Notes de premsa

Més de mig milió de visites durant el 2016 a Reus.cat, un web pioner a Catalunya amb 20 anys d’història

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 13/02/2017
Imatge de la home de reus.cat

El web corporatiu de l’Ajuntament de Reus, Reus.cat, ha sumat 569.932 visites i vora 300.000 usuaris únics aquest 2016. A aquesta xifra cal sumar 121.667 visites a la seu electrònica, el lloc web que facilita que ciutadania, empreses i entitats es relacionin amb l’administració per mitjans electrònics per fer tràmits.

Amb 20 anys d’història, Reus.cat és un dels webs municipals degans a Catalunya. Dues dècades després de l’arrencada, l’Ajuntament de Reus disposa d’una trentena de webs vinculades a la institució, relacionades amb organismes, esdeveniments o serveis, i mig centenar de perfils oberts en diferents xarxes socials.

El regidor de Promoció Econòmica i responsable de STIT, Marc Arza, destaca «l’esforç de millora contínua» i «l’aposta, sostinguda en el temps, per la innovació».

L’evolució cap a la comunicació 2.0 gràcies a la irrupció de les xarxes socials i la interacció amb la ciutadania ha estat un dels canvis destacats però hi ha altres característiques que diferencien el web actual del creat a la dècada dels 90.

Cap a l’administració electrònica
Al 2009 l’Ajuntament de Reus implanta la seu electrònica, que facilita que ciutadania, empreses i entitats es relacionin amb l’administració per mitjans electrònics. Des de la seu electrònica la ciutadania pot exercir el seu dret d’accés a la informació, al serveis i als tràmits de l’administració pública de manera telemàtica.

Amb la darrera actualització, al 2015, l’Ajuntament de Reus ofereix en aquest portal el catàleg de tràmits (informació sobre dates, terminis, com tramitar-ho, departament responsable...) i la seu electrònica (tauler electrònic, publicitat de les licitacions, pagament de tributs, ordenances i reglaments, nofitifcació electròniques, carpeta ciutadana, carpeta del proveïdor, validador de document i factura elecrònica, ...)

Portal de Transparència i participació ciutadana
Al novembre de 2014, es publica el Portal de Trasparència, sent pioners en la implantació d’un portal multientitat (un sol portal que agrupa amb un criteri comú els continguts de transparència de l’Ajuntament de Reus, organismes autònoms i empreses municipals).

Dades obertes
Al setembre de 2016 l’Ajuntament de Reus adjudica el portal de dades obertes que veurà la llum aquest 2017 que representa un pas més profund en la transparència de les administracions i en el bon govern.

El portal d’Open Data posa a disposició pública conjunts de dades (datasets) que gestiona l’administració amb l’objectiu que qui vulgui en faci ús i les reutilitzi. Les dades es mostren ‘en brut’, tal com es generen, de manera automàtica. Amb aquest portal, Reus serà ciutat pilot internacional del nou protocol de dades obertes de la City Protocol Society.

El mòbil supera al desktop
Per primera vegada al 2016, la consulta a Reus.cat a través de dispositiu mòbil ha superat al desktop i el conjunt de webs municipals s’adapten progressivament a aquesta nova realitat, amb la seva transformació a un disseny anomenat responsiu o adaptatiu.

Les apps
En una societat en què el mòbil està a gairebé totes les butxaques, la informació de servei s’obre pas a través de les apps (Reus City, Serveis Funeraris, Fira, Transport, Aparcar App...)

La informació a l’instant

  • Afectacions de trànsit en línia, la informació es mostra al web al mateix temps que s’obre l’expedient de mobilitat.
  • Geoportal: un mapa de ciutat que permet accedir a la cartografia oficial des de qualsevol ordinador.
  • Estació meteorològica i webcam a la plaça del Mercadal: ofereix dades en línia de la informació del temps i resums estadístics, que se suma a la webcam que mostra imatges en directe 24h al dia de la plaça del Mercadal.
  • L’streaming. Vídeos en directe. Els plens municipals s’emeten en directe per internet, així com els principals esdeveniments de ciutat. Aquests continguts, després es poden consultar ‘a la carta’ a través de You Tube.

Accessibilitat
La renovació del web que es va fer al 2007 va incorporar exigències d’accessibilitat que han situat Reus.cat, des de llavors, entre els millors webs de tot l’Estat en aquesta matèria.

Com es treballa al 2017

  • Donant protagonisme a les xarxes socials, amb mur social o finestres al món de les xarxes des dels llocs web (you tube, instagram, twitter,facebook...)
  • Donant veu a la ciutadania. es facilita que la ciutadania pugui adreçar-se a l’Ajuntament fàcilment a través d’un canal de queixes i suggeriments on line. La web és un altre canal d’escolta activa alhora que es creen mecanismes de participació on line.
  • Treballant en el posicionament dels continguts a Google i als altres buscadors
  • Treballant en xarxa entre webs municipals i amb contiguts integrats: l’Ajuntament de Reus treballa per una gestió integrada i eficaç dels diferents webs de l’òrbita municipal, creant mecanismes que permetin compartir continguts: Un únic repositori d’agenda per a totes les webs; possibilitat de compartir les notícies automàticament entre webs municipals; directori de serveis i localitzacions compartit en tot el sistema (amb les dependències municipals, i altres punts d’interès com hotels o farmàcies); Amb una política de requeriments tècnics unificada i manteniment únic.
  • Treballant per la innovació.
Imatge de la home de reus.cat
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.