Notes de premsa
L’Ajuntament aprova les cartes de serveis dels Serveis Funeraris i del Servei de Biblioteca, i ja en suma cinc
El ple de l’Ajuntament de Reus ha aprovat aquest divendres, 12 de maig la Carta de Servei de Serveis Funeraris i la Carta de Servei del Servei municipal de Biblioteca Pública. Les cartes de serveis són documents amb els quals la corporació municipal informa la ciutadania sobre els serveis que presta, com els presta i els compromisos de qualitat i eficàcia que assumeix, alhora que informa sobre quines mesures pren per avaluar el resultat d’aquests compromisos i com la ciutadania pot participar en la millora de les prestacions.
Fins al moment, l’Ajuntament té en vigor la Carta de Serveis d’Aigües de Reus (20 de juny de 2016), la Carta de Serveis del Serveis Bàsic d’Atenció Social (2 de febrer de 2017) i la Carta de Serveis del Serveis de Transport públic col·lectiu de viatgers (8 de març de 2017).
La carta de servei es considera una eina de gestió de qualitat implementada pel govern, i suposa un acord entre l’administració i el ciutadania, amb l’objectiu de satisfer una necessitat ciutadana. Les cartes tenen naturalesa reglamentària i són vinculants per a l’administració; i, per tant, poden ser invocades per la ciutadana en qualsevol reclamació relacionada amb la prestació dels serveis que s’hi descriuen.
Els sistema de cartes de serveis ve impulsat per la legislació catalana sobre transparència i bon govern on s’estableix que els ajuntaments han d’incloure les cartes de serveis dins els marc regulador dels serveis públics bàsics.
Totes les cartes presenten una bateria de compromisos i indicadors per avaluar el seu compliment, i preveuen la publicació d’aquests indicadors de compliment al Portal de Transparència de l’Ajuntament.
Les mateixes cartes indiquen que per avaluar la qualitat dels serveis públics, no només es tindran en compte els indicadors previstos en les cartes sinó que també es tindran en compte la participació que la ciutadania tingui a través dels canals previstos en la carta i a través d’una enquesta anual de satisfacció dels usuaris. El resultat de l’enquesta de satisfacció i les millores del servei dutes a terme com a resultat d’aquestes avaluacions, també seran publicades al Portal de Transparència. Les cartes preveuen una revisió del seu contingut, cada 2 anys.