Notes de premsa

L’alcalde ofereix un projecte de ciutat compartit, basat en noves actituds i oportunitats

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 4/04/2016
Foto de la conferència

Un projecte compartit i il·lusionant, centrat en les persones i en la capacitat de projectar una imatge pròpia de Reus; un projecte basat en les fortaleses de la ciutat, en noves actituds i en la identificació de les oportunitats. L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha ofert a la ciutadania definir conjuntament aquest nou projecte de futur per ciutat. Ho ha fet en el marc de la conferència «Reus 2016: una il·lusió compartida», que ha pronunciat aquest dilluns 4 d’abril a la Biblioteca Pere Anguera, organitzada entre la Demarcació de Tarragona del Col·legi de Periodistes i l’Ajuntament de Reus.

«Ara cal fer un pas endavant per projectar la ciutat i reforçar la marca Reus», ha afirmat l’alcalde. «Hem d’obrir un nou capítol, una nova il·lusió compartida». «D’aquí la necessitat d’un nou relat, d’una proposta de ciutat capaç d’acollir i generar iniciatives en tots els àmbits. Una gran plataforma per mostrar-nos al món. Un relat que generi confiança, adhesió i complicitats, capaç de seduir els que ens visiten i sobretot als que hi vivim».

El nou projecte compartit que ha ofert l’alcalde se sustenta en tres pilars: la implicació de la ciutadania, amb la planificació d’un procés de participació estratègica; la definició de les prioritats que configuren les bases de l’acció del Govern de Reus; i la identificació de noves oportunitats: la Capital de la Cultura Catalana i els Jocs Mediterranis.

Projecte compartit
«Objectius, treball conjunt, col·laboració i compromís»
L’alcalde ha avançat el que ha denominat la iniciativa més evident de la voluntat de compartir el projecte de ciutat: la posada en marxa d’un procés de participació ciutadana amb visió estratègica, amb la col·laboració de la Cambra de Comerç i la Universitat Rovira i Virgili. Amb el nom provisional d’«Il·lusió Compartida 21», el procés participatiu reflexionarà a l’entorn de cinc grans eixos: Innovació i competitivitat; Cultura; Cohesió social i benestar; Sostenibilitat i mobilitat; i Projecció i territori.

Un procés que anirà en paral·lel a un altre projecte nou, «Cercle 21», impulsat per teixir xarxes i potenciar oportunitats territorials en el context de la gran àrea geogràfica definida per l’àmbit d’actuació de la Cambra de Comerç de Reus, amb la qual la ciutat hi està històricament vinculada.

Igualment, l’Ajuntament manté el compromís de continuar apostant per la col·laboració, la construcció conjunta i la creació de sinergies amb l’Ajuntament de Tarragona, a partir de l’experiència de la Comissió Bilateral constituïda entre les dues ciutats.

Bases sòlides
«La nostra prioritat són i seran les persones»
«La nostra prioritat són i seran les persones». L’alcalde ha fet un repàs dels projectes que impulsa el Govern de Reus per avalar aquesta afirmació: programes de recuperació d’aliments, polítiques d’habitatge, mesures contra la pobresa energètica, beques menjador, reducció del preu de l’habitatge social, els expedients a la banca pels pisos buits, la política d’accessibilitat a les llars d’infants, entre altres.

Així mateix, l’alcalde ha citat l’àmbit sanitari com exemple de treball consensuat entre els grups municipals, que s’ha de concretar pròximament en la signatura del Pacte de Salut; un acord que marqui la ruta a seguir els propers anys per superar els reptes identificats, tot defugint de criteris partidistes.

«Cal reforçar la marca més potent: la marca Reus»
El segon gran objectiu del Govern de Reus és la projecció de la ciutat i el reforç de la marca Reus. Una marca basada en el comerç, en la cultura i l’oci, però també en l’empresa, l’ocupació i l’emprenedoria. «Cal reforçar la marca més potent: la marca Reus», ha dit l’alcalde.

«Al sud de Catalunya, i al país, pocs referents culturals hi ha com la nostra ciutat. Exercim de capital cultural des de fa molts anys, gràcies principalment a l’activitat ciutadana», ha afirmat Pellicer. L’oferta cultural reusenca és diversa i àmplia: enforteix i projecta la festa major; posa en valor el ric patrimoni, des del referent dels fills il·lustres fins als fons d’art; amb una xarxa de teatres amb una programació estable i de qualitat.

El comerç, ha afegit, és l’altra part indissociable de l’ADN reusenc. Un comerç basat en la qualitat que ha posicionat Reus com a referent a Catalunya amb una oferta diferenciada: la capacitat d’oferir una experiència única de ciutat atractiva i potent que va molt més enllà del simple acte de comprar. El Pla Estratègic de Comerç i Turisme i la Taula de Comerç són els instruments per continuar avançant en aquest ínia, amb un lideratge compartit amb les associacions i actors comercials.

«Serem actius al voltant de totes les oportunitats que ens permetin generar esdeveniments per reforçar la marca Reus», ha afirmat l’alcalde per anunciar per aquesta primavera una nova campanya de promoció comercial i de ciutat com la impulsada el passat Nadal, elaborada amb la col·laboració de les entitats comercials.

«Reus és capaç de generar activitat econòmica i ocupació en molts àmbits»
L’alcalde ha inclòs l’empresa, l’ocupació i l’emprenedoria en l’àmbit de la projecció de ciutat. REDESSA, Tecnoparc i FiraReus, ha dit, són apostes estratègiques que el Govern de Reus potencia i que estan facilitant el posicionament de ciutat a nivell nacional, principalment en l’àmbit de la innovació. El Clúster TIC Catalunya Sud, ubicat al Tecnoparc, i ReusSmartCity, són exemples que ha destacat l’alcalde de la feina feta i potencial que la ciutat té en aquest àmbit.

«Reus és avui capaç de generar activitat econòmica i ocupació en molts àmbits», ha afirmat l’alcalde. I ha afegit, com a exemple que l’any 2015 s’han tramitat 300 noves llicències d’activitat, davant del centenar escàs del 2012, un any de ple impacte de la crisi.

«Proposta d’acció política responsable i solvent»
Finalment, en el context de les bases que permeten encarar un nou projecte de ciutat il·lusionador, l’alcalde ha plantejat dos aspectes més: el nou marc econòmic i financer, que ha permès dotar l’Ajuntament d’una capacitat d’inversió de 2,4 milions d’euros per aquest 2016; i una nova actitud política, fruit de noves voluntats de diàleg, d’acord i de consens, que la ciutadania va demanar amb el resultat de les passades eleccions municipals.

Noves oportunitats
«Dues grans cites a l’horitzó: Capital de la Cultura Catalana i Jocs del Mediterrani»
La celebració dels Jocs del Mediterrani és una nova gran oportunitat que la ciutat ha d’aprofitar per posar en valor l’esforç dels esportistes, el treball dels clubs i de les entitats esportives, així com la capacitat organitzadora de Reus, dins de la qual el paper dels voluntaris tornarà a ser clau.

La designació de Reus com a capital de la Cultura Catalana el 2017 és l’altra gran oportunitat. Reus ha d’impulsar encara més allò que el diferencia i singularitza: la festa major, la cultura popular i els festivals com el Trapezi, el FEC o el Memorimage, grans esdeveniments de qualitat i amb espai en el panorama nacional i internacional.

Foto de la conferència

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.