Adhesió de l'Ajuntament de Reus a la Declaració Universal dels Arxius

Cerca al Blog de l'Arxiu

E.g., 24/12/2024
E.g., 24/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Declaració Universal sobre els Arxius
Divendres 03 Juny, 2016

Quan estem a punt de celebrar els Dia Internacional dels Arxius, l'Ajuntament de Reus s'ha adherit a la Declaració Universal sobre els Arxius (DUA).

La DUA va ser aprovada com a expressió de les exigències fonamentals de la professió amb independència de les cultures, i amb la finalitat de reconèixer el paper clau dels arxius en diversos àmbits. Va ser un pas molt important en la millora de la percepció per part del ciutadà del paper dels arxius, entre el públic en general i davant les administracions públiques.

 

El Parlament de Catalunya s'adherí a la Declarció Universal sobre els Arxius el 17 de juliol de 2013, essent la primera cambra legislativa del món en adoptar-la en el seu corpus legislatiu. A partir d'alehores diferents ajuntaments i entitats públiques i privades s'hi ha anat afegint incorporant a la seva missió i ideari la necessitat d'impulsar polítiques en gestió de documents que permetin un exercici més transparent de l'accés a la informació.

 

A data d'avui, nombrosos i significatius col·lectius s'han adherit i han fet seva aquesta Declaració Universal sobre els Arxius.

Declaració Universal sobre els Arxius

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.