Junta de Govern Local 2018-10-22
Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern
ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
Núm: 15/2018
Caràcter: Ordinària, en segona convocatòria.
Data: 22/10/2018
Horari: 08:45 h a 8:55 h
Lloc: Palau Municipal
Hi assisteixen:
Carles Pellicer Punyed, alcalde-president
Montserrat Vilella Cuadrada
Jordi Cervera Martínez
Joaquim Enrech Garola
Daniel Rubio Angosto
Jaume Renyer Alimbau, secretari general
S'han excusat:
Noemí Llauradó Sans
Hipòlit Monseny Gavaldà
Marc Arza Nolla
Montserrat Caelles Bertran
Montserrat Flores Juanpere
ORDRE DEL DIA
1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior
2. Informació de l'Alcaldia
3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte de diferents decrets del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals d'aprovació de factures, certificacions d'obres, serveis i subministraments.
4. Benestar Social. Liquidació de l'encàrrec a la Fundació per l'Atenció Social per la gestió del servei del centre de dia per a persones amb drogodependències "La Illeta" per a l'any 2017.
5. Benestar Social. Liquidació de l’encàrrec a la Fundació per a l’Acció Educativa per la gestió de diferents programes i projectes grupals, comunitaris, d’intervenció educativa i cohesió social per a l’any 2017.
Assumptes sobrevinguts, si s'escau.
DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ
Oberta la sessió per la presidència es passen a tractar els temes següents:
1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior
S'aprova, per unanimitat, l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 28 de setembre de 2018.
2. Informació de l'Alcaldia
El Sr. Pellicer informa del següent:
- Del Consell d'alcaldes que ha tingut lloc a Vinyols i els Arcs.
- De la tercera edició de la jornada «A Reus fem Comerç» a La Llotja.
- De la celebració dels 20 anys del Restaurant «Lo Bon Profit».
- De la Inauguració del centre cultural «Castell del Cambrer» amb l'exposició «II Certamen Miró&Art».
3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte de diferents decrets del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals d'aprovació de factures, certificacions d'obres, serveis i subministraments.
"Donar compte dels següents decrets del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals que figuren a l’expedient D-HISMUN 2139/2018 d’aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments:
Decret núm. |
Data |
Expedient |
Import |
2018012561 |
10-09-2018 |
2018/27 |
156.658,46€ |
2018012562 |
10-09-2018 |
2018/143 |
33.358,58€ |
2018012563 |
10-09-2018 |
2018/25 |
35.231,69€ |
2018012669 |
10-09-2018 |
2018/142 |
121.515,32€ |
2018012775 |
13-09-2018 |
2018/134-141 |
60.279,46€ |
2018012864 |
17-09-2018 |
2018/145 |
60.225,56€ |
2018012865 |
17-09-2018 |
2018/130 |
188.375,39€ |
2018012998 |
18-09-2018 |
2018/26 |
7.823,08€ |
2018013133 |
21-09-2018 |
2018/132 |
8.785,56€ |
2018013131 |
21-09-2018 |
2018/139 |
168.314,34€ |
2018013132 |
21-09-2018 |
2018/146 |
34.399,71€ |
2018013134 |
21-09-2018 |
2018/151 |
142.009,74€ |
2018013135 |
21-09-2018 |
2018/136 |
12.816,43€ |
2018013509 |
28-09-2018 |
2018/152 |
54.233,92€ |
2018013510 |
28-09-2018 |
AC/2018-1 |
272.389,15€ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"
Els membres de la Junta de Govern es donen per assabentats dels anteriors decrets.
4. Benestar Social. Liquidació de l'encàrrec a la Fundació per l'Atenció Social per la gestió del servei del centre de dia per a persones amb drogodependències "La Illeta" per a l'any 2017.
