Notes de premsa
Comunicat de l’Ajuntament de Reus en relació a la pobresa energètica i la sanció a Gas Natural
Davant la decisió, anunciada aquest dijous, 1 de juny per la Generalitat de Catalunya, de sancionar l’empresa Gas Natural per haver tallat el subministrament elèctric a una veïna de Reus sense haver-ho comunicat prèviament als Serveis Socials municipals, l’Ajuntament de Reus vol fer pública, novament, la defensa de la llei com un instrument eficaç per lluitar contra la pobresa energètica.
La decisió de la Generalitat confirma, una vegada més, que la companyia elèctrica no va notificar als Serveis Socials de l’Ajuntament el tall de llum, tal i com preveu la Llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica.
Segons la Generalitat, l’expedient considera una infracció greu que l’empresa hagués realitzat el tall de subministrament “sense haver sol·licitat prèviament un informe dels serveis socials municipals per determinar si la persona o la unitat familiar es troba en una de les situacions de risc d’exclusió residencial”, tal i com estableix la llei 24/2015. Aquesta qualificació ascendeix a molt greu degut a que per aquests fets es va produir “una alteració social greu, alarma o desconfiança”, i també a que la persona afectada pertanyia a un col·lectiu “especialment protegit pel Codi de Consum de Catalunya, com són les persones grans”.
Cal recordar que el passat mes de novembre, amb posterioritat al tall de llum, la veïna de Reus va morir com a conseqüència d’un incendi causat per una espelma al seu domicili.
L’Ajuntament de Reus torna a emplaçar la companyia a signar els convenis de col·laboració que plantegen les diferents administracions públiques per lluitar contra la pobresa energètica.
Finalment, l’Ajuntament de Reus vol deixar constància que, a dia d’avui, la companyia Gas Natural està realitzant notificacions de tall de subministrament, tal i com preveu la normativa.