Assistència al II Congrés de Govern Digital
Cerca al Blog de l'Arxiu
Els dies 25 i 26 de gener s'ha celebrat el II Congrés de Govern Digital. L'acte ha estat coorganitzat per la Generalitat de Catalunya, el Consorci Localret i el Consorci AOC, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i el CCCB i el suport de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya i l’Associació d’Arxivers – Gestors de Documents de Catalunya.
L'Arxiu Municipal de Reus hi ha estat present i ha pogut assistir a les diverses conferències i tallers que han tractat dels diferents temes relacionats amb l'Administració digital.
El programa ha girat al voltant de quatre eixos temàtics: Govern Obert, Administració digital, Empresa i Gestió intel·ligent del territori. Diverses experiències de municipis i institucions que estan immerses en la implantació de l'administració digital ens han mostrat diferents solucions als reptes que suposa aquesta transformació de l'administració.
Un dels actes que s'ha dut a terme durant el primer dia del II Congrés de Govern Digital ha estat el taller “La gestió documental, el futur (és) ara!” a càrrec del membre del comitè científic del Congrés d'Arxivística de Catalunya Jordi Serra i presentat per Joan Soler, president de l’Associació d’Arxivers de Catalunya. L’objectiu de la conferència ha estat el d’incitar a la reflexió sobre fins a quin punt els sistemes de gestió documentals són eines potents per a la promoció de la transparència i l’eficiència administratives, quin és el seu nivell real de cobertura i cap a on haurien de créixer.