"Atès que en data 10 de juny de 2016, la Junta de Govern Local, aprovà encarregar la gestió del servei del centre de dia ''La Illeta”, (destinat al servei d’acolliment diürn en el qual es desenvolupen activitats d’inserció social complementàries al processos de tractament terapèutic, programes de caire ocupacional, d’ensenyament pro-laboral i laboral i adquisició d’hàbits i responsabilitats i on es potencia la reinserció a la societat de les persones amb problemes de drogodependència), a la Fundació per a l'Atenció Social, pel període comprès de l'1 de juliol de 2016 fins el 31 de desembre de 2017.
Atès que per a l'anualitat 2017, la clàusula sisena del conveni preveia la necessitat d'establir mitjançant addenda les aportacions econòmiques de l'encàrrec.
Atès que la FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL va fer una proposta econòmica de 151.251€ per gestionar el servei esmentat.
Atès que mitjançant acord de la Junta de Govern Local, en sessió duta a terme el dia 14 de juliol de 2017 s’aprovà l’addenda econòmica per a l'anualitat 2017 amb la Fundació per a l'Atenció Social per a la gestió íntegra del centre d'activitats i acollida ''La Illeta' per un import de 151.251€, i paral·lelament es va tramitar el document comptable AD amb número d’operació (NIO) 220170025367 a càrrec de l’aplicació pressupostària de l’Àrea de Benestar Social número 30422-23123-250.
Vist l’informe tècnic emès per la Cap de servei de Serveis Socials de data 28/09/2018 en el qual es posa de manifest que per a la justificació de l’any 2017 la FUNDACIÓ PER A L'ATENCIÓ SOCIAL ha presentat la factura número 1613 de data del 15 de desembre de 2017, per un import total de 151.251€, i ha justificat documentalment una despesa total de 171.959,97€ que cobreix amb escreix l’import de l’encàrrec.
Vist l’informe tècnic emès per la Cap de servei de Serveis Socials de data 15/10/2018 que manifesta que l'execució de l’encàrrec ha estat d'acord amb els termes en que es van formular i ha resultat satisfactòria per a l'Ajuntament de Reus, d'acord amb l'apartat segon de la instrucció de servei d'Intervenció 2018/5 i l'establert a l'art. 311 de la Llei 9/2017 de contractes del sector Públic.
Vist l’informe favorable de fiscalització prèvia limitada de data 15/10/2018, que consta a l’expedient de referència.
Vist el decret de l’alcaldia número 7032 de data 15 de juny de 2015, pel qual es delega en la Junta de Govern local l’aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l’alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.
Atès, doncs, que la quantia de l’encàrrec determina que la seva modificació i liquidació recau en la Junta de Govern Local, per delegació de l’Alcaldia.
En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:
PRIMER: APROVAR la liquidació de l’encàrrec a la FUNDACIÓ PER L'ATENCIÓ SOCIAL, aprovat per acord de la Junta de Govern en sessió duta a terme el dia 14 de juliol de 2017, per la gestió del servei del centre de dia per a persones amb drogodependències “La Illeta “ per a l'any 2017. Aquest encàrrec, que s’efectuà per un import total de 151.251€, es liquida pel mateix import.
SEGON: Notificar aquest acord a la Fundació per a l’Atenció Social (FAS).
TERCER: Atorgar els recursos legals oportuns, als efectes escaients."
Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.
5. Benestar Social. Liquidació de l'encàrrec a la Fundació per a l'Acció Educativa per la gestió de diferents programes i projectes grupals, comunitaris, d'intervenció educativa i cohesió social per a l'any 2017.
