic, mesures en la millora de la connectivitat i mobilitat dels visitants, en el paisatge urbà, en la dinamització de producte i en la comunicació.
L’alcalde ha recordat que la consolidació del model de Reus com a referent comercial passa pel fet que el conjunt dels agents treballin amb objectius comuns i per la integració dels elevats atractius comercials, turístics, culturals, patrimonials i festius en una oferta única que identifiqui la marca “Reus” com una marca d’alta qualitat i poder de seducció.
En aquest sentit, el Pla Estratègic suggereix un seguit d’orientacions estratègiques marc, com són:
- Treballar activament en la captació d’operadors comercials.
- Emocionar el visitant amb experiències.
- Integrar paisatges i coordinar accions.
- Prioritzar segments: de proximitat, per estils de vida, per motivació...
- Integrar oci i gastronomia com a part de l’oferta de serveis.
- Integrar nova oferta comercial com a part del conjunt.
Els eixos clau d’actuació en els quals el Pla proposa intervenir són la governança del sector comercial i turístic, la connectivitat i mobilitat, el paisatge urbà, la dinamització de producte i la comunicació.
Governança
Es proposen les següents iniciatives:
- Dotar la taula de comerç de funcionalitat estratègica, de manera que esdevingui la taula de promoció de la ciutat.
- Integrar a la taula el sector turístic i cultural, així com els sectors de l’oci nocturn, la gastronomia i restauració, l’hoteleria, l’esport i les fires i congressos.
Connectivitat
S’apunten dues mesures principals, com són:
- Programa de dinamització permanent de cultura i esdeveniments en eixos de connectivitat.
- Crear un programa de monitorització de fluxos dels visitants de Reus.
Paisatge urbà
- Desplegar un sistema d’informació de plafons verticals amb plànols urbans.
- Incentivar l’activisme decoratiu per iniciativa de cada carrer, harmonitzant una estètica per zona comercial.
- Dinamització de producte
- Liderar la creació d’una eina comercial de fidelització orientada a oferir imatge i informació de comportament.
- Integrar activament els mercats com a part de l’oferta comercial i turística de la ciutat.
- Dinamització d’aparadors per millorar l’atractivitat i generar xarxa de pertinença.
- Desplegar un pla d’esdeveniments permanent integrant oferta actual i creant activitats singulars a espais emblemàtics.
Comunicació
- Desenvolupar una aplicació mòbil intel·ligent de recomanació comercial i turística de la ciutat, en el marc de l’app de la ciutat (Reus City).
- Focalitzar accions de comunicació externa als segments prioritaris de comerç i turisme.
- Crear un programa i un distintiu de comerç informador.
- Crear una dinàmica de comunicació d’esdeveniments tant en clau externa com interna.