Junta de Govern Local 2018-04-13
Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern
ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
Núm: 6/2018
Caràcter: Ordinària
Data: 13/04/2018
Horari: 9:15h a 9:30h
Lloc: Palau Municipal
Hi assiteixen:
Carles Pellicer Punyed, alcalde-president
Montserrat Vilella Cuadrada
Noemí Llauradó Sans
Hipòlit Monseny Gavaldà
Jordi Cervera Martínez
Marc Arza Nolla
Joaquim Enrech Garola
Daniel Rubio Angosto
Jaume Renyer Alimbau, secretari general
S'han excusat:
Montserrat Caelles Bertran
Montserrat Flores Juanpere
ORDRE DEL DIA
1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior.
2. Informació de l'Alcaldia.
3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte de diferents decrets del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals d'aprovació de factures, certificacions d'obres, serveis i subministraments.
4. Patrimoni del Sòl. Aprovació de la licitació i del plec de clàusules per l'atorgament de les autoritzacions de l'ús privatiu de 25 espais buits destinats a l'exercici de la venda no sedentària a l'entorn dels Mercats Central i Carrilet.
Assumptes sobrevinguts, si s'escau.
DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ
Oberta la sessió per la presidència es passen a tractar els temes següents:
1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior.
S'aprova per unanimitat l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 26 de març de 2018.
2. Informació de l'Alcaldia.
El Sr. Pellicer informa del següent:
De la presentació del tercer volum de la col·lecció de les aventures d'en Peret Ganxet a la Biblioteca Xavier Amoròs.
De la signatura entre els Ajuntaments de Tarragona i Reus d'un acord històric per a l’impuls ferroviari del territori.
De l'acte de celebració del Dia Internacional del Poble Gitano a La Palma de Reus.
De la presentació del llibre "Gran Hotel Reus Continental" de l'escriptor i periodista Jordi Cervera al Palau Bofarull.
Del lliurament dels Premis Cambra 2018 que atorga la Cambra de Comerç de Reus a FiraReus.
3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte de diferents decrets del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals d'aprovació de factures, certificacions d'obres, serveis i subministraments.
"Donar compte dels següents decrets del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals que figuren a l’expedient D-HISMUN 1489/2017 d’aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments:
Decret núm.
Data
Expedient
Import
2018000919
25-01-2018
2017/128
9.034,71
2018000920
25-01-2018
2017/125
10.268,57
2018001267
30-01-2018
2017/127
23.900,15
2018001351
31-01-2018
2017/133
948.878,15
2018001494
05-02-2018
2017/132
151.251,00
2018001909
09-02-2018
2017/137
111.343,98
2018001910
09-02-2018
2017/130
115.359,29
2018001918
09-02-2018
2017/140
3.787,64
2018002546
20-02-2018
2017/141
42.214,23
2018002549
20-02-2018
2017/135
27.745,80
2018002683
21-02-2018
2017/130
281.202,86
2018002684
21-02-2018
2017/142
2.922,48
2018002774
26-02-2018
2017/145
115.741,50
2018002904
27-02-2018
2017/146
67.069,75
2018002905
27-02-2018
2017/126
124.287,02
2018002907
27-02-2018
2017/144
26.563,63
2018002908
27-02-2018
2017/143
21.646,06
2018002910
27-02-2018
2017/138
222.383,79
2018002948
27-02-2018
2017/139
72.514,03
2018002950
27-02-2018
2017/150
22.912,93
2018002952
27-02-2018
2017/148
46.706,91
2018003102
02-03-2018
2017/134
46.676,96
2018003211
05-03-2018
2017/124
120.171,15
2018003224
06-03-2018
2017/131
117.633,98
2018003228
06-03-2018
2017/129
1.500,00
2018003284
06-03-2018
2017/147
29.301,90
2018003662
13-03-2018
2017/154
232.724,52
2018003870
16-03-2018
2017/101
97.352,18
2018003911
16-03-2018
2017/34
8.409,05
2018003912
16-03-2018
2017/113
90.867,33
2018004067
20-03-2018
2017/152
106.686,81
2018004182
22-03-2018
2017/156
9.081,07
2018004493
27-03-2018
2017/157
68.874,51
2018004494
27-03-2018
2017/151
98.131,13
2018004525
27-03-2018
2017/136
3.334,56
2018004763
04-04-2018
2017/123
93.102,54
"
Els membres de la Junta de Govern Local es donen per assabentats dels anteriors decrets.
4. Patrimoni del Sòl. Aprovació de la licitació i del plec de clàusules per l'atorgament de les autoritzacions de l'ús privatiu de 25 espais buits destinats a l'exercici de la venda no sedentària a l'entorn dels Mercats Central i Carrilet.
"Vist l’informe emès per Reus Mobilitat i Serveis, SA, donant compte que actualment hi ha 25 espais buits, en total, dels destinats a l’exercici de la venda no sedentària a l’entorn del Mercat Central (dilluns i dissabtes) i del Mercat del Carrilet (dimecres). Junt amb aquest informe s’adjunta plànol indicant la situació dels espais buits en cada dia de mercat.
Atès que l’Ajuntament de Reus gestiona la ordenació i regulació de la venda no sedentària en els mercats de marxants de la ciutat de Reus. Per tal d’atendre les vacants produïdes a l'entorn Mercat Central (dilluns i dissabtes) i del Mercat del Carrilet (dimecres) i atès que ja ha transcorregut el termini de 2 anys des de la resolució de l’últim concurs, és necessari procedir a la convocatòria en règim de concurrència competitiva pública per l’atorgament de les autoritzacions dels llocs vacants (art. 5 i 6 del Decret 162/2015, de 14 de juliol).
Atès que s’ha elaborat, atenent els aspectes generals i específics prescrits a la normativa vigent, el Plec de clàusules jurídiques, econòmic-administratives i prescripcions tècniques que regirà el procediment obert, amb diversos criteris d'adjudicació, per l'atorgament de l'autorització de l’ús privatiu dels 25 espais, buits i abans referits, al voltant del mercat Central i del Carrilet, per l'exercici de la venda no sedentària.
Per tot l’exposat, vistos els informes i documentació incorporada a l’expedient, de conformitat amb l’establert a la Llei 7/85, de 2 d’abril, i el Reglament del patrimoni dels ens locals de Catalunya, Llei 18/2017, de 1 d'agost, de comerç, serveis, i fires, Decret 162/2015, de 14 de juliol, en matèria de venda no sedentària en mercats de marxants, i en ús de les facultats delegades per l’Alcaldia, mitjançant Decret de data 15-06-2015, núm. 7032 (BOPT de data 27-06-2015 núm. 148),
En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:
PRIMER: APROVAR la licitació mitjançant procediment obert i varis criteris d’adjudicació de l'atorgament de l'autorització de l’ús privatiu de 25 espais al voltant del mercat Central i del Carrilet, per l'exercici de la venda no sedentària.
SEGON: Aprovar el plec de clàusules jurídiques, econòmic-administratives i prescripcions tècniques que regiran l’esmentada licitació, que es realitzarà procediment obert amb diversos criteris d’adjudicació.
TERCER: Publicar l'anunci de la licitació referida al BOPT i al perfil del contractant."
Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.
I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari general, estenc aquesta acta, amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.
El secretari general