"Atès que per acord de la Junta de Govern Local, en sessió duta a terme el dia 13 de gener de 2017, s’aprovà encarregar la gestió a la FUNDACIÓ PER A L'ACCIÓ EDUCATIVA, (FAE) del desenvolupament dels diferents programes i projectes grupals, comunitaris, d’intervenció educativa i cohesió social per un import de 187.685,46€, a càrrec de les aplicacions pressupostàries del pressupost municipal de despeses corresponent a l’exercici 2017 que s’indiquen:
ÀMBIT |
PROJECTE |
ACTIVITAT |
ON ES FA? |
HORES SETMANALS |
CALENDARI |
|
INFANCIA |
ARRELS |
ATENCIÓ SOCIOEDUCATIVA |
CC PONENT |
28 |
09/01/17 fins 16/06/17 02/10/17 fins 20/12/17 |
|
PETITS DEL BARRI SJO |
ATENCIÓ SOCIOEDUCATIVA |
MAS PELLICER |
20 |
09/01/17 fins 16/06/17 02/10/17 fins 20/12/17 |
|
|
PETITS DEL BARRI MIGJORN |
ATENCIÓ SOCIOEDUCATIVA |
CC MIGJORN |
20 |
09/01/17 fins 16/06/17 02/10/17 fins 20/12/17 |
|
|
COMUNITARI/PLIS |
RECERCA DE RECURSOS PER LA INCLUSIÓ SOCIAL I PER A PERSONES AMB VULNERABILITAT SOCIAL |
DINAMITZACIÓ |
TOTA LA CIUTAT |
15 |
9/1/2017 fins 31/03/2017 |
|
PONT ENTRE CULTURES- |
MEDIACIÓ |
CC MAS ABELLÓ |
30 |
9/1/2017 fins 16/6 2017 18/9/ 2017 fins 15/12/2017 |
|
|
DIAGNÒSTIC PARTICIPATIU POBLE GITANO |
DINAMITZACIÓ |
TOTA LA CIUTAT |
20 |
9/1/ 2017 fins16/6/2017 18/9/17 fins 15/12/2017 |
||
DONES FENT BARRI |
DINAMITZACIÓ |
CC MAS ABELLÓ |
10 |
09/01/17 fins 15/06/17 |
|
|
02/10/17 fins 19/12/17 |
|
|||||
ESPAI JOVE |
DINAMITZACIÓ |
ESCOLA ROSA SENSAT |
12 |
09/01/17 fins 15/06/17 |
|
|
02/10/17 fins 20/12/17 |
|
|||||
ESCALES – MAS PELLICER |
DINAMITZACIÓ |
CC MAS ABELLÓ |
20 |
01/01/17 fins 30/12/17 |
|
|
CONVIU L'ESTIU |
DINAMITZACIÓ |
ESCOLA ROSA SENSAT |
12, 1a setmana 25, la resta |
26/06/17 fins 31/07/17 |
|
|
ESCOLA CIUTAT DE REUS |
|
|||||
CC MIGJORN |
|
|||||
FOMENT XARXA COMUNITÀRIA I RELACIONAL HORTS DE MIRÓ |
DINAMITZACIÓ |
CC LLEVANT |
25 |
10/01/17 fins 30/12/17 |
|
|
ACCIÓ COMUNITÀRIA INTEGRAL DTE. VÈ |
DINAMITZACIÓ |
CC MIGJORN |
37,5 |
01/01/17 fins 30/12/17 |
|
|
HABITATGE |
HABITATGE, SUPORT AL DIA A DIA |
ATENCIÓ SOCIOEDUCATIVA |
TOTA LA CIUTAT |
35 |
09/01/17 fins 30/12/17 |
|
- PROGRAMES ÀMBIT INFÀNCIA, (ARRELS, PETITS DEL BARRI SJO, PETITS DEL BARRI MIGJORN), l’import de 37.691,42€ a càrrec de la partida 30422-23133-250.
- PROGRAMES ÀMBIT COMUNITARI/PLIS:
RECERCA DE RECURSOS PER LA INCLUSIÓ SOCIAL I PER A PERSONES AMB VULNERABILITAT SOCIAL, PONT ENTRE CULTURES, DIAGNÒSTIC PARTICIPATIU POBLE GITANO, l’import de 24.908,58€ a càrrec de la partida 30422-23132-250.
