Notes de premsa
L'Ajuntament de Reus posa en marxa un nou model del servei de teleassistència, més personalitzat i amb més terminals disponibles
Aquest any 2019, la Regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament de Reus posa en funcionament un nou model del Servei de Teleassistència Domiciliària, que gestiona l'empresa Tunstall Televida des de l'any 2013, que suposa un augment de 182 terminals més i una atenció més personalitzada. Unes millores que canvien el concepte que fins ara es tenia de la teleassistència. Tot i aquestes millores, l'Ajuntament de Reus manté el mateix preu perquè la persona usuària gaudeixi d'aquest servei. Pel que fa a les dades, s'ha tancat l'any 2018, amb 1.800 persones grans o dependents usuàries del servei, un 6,76% més que l'any 2017. I enguany, s'espera poder arribar a les 2.000 persones ateses.
Tal i com ha recordat la regidora de Benestar Social, Montserrat Vilella, l’Ajuntament de Reus ha incrementat el pressupost destinat al servei respecte l’any 2013, passant dels 235.000 euros als 253.000. L’augment pressupostari, juntament amb la rebaixa dels preus dels aparells —de 15,6 euros el 2013 a 13,2 el 2018— fa que el servei pugui arribar a més usuaris.
Cal destacar, que a més de les persones de més de 65 anys, també es poden beneficiar d’aquest servei persones joves que ho necessiten i persones cuidadores de persones depenents, independentment de l’edat que tinguin unes i altres.
Al llarg d’aquests cinc anys de gestió del Servei de Teleassistència de l’Ajuntament de Reus, s’han incorporat millores constants en el servei i procediments innovadors que han permès una evolució progressiva d’un servei públic que és molt ben valorat per la ciutadania i que està adaptat a les necessitats de les persones que s’atenen i a les característiques de Reus com a municipi.
La representant de la companyia Tunstall Televida, Rosalía Alonso, ha recordat que l'empresa també gestiona serveis de teleassistència a Catalunya com els de l’Ajuntament de Barcelona, l’Ajuntament de Girona, l’Ajuntament de Lleida, la Diputació de Barcelona i la Diputació de Girona.
L’Ajuntament de Reus i Tunstall Televida han aconseguit que el Servei de Teleassistència Domiciliària sigui un dels serveis de més impacte i amb una millor valoració de l’Ajuntament de Reus per part de la gent gran, que el consideren com un servei essencial per a la seva permanència a la llar, així com per a la seva tranquil·litat i la de les seves famílies. L’índex de cobertura del Servei de Teleassistència a Reus és de 9,9%.
A la roda de premsa de presentació d'aquest servei hi han assistit també un tècnic del servei de teleassistència i una usuària d'aquest servei, Alba Garriga.