Notes de premsa
Reus Promoció ha organitzat el 2017 un total de 23 viatges de premsa i 12 de familiarització per a professionals del turisme d'una dotzena de països
L'Agència Reus Promoció ha realitzat al llarg de l'any 2017 un total de 23 viatges de premsa i 12 viatges de familiarització per a turoperadors i agents de viatges de 12 països diferents perquè coneguin la ciutat. Aquestes accions han permés atendre 61 mitjans, entre periodistes i prescriptors especialitzats en informació de turisme, cultura, gastronomia i tendències.
Aquesta setmana s'ha tancat la programació de visites de familiarització programades a Reus, que han tingut com a reclams principals el patrimoni cultural, les compres i l'oferta gastronòmica de la ciutat de Reus. En aquest sentit, els mitjans participants en aquestes visites de familiarització a la ciutat han pogut descobrir principalment el Gaudí Centre, la Ruta del Modernisme, la Ruta del Vermut i l'oferta comercial i gastronòmica de Reus. La majoria de visites s'han vehiculat d'acord amb el Patronat de Turisme de la Costa Daurada, l'Agència Catalana de Turisme i la taula de Creuers del Port de Tarragona.
La procedència dels professionals que han participat en aquestes estades a la ciutat ha estat molt diversa, i tots els participants procedien d'Europa: 20 d'Espanya, 11 d'Itàlia, 8 de França, 7 del Regne Unit, 7 de Rússia, 7 d'Hongria, 6 de Grècia, 2 d'Alemanya, 2 Holanda, 2 de Bèlgica i 2 d'Austria. S'han atés un total de 74 periodistes, bloggers i prescriptors.
Touroperadors
Quant als viatges de familiarització per a turoperadors i agents de viatges, s'han realitzat 12 visites a la ciutat: 3 per a agents de turoperadors russos, 2 d'Estats Units, 1 italià, 1 per a agents de viatge grecs, 1 per a belgues, 1 per agències alemanyes, 1 per a hongaresos, 1 per a professionals espanyols organitzadors de congressos i 1 per al personal dels Centres de Promoció Turística de Catalunya a l'estranger. En total, van participar en aquestes accions més de 250 professionals d'agències de viatges, turoperadors i personal d'atenció als visitants.
Al llarg d'aquest any s'ha notat un important increment en el nombre de bloggers i influencers participants en aquestes accions de comunicació, una tendència que s'ha anat consolidant en els darrers anys degut a l'augment del nombre de blogs dedicats als viatges, el lleure i la gastronomia, i la importància de la difusió de les destinacions turísticques a través de les xarxes socials
Els viatges de premsa i de familiarització organitzats pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i l'Agència Catalana de Turisme es desenvolupen al llarg de tot l'any, tot i que es concentren majoritàriament a la primavera i la tardor.