DONES FENT BARRI, ESPAI JOVE, ESCALES–MAS PELLICER, CONVIU L'ESTIU, FOMENT XARXA COMUNITÀRIA I RELACIONAL HORTS DE MIRÓ, ACCIÓ COMUNITÀRIA INTEGRAL DTE. VÈ), l’import de 98.173,67€ a càrrec de la partida 30422-23128-250.
- PROGRAMA ÀMBIT HABITATGE, SUPORT AL DIA A DIA, l’import de 26.911,79€ a càrrec de la partida 30422-23122-250.
Atès que per acord de la Junta de Govern Local en sessió duta a terme el dia 22 de setembre de 2017 es va ampliar l’encàrrec de gestió, en el sentit d'ampliar les hores del programa “DIAGNÒSTIC PARTICIPATIU POBLE GITANO” per consolidar i poder donar continuïtat al treball ja iniciat, de 20 a 30h setmanals, durant el segon període, del 18/09/2017 al 15/12/2017 per un import de 2.823,26€, a càrrec de la partida de Benestar Social 30422-23132-250 del pressupost municipal de despeses de l’any 2017.
Atès que mitjançant acord de la Junta de Govern Local en sessió duta a terme el dia 10 de novembre de 2017, també es va ampliar l’encàrrec, en el sentit d'ampliar el programa “SUPORT DIA A DIA”, per tal de donar suport a les famílies en el seu dia a dia, informar i tramitar qualsevol ajut social i d'habitatge que necessitin i treballar la problemàtica habitacional de la ciutat, en 20 setmanals, durant el segon període, de l'1/11/2017 al 30/12/2017, per consolidar i poder donar continuïtat al treball ja iniciat per un import de 3.144,09€ a càrrec de la partida de Benestar Social 30422-23122-250 del pressupost municipal de despeses de l’any 2017.
Atès que la facturació anual presentada per la FUNDACIÓ PER A L'ACCIÓ EDUCATIVA, (FAE) pels programes i projectes esmentats ha estat la següent:
ÀMBIT |
PROJECTE |
NIO |
PRESSUPOST APROVAT |
FACTURACIÓ FAE |
DESVIACIÓ |
INFANCIA |
ARRELS |
NIO 220170001312 |
37.691,42€ |
34.091,97€ |
3.599,45€ |
PETITS DEL BARRI SJO |
|||||
PETITS DEL BARRI MIGJORN |
|||||
COMUNITARI/PLIS |
RECERCA DE RECURSOS PER LA INCLUSIÓ SOCIAL I PER A PERSONES AMB VULNERABILITAT SOCIAL |
NIO 220170001313 NIO 220170026420 |
27.731,84€ |
24.131,99€ |
3.599,85€ |
PONT ENTRE CULTURES- |
|||||
DIAGNÒSTIC PARTICIPATIU POBLE GITANO
|
|||||
DONES FENT BARRI |
NIO 220170001315 I NIO 220170000119 |
98.173,67€ |
86.204,45€ |
11.969,22€ |
|
ESPAI JOVE |
|||||
ESCALES – MAS PELLICER |
|||||
CONVIU L'ESTIU |
|||||
FOMENT XARXA COMUNITÀRIA I RELACIONAL HORTS DE MIRÓ |
|||||
ACCIÓ COMUNITÀRIA INTEGRAL DTE. VÈ |
|||||
HABITATGE |
HABITATGE, SUPORT AL DIA A DIA |
NIO 220170001405 I NIO 220170032520 |
30.055,88€ |
22.949,69€ |
7.106,19 |
|
TOTAL |
|
193.652,81€ |
167.378,10€ |
26.274,71€ |
Vist l’informe tècnic emès per la Cap de Programes i Serveis de Serveis Socials de data 30/08/2018 en el qual posa de manifest que durant l’any 2017 l’import facturat per la FUNDACIÓ PER L’ATENCIÓ EDUCATIVA, (FAE) ascendeix amb un import de 167.378,10€, import inferior al previst al total encarregat ( 193.652.81€).
