Notes de premsa
Els pàrquings més allunyats del centre, els que més creixen durant la campanya de Nadal
Els pàrquings municipals de Reus han crescut durant aquesta campanya de Nadal un 14,18% en nombre d’usuaris respecte la campanya de l’any passat. Els aparcaments que més en crescut en usuaris han estat els de la segona corona, amb increments del 47,72% en el cas de l’aparcament del Carrilet; del 37,80% en el del Passeig Prim; o del 22,32% el de la Pastoreta.
Aquest increment de l’ocupació dels aparcaments de la segona corona ve motivat per diferents factors: l’elevat nivell d’ocupació que experimenten els pàrquings més cèntrics durant aquestes dates; la proximitat dels aparcaments de la segona corona amb els carrers més comercials; i la voluntat dels conductors d’evitar problemes d’accessibilitat amb el cotxe als carrers més cèntrics.
Marc Arza, conseller delegat de l’empresa municipal Reus Mobilitat i Serveis afirma que “l’increment continuat d’usuaris dels aparcaments municipals, especialment durant la campanya de Nadal, posa de manifest tant l’èxit del model de gestió dels aparcaments públics, amb preus màxims de 4 euros al dia, com la bona marxa de l’economia local”.
Durant la campanya de Nadal 2018-19, compresa entre el 23 de novembre de 2018 i el 6 de gener de 2019 han estacionat un total de 249.105 vehicles als pàrquings municipals, xifra molt superior a la de la campanya anterior, amb un increment del 14,18 % en relació al mateix període de la campanya passada, quan van aparcar un total de 218.178 vehicles (increment de 30.927 vehicles en tota la campanya) .
El rati d’aparcament mig/dia durant la campanya ha estat de 5.537 vehicles/dia.
La distribució per aparcaments ha estat la següent :
- Oques: 39.439 (16,81%)
- Baluard: 9.109 (3,92%)
- Llibertat: 72.783 (16,86%)
- Pastoreta: 14.418 (22,32%)
- Psg. Prim: 9.581 (37,80%)
- St. Ferran: 5.977 (13,35%)
- Carrilet: 24.302 (47,72%)
- La Fira CC: 73.496 (0,81%)
- TOTALS: 249.105 (14,18%)