Vistos els informes tècnics emesos per la Cap de servei de Serveis Socials de data 20/09/2018, explicatiu de la diferència entre l’import pressupostat de l’encàrrec i l’efectivament liquidat i el de data 11/10/2018 que posa de manifest que l'execució de l’encàrrec ha estat d'acord amb els termes en que es van formular i ha resultat satisfactòria per a l'Ajuntament de Reus.
Atès que com a conseqüència de la reducció de l’activitat inicialment prevista hi ha un sobrant de disposició per un import de 26.274,71€.
Vist l’informe favorable de fiscalització prèvia limitada de data 15/10/2018, que consta a l’expedient de referència.
Vist el decret de l’alcaldia número 7032 de data 15 de juny de 2015, pel qual es delega en la Junta de Govern local l’aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l’alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.
Atès que correspon a la Junta de Govern Local aprovar aquells encàrrecs d’import superior a 25.000€.
En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:
PRIMER: APROVAR la liquidació de l’encàrrec a la FUNDACIÓ PER A L'ACCIÓ EDUCATIVA, (FAE), aprovat per acord de la Junta de Govern del dia 13 de gener de 2017 i ampliat mitjançant els acords del mateix òrgan de dates 22 de setembre de 2017 i 10 de novembre de 2017, per la gestió dels diferents programes i projectes grupals, comunitaris, d’intervenció educativa i cohesió social esmentats en els antecedents pels períodes indicats. Aquest encàrrec, que s’efectuà per un import inicial de 187.685,46€ i que es va ampliar per un import de 2.823,26 el programa “DIAGNÒSTIC PARTICIPATIU POBLE GITANO” i en 3.144,09€ el programa “SUPORT DIA A DIA”, essent l’import total final de l’encàrrec a la FUNDACIÓ PER A L'ACCIÓ EDUCATIVA, (FAE) de 193.652,81€, es liquida per un import de 167.378,10€, pels motius que s’exposen a l’informe tècnic esmentat als antecedents, per la qual cosa hi ha un sobrant a les AD amb número d’operació (NIO) i pels imports que seguidament s’indiquen de les aplicacions pressupostàries de l’Àrea de Benestar del pressupost municipal de despeses de l’exercici 2017 següents:
- PROGRAMES ÀMBIT INFÀNCIA, (ARRELS, PETITS DEL BARRI SJO, PETITS DEL BARRI MIGJORN), de la partida 30422-23133-250, l’import de 3.599,45€, NIO 220170001312.
- PROGRAMES ÀMBIT COMUNITARI/PLIS:
RECERCA DE RECURSOS PER LA INCLUSIÓ SOCIAL I PER A PERSONES AMB VULNERABILITAT SOCIAL, PONT ENTRE CULTURES, DIAGNÒSTIC PARTICIPATIU POBLE GITANO, de la partida 30422-23132-250, l’import de 3.599,85€, NIO220170001313 I NIO220170026420
DONES FENT BARRI, ESPAI JOVE, ESCALES–MAS PELLICER, CONVIU L'ESTIU, FOMENT XARXA COMUNITÀRIA I RELACIONAL HORTS DE MIRÓ, ACCIÓ COMUNITÀRIA INTEGRAL DTE. VÈ), de la partida 30422-23128-250, l’import de 11.969,22€, NIO 220170001315 I NIO 220170000119
- PROGRAMA ÀMBIT HABITATGE, SUPORT AL DIA A DIA, de la partida 30422-23122-250, l’import de 7.106,19€ NIO 220170001405 I NIO 220170032520
SEGON: Notificar aquest acord a la FUNDACIÓ PER A L'ACCIÓ EDUCATIVA, (FAE).
TERCER: Atorgar els recursos legals oportuns, als efectes escaients."
Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.
I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessióde la qual, com a secretari general, estenc aquesta acta, amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.
L'alcalde El secretari general